Grondlegger Super Tigre overleden

Bruno van Hoek

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Italial Designer & Founder of the Super Tigre Engine Line Passes Away Big Squid RC: For Bashers, By Bashers! Bashing - RC Monster Trucks - RC Drag Racing - RC Rock Crawling - On Road - Off Road - RC Videos - Pictures - News - RC Reviews

Goede herinneringen aan ons (Henk & ik) bezoek in 1986 aan de fabriek in Pianoro, een paar kilometer buiten Bologna.
Allervriendelijkst ontvangen door zoon Garofali, die ons hielp aan de laatste vitale reserveonderdelen voor onze G21/46 en ST 60's, de laatste toen net uit productie.

Maar goed, als ideale krachtbron is de verbrandingsmotor inmiddels achterhaald, dus dit is inderdaad de afsluiting van een tijdperk.

erg jammer :(

heb zelf 2 ST's en ben er zeer tevreden over (ook al heb ik anders gelezen op dit forum). ik neem aan dat, ondanks dit, de fabriek gewoon verder gaat?

De fabriek waar ik ooit geweest ben ( in Italie) bestaat allang niet meer.
De productie is in China en de tegenwoordige eigenaar schijnt een amerikaans concern te zijn. De Garofali's werken tegenwoordig bij een Italiaans bedrijf.
Des te verbazingwekkender dat Super Tigre nog steeds 1 LB motor (G51 CL) maakt.
Maar zoals gezegd, die is zeker niet ideaal als krachtbron.

Vroeger moesten we het er maar mee doen en in dat licht is het een prestatie van formaat dat Henk de Jong zich vorig jaar op het WK met zo'n motor nog in de finale wist te plaatsen. En sterker in de finale van het WK 2006 wist hij zelfs in 1 finale ronde de hoogste score van allemaal bij elkaar te vliegen.

Ikzelf kan veel minder goed omgaan met niet-optimale spullen en dito omstandigheden. Ik heb ontdekt dat electro daartegen een veel betere oplossing is, maar dan moet alles kloppen en voorlopig is het ontwikkelwerk daarvoor nog niet afgesloten. Maar we komen nu heel dicht in de buurt.

Back