grondstof van koolstof/carbon

• Topicstarter Topicstarter L A U R E N S
  • Startdatum Startdatum
L

L A U R E N S

Guest
Zoals de topictitel al zegt, wil ik graag weten wat de grondstof voor (droge) koolstof/carbon matten is. :?:

Zoals glas de grondstof is voor glasvezelmatten is koolstof de grondstof voor koolstofvezel matten. Carbon is gewoon het Engelse woord voor koolstof.
En ja ik weet dat glas weer van andere grondstoffen zoals silicium en soda wordt gemaakt maar koolstof is niets anders dan koolstof.
Om er platen van te maken wordt er een hars toegepast en dat kan van alles zijn. Er wordt bijvoorbeeld veel epoxyhars gebruikt maar polyester is ook mogelijk en er zijn nog meer harsen te bedenken. Overigens bestaan er ook weer een heleboel verschillende soorten epoxy dus ook daar is van alles mogelijk. Als je het van een bepaald product precies wilt weten zal je dat aan de fabrikant moeten vragen.

Dat was niet wat ik bedoelde. je kan een heleboel materialen verkolen tot koolstof. houtskool is ook koolstof, maar zeker niet geschikt voor koolstof matten.

Na enig zoekken ben ik zelf dit tegengekomen. Dat was wat ik zocht. (wel bedankt voor de moeite)

Het wordt gemaakt uit vezels van acryl die door middel van pyrolyse bij temperaturen tot 3000°C verkoold worden.

Acryl , ook wel polyacryl of polyacrylonitril genoemd, is een synthetische vezel, die wordt verkregen uit polymerisatie van methylmethacrylaat. Polyacryl vormt lange lineaire moleculen , die zeer geschikt zijn voor de vorming van vezels.

Back