Grondverf met filler

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Sander Jansen, 2 jan 2021.

  1. Sander Jansen

    Sander Jansen

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zaandam
    Hoi ik ben bezig met het glassen van mijn ziroli scale 1/6 Skyraider . En ben opzoek naar een grondverf met filler ineen, op US forums gebruiken ze vaak Evercoat DuraBuild maar dat kan ik hier niet vinden. Kent iemand een mooie Europese vervanger van deze verf, ik wil de verf graag met een kwast of roller aanbrengen omdat na schuren 80% er toch weer er af gaat. De definitieve kleur word uiteraard wel gespoten.

    even een foto wat moet gaan worden. 65A08B23-C5E6-4EB7-9763-C18E64224EE5.jpeg
     
  2. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Bedoel je niet gewone primer?
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet dat Motip filler op kaal staal kan als primer, ik weet niet of dat op kunststof ook werkt?
    Het is wel een spuitbus.
     
  4. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Trial and error.
    Gewoon proberen op een stukje restafval.
     
  5. Sander Jansen

    Sander Jansen

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zaandam
    Het is een grondverf met plamuur ineen. Zodat je krassen van het schuren kunt wegwerken. Ik heb wel eens spuitbussen van Alabastine gebruikt. Maar je hebt er nog al wat nodig voor zo,n groot vliegtuig.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Gaat u het model spuiten met een spuitbus of met een verfspuit?
    Als u het model spuit met een verfspuit kunt u daar misschien ook filler mee spuiten, dat is allicht goedkoper dat spuitbusjes.
    Al weet ik niet of dat met een normale verfspuit kan, een kennis van mij heeft twee verschillende spuiten, maar ik weet de reden daarvoor niet.
     
  7. Sander Jansen

    Sander Jansen

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zaandam
    Die andere verfspuit is voor de grondverf met filler en heeft dus een spuitopening van 1.8 mm. Het probleem is inmiddels opgelost, je hebt van Alabastine grondverf met plamuur ineen. Dat de zelfde samenstelling heeft als Evercoat DuraBuild, en waarschijnlijk in licentie word verkocht in Europa. Kan gewoon met de verfroller opgebracht worden.
     
  8. Lt.Lowenfast

    Lt.Lowenfast

    Lid geworden:
    9 mrt 2006
    Berichten:
    639
    Locatie:
    Breda,de Parel van het Zuiden
    Sander, je kunt ook even informeren bij CAP in Berkel & Rodenrijs, die doen in Evercoat materialen
    Gr
    Frank
     
  9. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Wat jij bedoeld is de Durabuild 707-002 van Hawkeye industries, ik ken het en heb er zelf mee gewerkt en ondanks de hoge prijs is het echt fantastisch spul
    het is een 2 componenten polyester spuitplamuur die een langere open tijd heeft, mooi vloeit en geweldig mooi schuurbaar is, de 707-002 is zelfs tot hoogglans te polijsten en daardoor een time-saver voor mallenbouw... verkrijgbaar in 4,5kg blik
    dit is verkrijgbaar in nederland, als je dit wilt toepassen dan stuur me ff een pb...
    zoek je een vergelijkbaar product van een ander merk dan moet je zoeken naar bijvoorbeeld international midcoat-flat, of Awl-Grip 545, dit zijn primer/fillers nadeel is dat het enkel in groot verpakkingen zit
    bel eens een aantal jachtschilder bedrijven in de regio, die zullen dit soort producten vast gebruiken
     
  10. Sander Jansen

    Sander Jansen

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zaandam
    Durabuild, ziet er top uit, ga even inlezen of het wat voor mij is. Alvast bedankt.
     
  11. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Ik kan je wel wat meer info over de Durabuild sturen als ik je e-mail adres heb (pb)
     

Deel Deze Pagina