groot, groter, grootst.... - RIP -

Ik weet niet of deze al gepasseerd is op het forum.
Het is alvast de moeite waard.

Een 1/1.5 Lo100
Totaal gewicht : 81 kg.
Span: 6,66m
Lengte: 4,30m

imageb022.jpg

IMG_5277.JPG

IMG_5294.JPG

DSC01189.JPG

Hij moet dan wel een vleugelbelastingsproef ondergaan.
+5G moet hij wel aankunnen zeker? 5G x 80kg = 400kg
hier de vleugelbelastingsproef

De eerste sleeppoging:
Eerste sleeppoging

en dan uiteindelijk de eerste vlucht:
eerste vlucht

Prachtig! Ik heb genoten!
Het slepen is knap vliegwerk. In mijn beleving heeft die motorkist maar net voldoende vermogen voor die zware sleper. En dat terwijl 240cc niet weinig is. Een mooi project.

Dat is gaaf.

Ik snap alleen niet waarom hij zijn remkleppen/welfkleppen open heeft tijdens het slepen.
Mijn ervaring is dat dit erg remt en je nog moeilijker boven komt.
Maar het zijn wel bouwprojecten zeg.
2000 uur bouwen als ik het goed begrijp

Wat ik niet begrijp... als je zoiets kan en wil bouwen, waarom dan niet meteen 1:1? Dat is dan iets meer werk, maar dan vlieg je zelf...
Okee, krijg je natuurlijk dat gedonder met BVL en zo, maar toch.
In de eerst film kon je zien dat het ding zelfs voetenstuur had! De variometer bleef jammergenoeg altijd op -1 staan, ook tijdens het slepen... :-)

Bizar trouwens dat je in Zwitserland geen ultralight mag vliegen maar zo'n joekel van een motormodel wel...

Bart

Hans Meij zei:
Berrie zei:
En dat terwijl 240cc niet weinig is.
Blijft maar 24cc per 8kg zwever en dat is relatief weinig.

Dat moet volgens mij meer dan genoeg zijn hoor.
Maar ik denk als we er zelf mee zouden vliegen dat het ook allemaal niet zo soepel zal gaan.
Ik heb met slepen trouwens maar 1.8 cc per kilo beschikbaar.
Je moet de sleper ook meetellen.
En stukje weerstand mag er ook wezen.

Ik las net in Aufwind dat de Lo100 van Patrick Trauffer niet meer is.
Hij zou in oktober op een meeting na een lowpass te dicht tegen een bomenrij gevlogen hebben.
Hij heeft de bomen dus geraakt.
Volgens het magazine is de Lo100 geëxplodeerd, en is er geen houtje meer van heel.... :(

Dat is balen misschien is er een filmpje van?
Jammer dat ze er niet wat voorzichtiger mee hebben gedaan.
Tenminste als ze onvoorzichtig geweest zijn, ik denk het wel, maar je wordt vaak op shows er wel wat meer toe gedwongen denk ik.

Zou die man eigenlijk niet stiekum hebben overwogen om er ooit zijn zoontje in te laten vliegen? Alles zit er al in - ontkoppelhandle, remklephandle, voetenstuur, hoofdkussentje, antislip bodem, ... (zelfs een schakelaar voor de ontsteking, en okee, de instrumenten zijn niet aangesloten...)
Flinke maat servo's trouwens, en dan 2x2 gekoppeld. Konstructief knap werk.

Vol bewondering alle video's en foto's bekeken, super werk! :thumbsup:

Is er nog iemand die foto's of video's van de vermeende crash heeft? (ter leedvermaak :oops: )

Grt.

Simen, je hebt daar de link naar de eerste fotopagina gegeven. Hier zijn de andere drie fotopagina's.

Toestand Oktober 2005

Toestand eind november 2005

Toestand april 2006

Voorlopig is er nog geen video te vinden van de crash.
De piloot heeft zelf via een aantal fora een oproep gedaan om een video te bemachtigen.

Volgens een toeschouwer is hij bij het uitkomen van zijn bocht (na de lowpass) door de kruin van een boom gegaan.
Blijkbaar had de Lo100 zoveel energie opgebouwd dat hij er los doorging. Op dat ogenblik was er nog geen zichtbare schade.
Alleen was de snelheid nu zo laag geworden dat de zwever totaal onbestuurbaar een tweede rij bomen binnendook.

Back