Om weer klaar te staan voor aankomende zomer pleeg ik groot onderhoud aan mijn T-Rex 450 SE. Ik zal hieronder aangeven wat ik al gedaan heb en wat er nog komen gaat.
Omdat de laatste crash alweer vorig jaar zomer was begonnen wat onderdelen te roesten, zoals de flybar en hoofdas. De hele kop is uit elkaar geweest en alle roestige onderdelen zijn schoongemaakt met een huishoud schuursponsje en lekker in de siliconenspray gezet. Verder zijn alle lagers nagekeken en alle linkjes vervangen. Helaas heb ik er niet bij stil gestaan om een before foto te maken. De bouten waar de bladen mee vastzitten moeten ook nog vervangen worden, zelfde geld voor de jezus bout.
Verder heb ik het pitchbereik wat vergroot waardoor er binding ontstond in de anti rotation bracket. In de vorige foto zie je het stukje nog zitten welke ik in de onderste foto heb weggedremelt.
Voor de volgende dingen zijn we nog van de postbode afhankelijk:
-Nieuwe staartservo, de 9650+microheli mount ipv de analoge 3108
-De nieuwe Align tailrotorhub
-Nieuwe V2 main gears
-De nieuwe Align CF bladen 325
-De Medusa 28-32-3400 voorzien van een 12 tands pinion ipv een 11, voor 3K headspeed
-Heliup gorilla landing gear en programmeerbare paddles
Dan nog de lipo's, mijn Flightpower Evo 20's 1800 mAh heb ik vorige zomer eigenlijk af gevlogen. Ze missen nu de punch en kunnen de hoge pieken niet meer leveren, rondvliegen kan er nog wel mee maar daar houd het ook mee op. Deze gaan we dus verder gebruiken om indoor te vliegen.
Ook omdat er een iets zwaardere staartservo opkomt wilde ik iets zwaardere packs hebben. Dit zijn de Thunderpower Extreme 25C 2070 mAh geworden waar ik er nu al 4 van heb binnen gekregen. Ik wil er hier nog 2 van bij hebben zodat ik in de zomer lekker op het fietsje (ja op de fiets!) naar het veld kan zonder laders mee te slepen, 6 keer 6 minuten vliegen is dan teminste de moeite.
Dan nu nog wachten op de postbode met de nieuwe onderdelen en natuurlijk een lading spare parts voor aankomende zomer. Laat het mooie weer maar komen, ik ben er bijna klaar voor
Omdat de laatste crash alweer vorig jaar zomer was begonnen wat onderdelen te roesten, zoals de flybar en hoofdas. De hele kop is uit elkaar geweest en alle roestige onderdelen zijn schoongemaakt met een huishoud schuursponsje en lekker in de siliconenspray gezet. Verder zijn alle lagers nagekeken en alle linkjes vervangen. Helaas heb ik er niet bij stil gestaan om een before foto te maken. De bouten waar de bladen mee vastzitten moeten ook nog vervangen worden, zelfde geld voor de jezus bout.

Verder heb ik het pitchbereik wat vergroot waardoor er binding ontstond in de anti rotation bracket. In de vorige foto zie je het stukje nog zitten welke ik in de onderste foto heb weggedremelt.

Voor de volgende dingen zijn we nog van de postbode afhankelijk:
-Nieuwe staartservo, de 9650+microheli mount ipv de analoge 3108
-De nieuwe Align tailrotorhub
-Nieuwe V2 main gears
-De nieuwe Align CF bladen 325
-De Medusa 28-32-3400 voorzien van een 12 tands pinion ipv een 11, voor 3K headspeed
-Heliup gorilla landing gear en programmeerbare paddles
Dan nog de lipo's, mijn Flightpower Evo 20's 1800 mAh heb ik vorige zomer eigenlijk af gevlogen. Ze missen nu de punch en kunnen de hoge pieken niet meer leveren, rondvliegen kan er nog wel mee maar daar houd het ook mee op. Deze gaan we dus verder gebruiken om indoor te vliegen.
Ook omdat er een iets zwaardere staartservo opkomt wilde ik iets zwaardere packs hebben. Dit zijn de Thunderpower Extreme 25C 2070 mAh geworden waar ik er nu al 4 van heb binnen gekregen. Ik wil er hier nog 2 van bij hebben zodat ik in de zomer lekker op het fietsje (ja op de fiets!) naar het veld kan zonder laders mee te slepen, 6 keer 6 minuten vliegen is dan teminste de moeite.

Dan nu nog wachten op de postbode met de nieuwe onderdelen en natuurlijk een lading spare parts voor aankomende zomer. Laat het mooie weer maar komen, ik ben er bijna klaar voor
