Groot onderhoud ??

• Topicstarter Topicstarter Michael01
  • Startdatum Startdatum
M

Michael01

Guest
Hallo allemaal,

Mijn vraag is na twee avonden knutselen... Hoevaak doen jullie groot onderhoud aan jullie auto ??

Mijn auto had een beetje moeite met sturen en omdat ik een beginner ben was ik zo stom om op alle beweegbare delen olie te spuiten..

Alleen olie trekt vuil aan en dat heb ik geweten ook.. Ik heb de auto helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt met de eerder in de forums vermelde midellen.. Werkt goed trouwens die baby doekjes !!!

Ik heb er een paar foto's van gemaakt.. ga naar http://www.nitro-mike.tk en klik op mijn auto.

Site is nog wel under construction maar dat geeft niet.

Ik vraag me af hoevaak jullie groot onderhoud plegen..

Ik hoor het graag.

Groetjes,

Michael

Hmmm, hangt een beetje af hoeveel ik rij. Nu is hij wel weer toe aan een grote beurt, komt goed uit, een spur kapot gereden (de eerste in 8-9 liter).

Als hij maar een beetje vies is pak ik de tuinslang en spuit hem voorzichtig af. Zakje om het luchtfilet heen en electronica omzeilen.

Ik rij liever dan dat ik poets, het blijft een off-road ten slotte :mrgreen:

1 uur rijden, drie uur onderhoud???? Pffff, ik rij er gelukkig mee :mrgreen:

En aan meer delen is te zien dat er mee gereden wordt (vooral de kap)

Wij wedstrijdrijders in de offroad klasse halen de auto elke week na de wedstrijd uit elkaar. het is niet alleen het schoonmaken wat nodig is , maar ook het opnieuw vullen van de diff's en de shocks is een vereiste.
Regelmatig onderhoud zal ook je kosten beheersbaar houden.

gr Michel

yep, na een wedstrijd of rijdag in ieder geval de boel uit elkaar vanaf de bodemplaat, alles reinigen en controleren op speling / slijtage e.d. Voorkomen is meestal beter en goedkoper dan genezen......

Wat wij altijd doen is bij een autoshop (brakecleaner) rem schijf reiniger halen werk super alle hardnekkige vuil verdwijnt zoals (Olie Vet Nitro Benzine Teer) al dat soort zooi haha.

succes gr jermaine

..en remreiniger staat er om bekent dat het kunstof en rubber aantast......

Yep, goed bezig. Ook al hoor ik van anderen dat het wel kan, ik neem geen risico met een buggy, die rijklaar over de 1000 euro kost.........

Zoals gezegd, onderhoud, en controle is heel belangrijk.
"Het verschil tussen een paar liter plezier of jaren een hobby."

Back