grootste modelbouwhelicopter

• Topicstarter Topicstarter seminifeer
  • Startdatum Startdatum
S

seminifeer

Guest
Hallo,
Wat is eigenlijk de grootste modelbouwhelicopter die er momenteel te koop is? Ik zoek iets in de grootte van 2 meter.
En wat is het hefvermogen van dat type?
Uiteraard ben ik benieuwd waar deze te koop is.

Die laatste van Jan zou ik maar in mijn oren knopen als ik jou was. Zeer mooi, zeer groot, zeer duur (nieuwe kleine middenklasse auto voor een tweedehansje) en zeer slecht.

Ik heb er zelf geen ervaringen me (gelukkig) maar van wat ik oveer dit heerschap heb gelezen op duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse sites schijnt de slechte chinees nog beter te zijn. Garantie heeft de man nog nooit van gehoord.

Maar wie weet, misschien komt er in deze draad iemand met allemaal lof over deze persoon. (persoon schijnt nog slechter te zijn dan zijn helies)

Vario is de beste keus, zeker als je wil schaalvliegen.

Gezien je vraag naar wat zo'n ding kan tillen denk ik niet dat je een fraai schaalmodel zoekt.
(Semi) industriële heli's zijn er tot een dikke twee meter tot 80cc motoren goed voor een lading tot ca. 20kg. Vliegen vele tientallen uren met een minimum aan onderhoud.
Indien gewenst autonoom vliegend.

Vertel eens wat je wilt gaan doen, wat moet het tillen, hoe lang moet een vlucht duren en wat je denkt daar voor te moeten/kunnen besteden.

Krijg je veel betere antwoorden dan je nu hebt gekregen.

Ben

Laatst bewerkt door een moderator:
om nog maar te zwijgen van de andere bekommernissen die zulk een toestel meebrengt.
Hoe ga je het vervoeren?
heb je al ervaring met grote heli's? kan je eigenlijk al vliegen.
ik ziedat je nieuw bent op het forum, dus van harte welkom.
een beetje meer info van jouw kant kan ons al wat beter laten begrijpen wat je precies ermee wilt doen.

Mwah, niet lelijk maar geschikt voor zijn doeleinden.