grootste modelbouwhelicopter

• Topicstarter Topicstarter seminifeer
  • Startdatum Startdatum
S

seminifeer

Guest
Hallo,
Wat is eigenlijk de grootste modelbouwhelicopter die er momenteel te koop is? Ik zoek iets in de grootte van 2 meter.
En wat is het hefvermogen van dat type?
Uiteraard ben ik benieuwd waar deze te koop is.

Die laatste van Jan zou ik maar in mijn oren knopen als ik jou was. Zeer mooi, zeer groot, zeer duur (nieuwe kleine middenklasse auto voor een tweedehansje) en zeer slecht.

Ik heb er zelf geen ervaringen me (gelukkig) maar van wat ik oveer dit heerschap heb gelezen op duitse, nederlandse, engelse en amerikaanse sites schijnt de slechte chinees nog beter te zijn. Garantie heeft de man nog nooit van gehoord.

Maar wie weet, misschien komt er in deze draad iemand met allemaal lof over deze persoon. (persoon schijnt nog slechter te zijn dan zijn helies)

Vario is de beste keus, zeker als je wil schaalvliegen.

Gezien je vraag naar wat zo'n ding kan tillen denk ik niet dat je een fraai schaalmodel zoekt.
(Semi) industriële heli's zijn er tot een dikke twee meter tot 80cc motoren goed voor een lading tot ca. 20kg. Vliegen vele tientallen uren met een minimum aan onderhoud.
Indien gewenst autonoom vliegend.

Vertel eens wat je wilt gaan doen, wat moet het tillen, hoe lang moet een vlucht duren en wat je denkt daar voor te moeten/kunnen besteden.

Krijg je veel betere antwoorden dan je nu hebt gekregen.

Ben

Laatst bewerkt door een moderator:
om nog maar te zwijgen van de andere bekommernissen die zulk een toestel meebrengt.
Hoe ga je het vervoeren?
heb je al ervaring met grote heli's? kan je eigenlijk al vliegen.
ik ziedat je nieuw bent op het forum, dus van harte welkom.
een beetje meer info van jouw kant kan ons al wat beter laten begrijpen wat je precies ermee wilt doen.

Mwah, niet lelijk maar geschikt voor zijn doeleinden.

Echt een heli om zware lasten tot 15 kilo mee te vervoeren, ideaal dus voor een camera met bijbehorende electronica om de camera te besturen.

Misschien niet de mooiste dus maar wel zeer geschikt voor zijn doeleinden ;-)

En met Turbine :cool:

Maar dat onderstel vind ik gewoon spuuglelijk haha.
Wacht maar tot er een camera onderhangt incl. electronica van een paar 1000 euros dan ben je blij met zo`n landingsgestel ;-)

haha ja dat is idd, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ondanks dat ik hem zo lelijk vind toch wel graag wil hebben hoor. vind dat mooi zo'n groot ding. en ik vind zowiezo alles mooi waar een turbine opzit haha!

Aan een turbine in een werk heli helemaal niets tenzij je tevreden bent met een vluchtduur van ca 15 min. maximaal. (3 a 4 liter brandstof)
>200cc per minuut is nogal een probleem. Zeg dat je 10 liter brandstof mee gaat nemen is het gewicht verschil (7 -7,5kg) tussen een volle tank en lege tank wel heel erg groot. En ben je nog geen 45 minuten aan het vliegen.

Maar we horen nog niets van Seminifeer wat hij nu wil gaan doen.

grootste helicopter

Even eenuitleg. Ik ben een beginner. Voor mij zit de kick niet in het vliegen maar in het bouwen , sleutelen , modificeren,en dergelijke. Het mag gerust een meerjarenproject zijn voor zoiets vliegt. De kick voor mij zit aan het knutselen aan de techniek.

Ik heb eerder gedacht om zelf een turbine te bouwen van bijvoorbeeld 30 cm groot. Alleen al voor de techniek. Maar na bestudering van de techniek leek het me een niet haalbare zaak om een goede turbine te bouwen.

Ik hou zoeiweso van grote schaalmodellen. De techniek van een vliegtuig vond ik wat te simpel en een helicopter is toch wat gecompliceerder. Na het bouwen wil ik experimenteren met videocameraatjes en een industrieel pc'tje waar ik dingen mee wil doen.

Een turbinehelicopter is niets. Ik vind het overigens wel verschrikkelijk mooi. Maar ik denk dat los van de kosten ik minder "kick" daaruit kan halen aan het sleutelen. Een zuigermotor is makkelijker om zelf tot de laatste schroef uit elkaar te halen en eventueel aan te passen als een zuigermotor.

Om het vliegen te leren zal ik los daarvan in de tussentijd wel een goedkopere en kleine helicopter kopen en m bij eenvliegschool aanmelden. Het verhaal van de grote helicopter is vooral het sleutelen eraan. Het moet overigens wel een helicopter zijn met een romp gelijkend aan een echt model.
Het volgende model; Modellhelicopter vind ik bijvoorbeeld heel mooi om te zien.

Het hefvemogen was een vraag vanwege de vele spulletjes die ik er later in wil stoppen of aan wil hangen. Gezien het feit dat large scale modelbouw meestal erg prijzig is wil ik niet een project starten waar ik later niet mee kan doen wat ik wil.

De ruimte is geen probleem. En ik heb een veld van 150 bij 60 meter recht voor mijn deur om te testen.

Qua kosten heb ik nog niet specifiek een budget. Daarom ben ik ook benieuwd naar goede adressen waar ik terecht kan. Dus niet via een website kopen maar gewoon in een winkel waar ik niet alleen voor de aankoop advies krijg maar ook later als ik aan het bouwen ben......en toch meer spullen moet kopen.

Ik ben voor het eerst op dit forum. Leuk, en bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de hoofdzaak de techniek is, en het sleutelen, waarom ontwikkel je dan niet zelf een airframe voor de helicopter? Koop alleen de motor, electronica en maak de rest zelf.

Back