grootte vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter fredje8550
  • Startdatum Startdatum
F

fredje8550

Guest
Beste mensen, ik heb onlangs hier op het forum plannen gevonden van een mooi charter vliegtuigje, deze plannen staan namelijk op een A-4 blad, ik heb hier thuis een benzinemotortje liggen van 2,5 cc
Mijn vraag was nu, hoe groot mag het vliegtuigje zijn en hoeveel zou het mogen wegen?
Bestaat daar een formule of database achtig iets voor om daarachter te komen?
Bedankt voor jullie hulp, groeten, fredje :wink:

Nou, pak 'm beet, 1.30 meter, 1.5 kg.

Zoiets (ik geef mijn schattingen graag voor betere).

Wat voor motor is het?

Hoeveel pk?

jan.

fredje8550 zei:
Beste mensen, ik heb onlangs hier op het forum plannen gevonden van een mooi charter vliegtuigje, deze plannen staan namelijk op een A-4 blad, ik heb hier thuis een benzinemotortje liggen van 2,5 cc
Mijn vraag was nu, hoe groot mag het vliegtuigje zijn en hoeveel zou het mogen wegen?
Bestaat daar een formule of database achtig iets voor om daarachter te komen?
Bedankt voor jullie hulp, groeten, fredje :wink:

Hoi Fredje
Voor een Charter heb je minimaal een 3,5 cc moter nodig en het gewicht ligt om en nabij de 2800 gram .
Dit vliegtuigje is 1m50cm spanwijte en het mooiste is meet een 2 beenig hoofdlandingsgestel met staartwiel.

er zijn ook kleinere trainertjes van rond de 1.2m waar een 2.5cc erg leuk op past. Jamara heeft er oa een. Gewicht van 1 - 1.5kg.

das inderdaad een mooi gegeven ongv 1,2 meter span en max 1,5 kg.

Als je het triplex van de rompzijkanten vervangt door 3mm balsa, en dat kan als je er geen ramen in zet, kan een charter ruim onder de 1.5 kg komen. 3.5 cc is dan meer dan genoeg. 2.8kg voor een charter is veels teveel.

Ik heb ooit een Charter gezien, gebouwd door een ervaren en secure bouwer, vlieg klaar slechts 1.1 kg, met een wankel motortje er op :-)

In Noord Holland zetten we op een charter al gauw 6.5 cc (methanol), maar dat heeft met de wind te maken :D

2.5 benzine..echt benzine? euro loodvrij of brommix? :-) Of bedoelde je 25cc benzine?...dat gaat echt niet passen op een charter hoor, of je moet hem 2x zo groot maken. Ik denk dat je gewoon een methanol gloeiplug motortje in handen hebt, toch?

Marco

Fredje!

Andere vraag: waarom wil je een Charter? :roll:

Wat is de bedoeling met het model? :?

Leren vliegen? Raggen? Ontspannen rondtuffen?

(Overigens zou ik in alle gevallen niet voor een Charter kiezen, maar dat is ondertussen genoegzaam bekend . . . :wink: )

jan.

Back