Grote crash zonder schade??

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
hallo,
Kom net van het boerenveld hier een eindje verderop.
eerste maal dat ik echt hoog en ver durf,en dan :oops: in het draaien van de heli op grote hoogte een stuurfout en met de pallen vertikaal naar beneden. 8O .

kosten denk je natuurlijk...gewoon niets aan ..genomen,gras eruitgehaald en direct weer de lucht in..ongelooflijk..in de 2.5 jaar dat ik heli vlieg nog nooit meegemaakt.gras staat daar wel een 20 cm hoog..
Wonderbaarlijk beestje de t-rex..
Zijn er hier nog mensen die dit eens zo voor gehad hebben??(buiten met een fp-tje). :?:

Toen er een groepje mensen aan het kijken waren naar mijn Piccolo heli ging het mis;

ik was nose-in aan het hoveren op ongeveer 10 meter hoogte, en vloog wat rondjes om mij heen met de neus naar me toe..

Opeens een windvlaag (het was vlak voor een onweersbui), en de heli waaide weg. Omdat ik zag dat hij richting een huis ging stuurde ik tegen maar toen draaide de staart weg en raakte ik het overzicht kwijt

KLAP tegen de grond aan.....

Schade? Geen. alles zag nog vast

ja,natuurlijk is het crashen met een heli van ong.300 gram tegen,over een van 700 gram nt te vergelijken :?
het is altijd gevaarlijk vind ik als er mensen kijken,je word vlug afgeleid,verlies je concentratie en dan :evil: ..

Vandaag op het veld iemand. Die zette zijn raptor 50 neer, motor in idle, bladen nog op volle toeren. Keek niet naar de heli maar zat wat in de zender te prutsen, niet door hebbende dat de Raptor langzaam kantelde... het schreeuwen hoorde hij niet, en KABENG! heli op de kant... schade: klein deukje in de staartboom.

Hoi hoi,

T-rex, idd wonderlijk ding.
Vandaag heerlijk gevlogen. Het ging zelfs boven verwachting goed, en dan wordt je overmoedig. De loopings op de sim gaan goed, dussss dat kan ik ook... Niet dus...
Mijn T-rex is al bestemd voor de akties die eigenlijk niet kunnen. Deze heli is niet echt meer orgineel, maar door de vele crashes toch redelijk crashbestendig "gemodificeerd". Een echte piloot ben ik ook niet, maar ook niet bang voor een crash.
Mooi op hoogte, aanduiken, lekker up eeeuuhh nick aantrekken, langzaam de pitch naar neutraal, is het helietje bijna op zijn kop dan pitch beetje negatief... en toen ging het vreemd. Hij wilde niet doortrekken, en vloog netjes horizontaal blijvend (maar wel op zijn kop 8O ), steeds sneller richting het mooie groene gras. Met als gevolg een beste dreun, een spartellend geel machientje en een vies brandluchtje.

Na inspectie wonderlijk genoeg een kapotte antenne (die 2 meter verderop lag) en een uitgescheurd kapje.
Goed kijken ontdekte ik wat wit stof, maar hier verder geen aandacht aan besteed.
Akku'tje weer aansluiten, optoeren, geen trilling dus eventjes hooveren voor me (immers geen antenne), hierna inpakken en naar huis.
T-rex%20schade%20kap%20antenne.jpg

Op het eerste gezicht niets te zien...
T-rex%20kopje.jpg

Echter na goed zoeken...
Defect%20Tandwiel.jpg

Dat verklaarde het witte stof.

Groetjes A.

moet zeggen dat ik nu toevallig deze week de ergste crash gehad heb.
gewoon bij 1 meter boven gras een storing en klap neer..bladen stuk en mijn tail boom met een ferme neep in..eerste maal in 2,5 jaar vliegen dat ik dit tegenkom...
gelukkig had ik nog een tal van een strech kit,gaat ook prima met standaard bladen..anders prima helitje.

Javan en aaaaa.. ZONDER schade hebben we het hier over hoor!!

Ik kan gelukkig melden dat mijn picco al een tijdje onbeschadigd blijft, misschien een bepaalde treshhold van lijm/modiciaties/verstevigingen?
Er past gewoon geen lijm meer bij.. :)

Wel met een FP, maar de crash die ik had zou in beide gevallen hetzelfde resultaat geven (alhoewel je met een CP misschien nog zou kunnen autoroteren ;))... motortandwiel niet vastgezet, zat op ~ 8m hoog en "remde" de heli af naar hover vanuit voorwaartse vlucht, schiet dat tandwiel omhoog richting de motor... tja, dan kan je throttle geven wat je wil, contact maken doet ie niet :D. Als een baksteen recht naar beneden, bovenop het (toen nog koolstof) landingsgestel... veel gras was er niet, maar wonderbaarlijk was de enige "schade" een klein deukje in de LiPo van het landingsgestel; blijkbaar deed de overdosis tape en secondelijm die eronder hing toch nog iets goed :)

eerste vlucht met de piccolo niks aan de hand. land de heli voor de 2de accu.
rotor stopt en valt er een beetje slapjes bij. hublagers weg. dus de hele tijd zonder lagers gevlogen 8O :?:
nieuwe lagers erin gedaan. poging 2 vlieg rustig wat rondjes op ka 6 meter hoogte. zie je opeens je rotor weg van je heli vliegen. heli spint richting aarde en komt met een redelijke plof neer.
alleen het kapje zat een scheur in. en de rotor vond ik in de bosjes terug.

haja,vandaar je naam....
Over een ding zijn we dus eens,met een heli mag je altijd tevreden zijn dat je je batterij kan leegvliegen zonder schade.

Hoi,

Ik hing onlangs invert boven het zwembad 8)
lager en lager en lager tot opeens de rotorbladen het water raakten en de heli vloog in stukken vaneen.
Nog nooit was er aan m'n T-rex zoveel schade :(
Je zou denken dat water de slag een beetje breekt,maar niets is minder waar 8O

Alles goed laten drogen en de electronica vertoonde geen problemen :lol:

Groetjes

Sapca

hoi Satoer,

Inderdaat, maar je mag ook niet laten blijken dat een T-rex NIET stuk gaat van het crashen :wink:

groetjes
sapca

Gisteren voor het eerst iemand (mijn vriendin) les gegeven aan de kabel met een heli... dat is toch wel erg gek, sturen zonder roll :) Zo gek dat ik de rest compleet vergat... boem en hij lag op zijn zij. 0,0 schade :) Maar wat wil je ook met een corona ;)

Back