Grote houten NS serie 200/300 "Sik" met wagons, wie heeft tekeningen?

Wie kent dit model en de tekeningen?

• ja

Votes: 0 0,0%
  • misschien

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    1
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw op het forum, ben 66, woon in omgeving Doesburg en heb veel geknutseld en gemodelbouwd en heb nu drie kleinzoons van 3,4 en 5 jaar, dus dat wordt weer modelbouwen :-).

Nu ben ik op zoek naar bouwtekeningen van een houten trein die ik ca. 40 jaar geleden gemaakt heb. Volgens mij aan de hand van tekeningen van het tijdschrift "de Modelbouwer".
Foto's van de Sik en drie wagons gaan hierbij, de hijskraan is van eigen ontwerp en kan Duplo blokken vastklemmen.

Mijn Schoonzoon wil nu ook graag dergelijk houten speelgoed voor zijn kinderen gaan maken en nu ik met pensioen ga heb ik daar ook weer zin in.

Mijn vraag is dus: Weet iemand waar ik de bouwtekeningen van deze trein kan vinden, of anders soortgelijke tekeningen. Ik heb op www.toymakingplans.com hele mooie tekeningen gevonden in inches, maar wel in schaal 1:1.

Leuk dat dit forum bestaat, ik ga nu weer tijd aan modelbouw besteden !
Misschien dat iemand de treintekeningen weet te vinden, of anders geïnspireerd raakt door de foto's, want mijn kinderen hebben er heel veel mee gespeeld en het was echt leuk om te maken,

Groeten,
SimonK

20231001_183957.jpg
20231001_184024.jpg
20231001_184105.jpg
20231001_184141.jpg
20231001_184332.jpg

Man, daar gaat je nostalgische hart toch gelijk sneller van kloppen?
Ik zie mezelf gelijk weer mijn knietjes open haltop de kokosmatten vloerbedekking van mijn opa en oma omdat ik met een dergelijke trein aan het spelen was.

Back