Grote shockflyer met 6V Speed400 en guntherprop mogelijk?

• Topicstarter Topicstarter Rc_Roni
  • Startdatum Startdatum
R

Rc_Roni

Guest
Hallo,
Ik heb nog een speed400 6V met een guntherprop liggen.
En mijn vraag was of ik daar mss een ( desnoods grote )shockflyer/biplane uit 6 mm depron van kan maken. Ik bedoel dan dat alle vlakken helemaal plat zijn, dus vleugels plat etc.
Naar mijn eigen mening , lijkt de speed400 in combinatie met een 2 cel 7.4 1200 mah kokam ( weet nog niet precies hoe dat moet met die accu-namen :oops: ) nogal aan de zware kant.
En als het kan, heb ik dan ook nog een vertraging nodig ?

ik heb trouwens al met de zoekfunctie gezocht, maar kwam er niet echt verder mee :roll:

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg Ronald :)

Het ging mij eigenlijk meer of de motor er geschikt voor was, maar blijkbaar dus niet :cry: en voortaan zal ik beter zoeken :oops:

In ieder geval bedankt :oops:

wat wil je doen met je shock? wil je er buiten mee vliegen, of wil je er binnen mee vliegen. wil je kunnen hoveren of is pilonracen met een shock ook voldoende?

Een speeds 400 kun je opzich met een vertraging best gebruiken voor een grote shockflyer van 1 meter. Een beetje zwaar, een beetje inefficient, maar het kan wel.

Tis maar wat je wilt.

Kan wel, maar verwacht er niet teveel van.
Zal vliegen als "gewoon" vliegtuig. Geen 3D.
Platte plaat heeft meer weerstand dan goed profiel, behalve als het erg licht is, maar dan waait het weer zo weg.

Probleem is dat met kokam 1200 je niet meer stroom kan trekken de de 360 kokam die bij de indoor wordt gebruikt (ca. 7A).
Ook nog kleiner propje.
Wel zwaarder, maar niet meer vermogen.

@ Harmpy35 : Ik wil er alleen maar mee rondvliegen, ben nog niet zo 'into' 3D :wink:

@ Harold : ik neem aan dat je kokam accu's met 360 mah capaciteit bedoeld ? :oops:
Ik ga eerst eens proberen om met de 1200 mah te vliegen.
Als dat niet lukt koop ik eerst wel even een andere motor+vertraging+prop etc. Als het dan nog steeds niet gaat, koop ik er ook nog andere accu's bij :)

Maar het kan in feite dus wel met de speed400 :)
Ik zal eens een poging doen :)
Bedankt voor de reacties.

MVG Ronald

Back