grote tandwielen

nu leg ik straks al een andere motor op mij carson, maar nu is ook mijn tandwiel afgesleten, deze is van plastic, ik moet hier nieuwe voor kopen.
ik weet niet aantal tandjes uit mijn hoofd, maar mijn banden zijn redelijk groot en wil hier of grotere of kleindere banden op leggen weet nog niet precies, maar hoe moet ik dat tandwiel dan aan passen ? groter of kleinder?
ik heb al eens met kleindere bandjes gereden maar toen was zijn top heel erg langzaam en was er bijna niet mee te rijden, maakte veel toeren en kwam niet voor uit

please reactie

een kleine clutch bell op een normale spurgear zorgt ervoor dat auto veel kracht heeft, voor bv. off-road. als je een grote clutch en een normale spur neemt heb je weer weinig kracht en een hoge topsnelheid.

let er wel op dat als je voor de groot-normaal combinatie gaat hij minder snel op trekt, aangezien hij minder kracht heeft. maar zijn top licht dan wel weer hoger.

je kan natuurlijk ook andersom te werk gaan, normale clutch en grotere of kleinere spurgear. werkt in principe het zelfde...

maar als je beide doet, dus grotere clutch en grotere spur maakt het niks uit, dan is het resultaat het zelfde als je alles normaal laat.

laterss thomas

ps. ik kan het ook fout hebben, maar dacht dat het zo zat.

elke auto heeft een maximum aan vermogen. je kan dus niet teveel tanden erop zetten, maar ook niet te weinig.

je kan die vergelijken met een auto die in zijn 5 een berg op rijdt. dat gaat niet, dat is het zelfde als wanneer jij een te grote clutchbell erop zet...

over wat voor een motor/ auto gaat het? bij een /15 FE is het min 12 en max 14 d8 ik...

laterss thomas

carson flacher met een 2.5 cc foce motortje er op

najah ik weet het verder ook niet ik denk dat ik er dan maar wat verschillende koop zodat ik kan afwisselen van band grote enz

Back