Grote twijfel

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door dustyrick, 28 feb 2012.

  1. dustyrick

    dustyrick Guest

    ow sorry, we hebben tegelijk gepost.. dus ik had je bericht niet gelezen Roelof
     
  2. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Yep dat kloptttt.
    2S =7.4Volt, 3S=11.1 Volt
    Als je het begin van Roelofs link leest zie je meteen wat Parallel is ;)

    Even uit die link voor je gekopieerd:
    ''2p betekend 2 cellen paralel
    3s 3 cellen in serie
    Cellen zet je paralel als je meer ampere's uit de cellen wil trekken dan er uit 1 cel mogelijk is
    Als een cel van 1000 mah 10 c gebruikt wordt mag je er niet meer als 10 ampere uit trekken
    als je er dan 2 parrallel zet kan je de cel met 20 ampere belasten.
    Cellen zet je in serie als je een hoger voltage wil.''

    8000MAh is zeker goed, is veel en zal dus een lange rijtijd + veel kracht geven!
    Ga je de Trophy Flux kopen? Is wel een vette bak namelijk!

    Maar wat volgens mij ook handig is is om een lipo accu in Duitsland te bestellen, komt hij sneller binnen en geen/minder kans op douanekosten.. Heb ik laatst ookgedaan, binnen 1week waren de 2accu's er! Terwijl uit China duurt het makkelijk 3 weken, dan nog douane etc. Het Duitse warenhuis vind je door gewoon naar de normale accu's te gaan, en dan staat erachter Warehouse Germany ofzo. ;)

    Groet,
    Rutger
     
  3. dustyrick

    dustyrick Guest

    zo moeilijk is het dus niet, maar hoe weet ik wanneer mijn auto het aantal ampere uit de lipo heeft getrokken?

    Even kijken of ik het snap:
    Heb dus een LiPo met deze gegevens:
    8000mah
    2s1p = 2 cellen in serie, 1 parallel, dus 7.2 Volt
    30c constant/ 40c burst

    Dus ik mag uit deze LiPo 240 Ampere trekken?
    En omdat het 1p is blijft dat zo, zou hij 2p zijn, zou dat 480 Ampere zijn???
    Kan dat kloppen?

    Om nog even te antwoorden op je vraag:
    Zit nog wel te twijfelen,maar de trophy staat wel bovenaan mijn lijstje,omdat ik het gewoon een vet stoer gek ding vind en ik er veel goede dingen over heb gelezen, kan alleen niet kiezen tussen buggy of truggy..
     
  4. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    even nog een extra opmerking! let op bij het kopen van je accu naar de maximaele afmeting die in je auto past. Voor een rustler is 7.2V 4000mah 30C wel voldoende, kan je auto ook ff afkoelen als je een accu leeg hebt gereden.
     
  5. dustyrick

    dustyrick Guest

    Maar een 7.2 volt 4000mah 30c, mag dus max, 120 Ampere uit getrokken worden? En wanneer weet ik wanneer ik moet stoppen met rijden, want ik heb gelezen dat het slecht is om een LiPo helemaal leeg te rijden?

    hoelang kan je ongeveer rijden met een 7.2 volt 4000mah accu?
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Bijna. De S/P configuratie zegt wat over de opbouw van de accu waaraan de totaal specs van de accu in mAh en C wordt aangegeven. Al zou de specs 4P geven is het pakket nog steeds 30C/40C en 8000mAh
     
  7. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    In een standaard rustler zit iets in dat je niet je lipo kan leeg rijden als je de vxl koopt moet je 10 seconden op het knopje van je esc drukken dan werkt het :)
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar 2x een accu van 2S is ook 4S en dat is toch vaak de setup die gereden wordt.....
     
  10. dustyrick

    dustyrick Guest

    hmm, Elektro gaat hem toch niet worden, ivm de hoge aanschaf kosten vergeleken met nitro.

    Twijfel nu tussen de
    trophy buggy of truggy en misschien de firestorm,
    Buggy is €350,
    truggy is €425
    en de firestorm is maar €279...

    Snap alleen niet waarom de firestorm zoveel goedkoper is dan de trophy buggy/truggy op het feit na dat de trophy 4wd is?
     
  11. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    inderdaad de firestorm is 2wd en dus heb je daar minder onderdelen voor nodig -> dus goedkoper...
    er zit ook een motor op met minder capaciteit.:rolleyes:

    ik heb de oude truggy gehad, en die is GROOT!!!!
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  13. dustyrick

    dustyrick Guest

    Is het erg prettig om 4wd te hebben ipv 2wd?

    En Roelof, is die buggy van LRP goede kwaliteit en is hij ongeveer hetzelfde kwa prestaties als de HPI trophy buggy en zijn er ook makkelijk onderdelen voor te krijgen voor een normale prijs?

    EDIT:
    Raden jullie het niet af om de eerste auto via internet te bestellen? Want vaak hoor en lees je dat mensen dat afraden, omdat een beetje hulp van een modelbouwwinkel in het begin niet verkeerd is en dat je dan met vragen daar heen kunt gaan..?
     
  14. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Kijk de site, zijn genoeg onderdelen voor volgens mij.. ;)

    Verder is LRP volgens mij een goed merk, en dus bij meer dan 1winkel onderdelen voor te krijgen!
    Het voordeel van 4WD is minder snel slippen, je kan dus sneller door bochten zonder te slippen en je trekt volgens mij vaak sneller op..
     
  15. dustyrick

    dustyrick Guest

    hmm, Zit nu dus met nog meer twijfel:p

    De LRP S8 Rebel Buggy of de HPI Trophy buggy of truggy,
    Heb gewoon nog niet zoveel gehoord/gelezen/gezien over de LRP S8 en over de Trophy is zoveel te vinden. (vooral goede reviews)
     
  16. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Yep, en ik denk zelf dat je voor de Hpi wel veel meer onderdelen makkelijker kan krijgen en sneller.. Zelf zou ik trouwens nooit een auto online kopen, gewoon omdat het moeilijker is en als je bij de winkel komt ze ook een beetje denken van daaar kopen en hier om advies etc vragen..
     
  17. dustyrick

    dustyrick Guest

    Nadeel is alleen wel, bij de winkels bij mij in de buurt:
    PKracing en Quartel zijn het deze prijzen:

    pkracing:
    Trophy buggy €380
    Trophy Truggy €450

    Quartel:
    Trophy buggy: €430
    Trophy Truggy: €500

    Terwijl ik tot nu toe de trophy het voordeligst via internet heb gevonden voor deze prijzen:

    Buggy:350
    Truggy:425
    En ik weet niet of ze nog ergens goedkoper te vinden zijn..?

    Dus zouden jullie het verschil in prijs het advies,hulp en uitleg etc. waard vinden?
    Of zeggen jullie van: Er is toch zat te vinden op het internet?
     
  18. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Geen idee wat er met die prijzen zit, op internet is het wel vaak goedkoper maar heb je vaak minder kans op garantie, teruggaan naar de winkel etc etc.

    Als ik tussen die 2winkels zou moeten kiezen zou ik voor PkRacing gaan, heb ik ook alles gekocht, en het is een ontzettend goede winkel! Volgens mij ook 1van de grootste, als je er rondkijkt ben je verkocht aan de hobby ;)
    Als je daar langsgaat bijv morgen, en je vraagt om advies en je zegt je budget, zullen ze samen met jou tot een oplossing komen, gegarandeerd!
    Dus stel dat je bijv morgen ofzo tijd hebt om daar langs te gaan, dat is sowieso een AANRADER!

    Bij PkRacing krijg je ook genoeg hulp hoeveel je nodig hebt, ik ben toen ik begon daar ook langs gegaan en heb toen gezegt dat mijn budget 200euro was, heb toen een gewoon goede, stevige auto gekregen! 3maanden later een auto van 500erbij gekocht, en nogsteeds nergens spijt van!
    En nu sinds kort een nitro.. ;)
     
  19. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    die trophy flux is echt mooi om te zien zeker die truggy...

    accu's en lader moeten er volgens mij nog wel bij
     
  20. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Hij wilde een nitro auto hé, dus geen FLUX.. ;)
     

Deel Deze Pagina