Groter, niet beter

OK, het is duidelijk ik ben een Lipo newbee :newbie:
Ik wou dus voor mijn TREX700 een lipo ontvanger accu.
Dus ik denk BIG !!!!
4500mAh en 30C
Dat was niet verstandig......
30C is achteraf overkill omdat mijn regelaar 15A is.
En er zitten ENORME draden aan.
Dus dat kon ik eerst aan gaan passen.

85048d159ab1628a.jpg

85048d159ab429fc.jpg

Dus dat was oepsje één.
Het tweede oepsje is dat hij ook nog erg lang is.

85048d159ab72163.jpg

Wat wel een enorm geluk is dat hij wel in de kap past.
Maar bij de eerste de beste crash is hij denk ik wel weg.

85048d159c29c94f.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
had dan de EVO RX 4340 gehaald, deze past perfect en heeft ook "normale" kabels

Groter, niet beter
Mijn vriendin zegt anders ;)

sorry kon het niet laten :D

heli ziet er wel mooi uit, kan niet wachten tot hij vliegt !!
Mijn 2sp2 3000mah 15A accutje was al redelijk moeilijk om erin te krijgen, deze is nog veel groter/krachtiger.

Ik heb er vandaag een alarm systeempje op gezet (lampjes en geluid) voor het aangeven van accuspanning onder het vliegen. Misschien ook intressant? is niet duur.
Niets erger dan crashen door een crappy lipotje

Is dit geen optie?:

optie.jpg

Met dubbelzijdige klittenband bevestigd.

Laatst bewerkt:
dubbelzijdig klitteband?

mja idd, wel erg groot en wtf wat een draden, maar ja zo lang t werkt...

Okee een ietswat technishere omschrijving: Dat dubbelplakkentklittenbandachtigspul datje plat op je accu en op je heli.

Mja inderdaad, mijn technishe termen mag ik wat meer op letten:teacher:. (zie ook ander topic waar ik brandstof: benzine noem.)

p.s Google snapt me wel :)

Laatst bewerkt:
Paul,

Ik heb hem ook al bovenop geplaatst gehad.
Hij komt dan net zo ver naar voren dus ik win daar niets mee.
De electronics zitten nu bovenop.

En ik kan ook niet wachten op hem te testen nu hij eindelijk compleet en klaar is.
Alleen nog even een wedstrijdje doen met mijn trouwe Raptortjes.

Je kan de regelaar overigens wel weglaten, ik gebruik de BLS451 nu al enige tijd met succes ook direct van de LiPo.

Ik zou overigens wel een andere LiPo nemen als RX accu, dit lange ding trilt je nog doormidden man :o als ie zo'n eind uitsteekt

Mijn gok is dat er volgend jaar 2 700N's in je schuur staan en geen Raptors meer :)

De specs gaan niet verder dan 6V, ik dus ook niet.

Maar ik zie dat Lipo's met meer dan 2500mAh best lastig wordt zonder de enorme omvang die ik nu heb.

Welke ontvanger Lipo's gebruiken jullie?
En hoeveel vluchtjes doe je er mee?
En adresjes voor lipo's?

Bij HobbyCity kom ik niet verder dan 2500mAh in normale maten.

Met brushless servo's verbruik ik zo'n 250 mah per vlucht, dus 8 vluchten kan je wel doen op een dag met 2500 mah.

Ik weet niet of je mijn accu nog herinnert? (die met de dubbele aansluiting) niet zo heel groot en 7.4V 3000mah 2sp2(speciaal voor ontvangers). ik gebruik hem nu, werkt goed!

Heb de tweede aansluiting nu gebruikt voor mijn voltage meter. Toch nog handig gebleken :yes:

Hallo Walter,

Ik sluit me bij Laurens aan: 2500 is groot genoeg. Zelf vlieg ik veel met 2s 1600mAh Konions, genoeg voor een vluchtje of 5. Voor meer vluchten heb ik een tweede heli bij me :-) of een extra pakketje (meestal beide).

OK heren.
Thanx for the feedback.

Een 2500 pakket is nu besteld.
Met het huidige pakket durf ik het niet goed aan.
Het steekt te ver uit voor mijn vliegstijl.
Ik ben bang dat dit me anders mijn nieuwe heli gaat kosten.

Het grote pakket gebruik ik wel voor iets anders.

ik zie geen problemen als je boven op de trex klitterband plakt en onder de lipo en dan de klitter strip van align ver omheen, nou dan moet wel de heli in de grond zetten om er een probleem van te verwachten ik heb de zelfde opstelling met de zelfde lipo afmeting, wel lekker safe.
Ik heb meestal met 2500 mah na 4 vluchten dat ik bijna al in het orange deel van de regelaar komt 3.8 v en met de grote pack bij 7/8 vluchten maar meestal na 5 vluchten gaat de lipo aan de lader.

groet Henry

De specs gaan niet verder dan 6V, ik dus ook niet.

Maar ik zie dat Lipo's met meer dan 2500mAh best lastig wordt zonder de enorme omvang die ik nu heb.

Welke ontvanger Lipo's gebruiken jullie?
En hoeveel vluchtjes doe je er mee?
En adresjes voor lipo's?

Bij HobbyCity kom ik niet verder dan 2500mAh in normale maten.

Dat had ik je al gezegd, FlightPower EVO RX 4340, deze past perfect, steekt niet uit en balanceert de heli perfect uit, met de 2500mah ben je tail heavy
Ik doe er zo'n 6 tot 8 vluchten mee en dan heeft ie nog wel over.

Ik kan je wel een LiPo regelen voor "weinig" :p

Back