Grotere beginners heli

Om mee te beginnen perfect, mocht je later willen loopen rollen enz dan in het aan te raden carbon of glasbladen te kopen, 401/9254 en een lipo.

Dus is het toch handiger om die Logo 10 3D set te kopen, zodat ik later ook kan gaan 'stunten' als ik dat wil/kan en hij kan ook prima worden gevlogen door beginners?

als je een logo wilt kan ik je zeggen dat je inderdaad beter de logo 10 3d koopt.
die kop is voledig gelagerd en je kunt er dan zekers mee stunten zo als jij het noemt.
wel een ding het is beslist geen goedkoope crash heli.

dan maar niet crashen :D Ik heb nu mijn DF04 redelijk onder controle en het hoveren lukt ook prima, zal de logo 10 dan ook wel goed gaan als ik daarmee ga beginnen?

ik zou zeggen ga niet zelf experimenteren maar zoek hulp.
een logo is niet te vergelijken met een df04 en al helemaal niet met een lama v2.
er zullen vast en zeker wel ervaren heli vliegers bij je in de buurt wonen. gewoon even zoeken.

Ik ben ook zeker van plan om de eerste paar vluchten te maken op een club, hier niet ver vandaan in Ermelo zit een vliegclub, dus daar kan ik ook wel wat informatie halen

Mrtjen zei:
Tjah, moeilijk te zeggen. Eerste keer schrok ik er toch van dat ie anders vloog dan een lama. Toen heb ik een simulator gekocht en daarmee geoefend. Naar mijn mening vliegt ie zeer nauwkeurig zoals in de simulator.
Juist omdat ie zeer stabiel...
Stabiel.. ik weet niet wat je hieronder verstaat. Maar volgens mij is het toch zo dat bij elke model helicopter (met 1 hoofdrotor) in hover je knuppels niet erg lang kan loslaten. Ik heb wel eens een proefles in een hughes 300 gehad (leeg gewicht 450 kg dacht ik)...geloof mij maar in hover ben je op alle stuurelementen continu aan het bijsturen. Dus ook daar geldt: een helicopter is per definitie niet stabiel.

Nouja, in een EC120 gaat het al wel wat beter (vorige week zondag nog in gevlogen) maar je kan daar ook niet even de knuppel loslaten, maar we gaan weer een beetje off topic...

De logo 10 3D is een beetje geupgrade normale logo 10. Andere rotorkop, volgens mij ook een alu swash. Het vliegt in de rustige mixverhoudingen waarschijnlijk niet veel anders, maar zodra je wilt gaan loopen en rollen is het alleen een balllinkje veranderen en alles vliegt veel beter.

Back