Ground station

Dat zal waarschijnlijk weinig zin hebben. Als het goed ontworpen is, dan is de versterking onafhankelijk van de voedingsspanning. Maar de spanning kan wel te laag worden om correct te blijven werken. Misschien is de versterker bedoeld voor batterijvoeding en werkt hij b.v. goed tussen de 4 en 7 V (ik doe maar even een gok). Intern zou de versterker wel eens op 3.3 V kunnen werken.

Misschien dat hij op 5 i.p.v. 6 V iets minder warm wordt. Ik zou het gewoon proberen, die Turnigy UBEC kan zowel 5 als 6 V geven.

Martin

Beste Martin en/of andere lezers,

Ik heb toch nog even een vraagje over die booster/signaal (1watt) versterker.

Door het verlengen van signaalkabels verlies je signaalsterkte (dB). Maar, in mijn geval is dit toch helemaal niet erg?

Stel, door het gebruiken van een verlengkabel naar de booster, dus van mijn spektrum naar de booster, verlies ik enkele dB's aan signaalsterkte. Dit is toch helemaal niet erg, want het maakt toch niet uit welke sterkte het signaal heeft dat de booster IN gaat? Er komt toch ongeacht welke signaalsterkte er IN gaat altijd 1Watt UIT?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Nee dat denk ik niet. Een versterker heeft vaak een vaste versterkingsfactor, b.v. 10. Voor 100 mW ingangsvermogen komt er dan 1 W uit. Of dat met jouw versterker ook precies zo is kan ik niet beoordelen, maar ik vermoed van wel.

Los hiervan vraag ik me af of een 2.4 GHz booster voor rc-besturing wel handig is. Je kunt nog zoveel vermogen gebruiken, maar als er iets groots (boom, gebouw o.i.d.) tussen jou en het vliegtuig in staat valt je signaal weg en stort je neer. Je kunt ook 35 MHz of een LRS systeem overwegen.

Martin

Back