Group-buy Viko

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door marco_leeflang, 30 sep 2009.

  1. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    In de Viko webshop zijn diverse onderdelen te koop waaronder de 1,5cc en 2,5cc diesel fora motoren, 1/2a/1,5cc diesel/F2D combat modellen + F2D fora motoren.

    Kijk eens in de shop rond of je iets wilt bestellen.
    Zelf plaats ik zo rond eind oktober een bestelling dus je kunt m.b.t. verzendkosten etc meeliften.

    Er staat nog een vraag uit of er bij 5 of 10-tallen extra korting kan worden verkregen.

    Zodra ik dit weet plaats ik dit hier op het forum.
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Het probleem bij de VIKO site vind ik altijd dat er geen prijzen op staan, en dat je kunt zien dat ze het engels slecht beheersen.

    Momenteel heb ik nog genoeg genoeg motoren, dus op zich hoef ik niet zo nodig mee te doen, maar als het nodig is om een aantal te bereiken om per motor op een lagere prijs uit te kunnen komen wil ik altijd wel overwegen om mee te doen.
     
  3. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    Als je een account aan maakt op de Viko web-shop en je daarmee aanmeld op de web-shop zie je de prijzen. Men kent een bundel korting voor een aantal produkten. Echter niet voor de 1,5cc produkten, hier heb ik naar gevraagd.
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Wat kost een Fora 1,5 daar momenteel dan (zonder portokosten etc.)
     
  5. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    - 1,5cc diesel of ook in glow kost momenteel net geen 75 euro.
    - 2,5cc junior diesel engine kost 68 euro.
    - 1,5cc diesel combat model kost 19,04 euro.

    transport van 10 modellen kost ca 90-95 dollar.

    complete prijslijst staat hier.
     
  6. Jonno

    Jonno

    Lid geworden:
    27 okt 2006
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hilversum
    Hoi Marco,

    Als je het rond krijgt met de overige verzoeken mag je voor mij 2 keer een 1,5 cc combat model bestellen .



    John Klok
     
  7. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Houdt rekening met invoerrechten en douanekosten. Bij een pakket met opgegeven waarde van 100 dollar betaal je met gemak 50 Euro.

    Nooit is bij een pakket zonder deze kosten bij mij beland.
    Laatst zelfs nog een pakketje uit Zwitserland konden we over 180 Euro nog eens 55 Euro extra betalen.

    Ga er van uit dat je moet betalen, dan heb je een meevaller als het niet zo is.

    Loet
     
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Als je de belasting en de douane belt zeggen ze altijd dat je moet rekenen met ongeveer 25% extra, 19% BTW, 3-4% invoerrechten en de rest voor andere kosten. Let wel, je betaalt geloof ik ook BTW over de invoerrechten en over de verzendkosten. Ook zit je vaak aan 'handlingkosten' of inklaringskosten vast, een vast bedrag dat een bureau berekent (ook als je ze niet hebt ingeschakeld, dat gebeurt geloof ik automatisch via bepaalde verzenders), voor het afhandelen van de douaneformaliteiten. Als je veel besteld zal het bedrag dat er overheen komt steeds dichter naar de 25% gaan omdat de vrij vaste kosten als verzendkosten, inklaringskosten etc. over een groter bedrag uitgespreid wordt, maar de BTW en invoerrechten zijn een percentage. Het heeft daarom wel zin bijv. 10 motoren tegelijk te bestellen, maar als je er 100 besteld zal het bedrag dat er per motor overheen komt nauwelijks lager liggen dan dat je er 10 besteld. Wel kun je bij méér motoren natuurlijk meer korting bedingen.
     

Deel Deze Pagina