Grrrr crash

• Topicstarter Topicstarter Deerk
  • Startdatum Startdatum
D

Deerk

Guest
Tot nu toe heb ik alleen binnen gevlogen met mijn dragonfly,
vandaag was het heel even windstil hier bij mij op een grasveldje...
Ik eindelijk de ruimte om te vliegen, in het begin leek het wel ergens op, alleen toch gaat hij nog alle kanten op, je zal hem nooit op 1 plek zien hangen... en dus crash....

Beiden rotorbladen afgebroken en onderstel gebroken....
De bladen zijn aan het begin afgebroken, is dit nog lijmbaar? weet iemand uberhauopt een mega sterke lijm ofzo???

En dan wil ik eigenlijk ook wel dat het ding eens blijft zweven op 1 plek..
Ik heb alles geprobeerd!

-ik heb de accu zo gehangen dat als ik hem aan de paddles pak hij in evenwicht is...

-alletwee de servo`s staan precies 90 graden.. en dus de rotor recht, plus een beetje naar voren (dat hoort toch trouwens?)

-de gyro is ook goed want draaien om z`n as doettie niet...

-me paddles staan exact horizontaal

hij gaat gewoon altijd wel weer ergens heen om daarna zodanig te vliegen dat ik hem alleen maar kan laten crashen....

als zo`n heli goed afgsteld is kan je hem in principe toch gewoon netjes op 1 plek in de lucht houden?? (behalve in het begin met grondeffect)

is het niet zo dat hij eigenlijk gewoon op 1 plek moet kunnen hangen door simpelweg alleen de gasknop omhoog te duwen (als hij er al hangt)

ik heb namelijk een filmpje gezien van een ding dat vliegt zo mega stil...
http://home.planet.nl/~jamin002/HTMLobj-2522/Dr_fly_.WMV

het is exact dezelfde heli....

wat doe ik fout :cry:

als zo`n heli goed afgsteld is kan je hem in principe toch gewoon netjes op 1 plek in de lucht houden?? (behalve in het begin met grondeffect)

haha nee, misschien een joekel van een 90-er size even, maar zo'n micro is vrij instabiel en zal je toch wel aan moeten sturen.

is het niet zo dat hij eigenlijk gewoon op 1 plek moet kunnen hangen door simpelweg alleen de gasknop omhoog te duwen (als hij er al hangt)

als het zo was hadden we veel meer helipiloten.

je probleem is hoogst waarschijnlijk dat je veel te veel stuurt, en dus van het ene probleem overstuurt in het andere.
laat een ervaren iemand eens meekijken naar je ding, als het goed afgesteld is en getrimt vliegt het zeker een heel eind beter.
l

Het enige wat je fout doet (voor zover je het fout kan noemen) is verwachten dat je de heli uit de doos haalt, er een accu onder knoopt en dat hij dan stil voor je in de lucht blijft hangen!

Het heeft bij mij aardig wat staartrotorbladen, landinggestellen en andere onderdelen gekost voordat het zover was!

Neem iets meer de tijd, kijk eens goed hoe hij reageerd als hij nog met zijn skies aan de grond staat enz...

En het is niet zo dat hij uit zichzelf blijft hangen als je je gas open gooit. Zo zal je om te beginnen tijdens het loskomen bv rechts moeten tegensturen met je rotor omdat hij de neiging heeft naar links weg te draaien.

Allemaal kleine dingentjes, maar met een beetje geduld en oefenen vlieg je binnen een week dat ding stabiel door de woonkamer.

Patrick

hmm, ok

maar goed met voldoende ervaring moet het dus goed te vliegen zijn,
dan maar nog even flink oefenen, ik heb in ieder geval een crash onderstel besteld, met van die balletjes...en uiteraard nieuwe bladen...

ik ga binnenkort wel even langs bij quartel..
ik zou graag zien dat iemand hem in de lucht kan houden hehe

Wat die jongen doet is geen kunst aan hoor. Het is gewoon puur aanvoelen waar de heli naar toe wilt en lichtjes tegensturen.
Zoals in dat filmpje is met vrijwel elke 4 kanaals FP heli te vliegen.

Je moet niet denken dat je de heli gewoon omhoog kan vliegen en stil gaat staan. Het is alsof je een knikker op een gladde plaat moet balanceren. Als je heel rustig doet kan je de knikker met kleine correcties bijna stil houden. Corrigeer je te veel rolt de knikker van het ene uiterste van de plaat naar de andere waarna je hem uiteindelijk niet meer kan houden.

Een ervaren piloot kan hem zelfs prima stil houden in het grondeffect.

Ga niet buiten vliegen, maar zoek een grote ruimte. Jij denkt dat het windstil is, maar een klein briesje is voor een beginner fataal. (Vraag mij af waar het nu ook windstil is, hier waar ik ben was het windkracht 6-7)

In mijn ogen wil je te snel., Zet er een carbon kruisje onder en ga voorzichtig hopjes maken. Steeds langer en steeds gecontroleerder. Op een gegeven moment valt het eurokwartje (inflatie ;) ) en blijkt er geen kunst aan te zijn.

ik wil het idd te snel hoor ik alweer, vooral die knikker brr, dan wil het nog wel ff duren...

maar goed ik ga inderdaad maar eens flink oefenen met zo`n kruis dan

bedankt gasten
ciao

Na een tijdje merk je je niet eens meer dat je tegen stuurt ;) Dan maak je automatisch zulke kleine snelle correcties dat hij zo goed als stil hangt. Nu moet je nog nadenken. Die reflexen moet je trainen. En dat kan alleen door het veel te doen ;) Simulator kan daarbij helpen :)

Heb vandaag ook mn eerste crash gemaakt.
Vind ik niet erg !
WANT het houdt wel in dat ik dus een heli HEB ! :D

Stronteigenwijs, tegen Michel's advies in, een CP-tje,
complete set, met Lipo en lader (Tiny 2 CP).
Nog eigenwijzer : binnen in huis, op 4 vierkante meter, proberen:
laten glijden over grond, heck bijstellen, met de swash de heli
beetje voor- en achteruit laten glijden, beetje links, beetje
rechts. Dan voorzichtig paar hopjes gemaakt, steeds hoger ,
op gegeven moment te dicht bij een kast : GAS DICHT !
MAAR : vaar met een stuk of 10 boten : gas op linkerstick,
dus wat doe ik, routinematig ? : idd : linker stick dicht ! :D :oops:
De zender bij de set heeft dus gas op rechts.
Geeft niet, de 2 standaard rotorbladen kapot, op Zondag, geen
winkels open: Prima : kan ik mooi de zender even loshalen en
omzetten naar Mode 2 ! :D

Gerwin, always look on the bright side of life !

solex zei:
Stronteigenwijs, tegen Michel's advies in, een CP-tje
haha Maakt mij niet uit hoor ;)

Ben benieuwd of je dat ding een beetje snel en zonder al te veel schade onder de knie weet te krijgen. Of dat je straks zoveel rotorbladen versplintert heb dat je er eigenlijk een compleet nieuwe heli voor had kunnen kopen ;)

Niet te veel rotorsnelheid / throttle instellen, dan kan de schade meevallen als de bladen een tik krijgen van een kast / bank / deur / muur / speaker / tafelpoot / kerstboom... (jaja ik keek net hier even in de rondte naar de gehavende dingen in de woonkamer ;) )

Waarom ben je eigenlijk toch voor de CP gegaan?

Waarom een CP ?

Omdat dat "echt" is, en als ik zo'n nerveus microotje kan vliegen
dan kan ik vast een eventuele opvolger makkelijker vliegen.
En omdat er een groot voetbalveld vlak bij de camping is waar
ik een vaste staplek heb, waar men maar 1x per week traint.
Mooi plekkie om te vliegen als het niet waait.

Gerwin

nou ik heb met de fp piccolo al meerdere crashes gehad en nu al 2 tand wielen onttand en 3 keer een blad kapot gehad en het is met de fp het gedoe dat ze zo traag reageren met het hover toerental.
als de een cp heli gewend bent is het bijzonder lastigt in het begin maar imho leer je er wel beter door sturen want je gaat minder groote sturen en korte kleine uitslagen.
daar door heb ik gemerkt toen ik pas geleden weer met de raptor vloog de raptor nog beter stil te houden was.

Back