pompebled
Forum veteraan
Ik ben bezig met het uitsnijden en in elkaar plakken van een schuim versie van de Grumman Goose:
Het filmpje van het vliegen en de bouwvideo zorgden in eerste instantie bij mij voor verwarring, want mijn tekeningen zijn uitgeprint in A3 (150 cm spanwijdte), terwijl de bouwvideo de 1,05m spanwijdte versie laat zien.
Ik vond mijn onderdelen ook al zo groot lijken...
Ook zie je op de vliegvideo flaps en ailerons, de bouwvideo laat alleen de flaps zien.
Ik vraag me af of je de 150cm versie ook met alleen flaperons zou kunnen vliegen, of verlies ik dan de mogelijkheid om met die enorme flaps zo mooi langzaam te kunnen vliegen?
Dit is voor mij weer een nieuwe tak van sport, gelukkig is de video overduidelijk, dus daar zal het niet aan liggen. Het binnenwerk zit inmiddels in elkaar:
Om mijn vrouw te citeren: 'het lijkt wel een boot...'
De verdubbelingen op de 'kiel' moeten nog strakend gesneden/geschuurd worden, maar het leek me wel lekker om daar een voldoende breed lijmvlak te hebben.
De afmetingen schuimplaten die in Karelië in de bouwmarkt liggen, heb ik hier niet kunnen vinden, dus ik gebruik de kleinere platen van de Kwantum, antracietgrijs is niet zo lekker om op af te tekenen, maar het gaat.
De beide zijden van de romp moesten dus in twee delen, omdat de platen maar 76 cm lang zijn:
Geen probleem, het schuim op de las zit aan de binnenkant.
Voor de motorisering zit ik er aan te denken een paar reserve motoren plus props en regelaars van mijn MJX Bugs 3 te gebruiken, in eerste instantie op 2S (inderdaad, dezelfde lipo's waar de Bugs 3 mee vliegt).
De props van de Bugs 3 zijn het type met inwendige draad M5 en met Ø 185 mm iets groter dan de GWS 7035 uit de materiaallijst, als ik niet genoeg vrijloop van het water dreig te hebben, zet ik de motorgondels wat hoger, de buitenlopers zijn 23,5mm in diameter.
Ik kan/wil met tegengesteld draaiende props werken en vraag me af of het uitmaakt, of die naar buiten, of naar binnen draaien.
Opgezocht: twin props roteren meestal naar binnen.
Groeten, Jan.
Het filmpje van het vliegen en de bouwvideo zorgden in eerste instantie bij mij voor verwarring, want mijn tekeningen zijn uitgeprint in A3 (150 cm spanwijdte), terwijl de bouwvideo de 1,05m spanwijdte versie laat zien.
Ik vond mijn onderdelen ook al zo groot lijken...
Ook zie je op de vliegvideo flaps en ailerons, de bouwvideo laat alleen de flaps zien.
Ik vraag me af of je de 150cm versie ook met alleen flaperons zou kunnen vliegen, of verlies ik dan de mogelijkheid om met die enorme flaps zo mooi langzaam te kunnen vliegen?
Dit is voor mij weer een nieuwe tak van sport, gelukkig is de video overduidelijk, dus daar zal het niet aan liggen. Het binnenwerk zit inmiddels in elkaar:
De verdubbelingen op de 'kiel' moeten nog strakend gesneden/geschuurd worden, maar het leek me wel lekker om daar een voldoende breed lijmvlak te hebben.
De afmetingen schuimplaten die in Karelië in de bouwmarkt liggen, heb ik hier niet kunnen vinden, dus ik gebruik de kleinere platen van de Kwantum, antracietgrijs is niet zo lekker om op af te tekenen, maar het gaat.
De beide zijden van de romp moesten dus in twee delen, omdat de platen maar 76 cm lang zijn:
Geen probleem, het schuim op de las zit aan de binnenkant.
Voor de motorisering zit ik er aan te denken een paar reserve motoren plus props en regelaars van mijn MJX Bugs 3 te gebruiken, in eerste instantie op 2S (inderdaad, dezelfde lipo's waar de Bugs 3 mee vliegt).
De props van de Bugs 3 zijn het type met inwendige draad M5 en met Ø 185 mm iets groter dan de GWS 7035 uit de materiaallijst, als ik niet genoeg vrijloop van het water dreig te hebben, zet ik de motorgondels wat hoger, de buitenlopers zijn 23,5mm in diameter.
Ik kan/wil met tegengesteld draaiende props werken en vraag me af of het uitmaakt, of die naar buiten, of naar binnen draaien.
Opgezocht: twin props roteren meestal naar binnen.
Groeten, Jan.
Laatst bewerkt: