grumman lynx

hahaha we zullen het zien welke eerder in de lucht hangt!!??:rolleyes:

Ik had op je draadje al gezien dat het lekker opschiet met de F16.
Als je weer is hulp nodig hebt hoor ik het wel he!!?

Gr. leander

Uhmmm, ik kan altijd wel hulp gebruiken! ;)

Alleen moet ik eens kijken wat ik allemaal, parallel aan het werk wat ik nu doe, uit handen kan geven. Zie je het zitten om weer eens een zaterdag bij mij te knutselen?

~Jolmer

Uhmmm, ik kan altijd wel hulp gebruiken! ;)

Alleen moet ik eens kijken wat ik allemaal, parallel aan het werk wat ik nu doe, uit handen kan geven. Zie je het zitten om weer eens een zaterdag bij mij te knutselen?

~Jolmer

Ik heb geen tijd daarvoor haha :p

Zelf ook wat doen he, moet ik ook.

Gr,
Peter

Ziet er weer keurig uit Leander :thumbsup:

Heb je inmiddels al nagedacht over maken van het landingsgestel?

Ik heb de tekeningen maar eens laten printen. Misschien dat ik deze winter ergens tijd (en plek) kan vinden om te beginnen met de bouw. Heb eerst nog wat dingen liggen die ik af moet maken maar met de winter in aantocht was ik toch op zoek naar een leuk project.

Groet,
Theo

@ Jolmer.

Tuurlijk wil ik je weel weer is een zaterdagje helpen als je koffie bruin hebt ben ik snel tevreden!!:D

@ Theo.

Het landingsgestel zit ik nog over te dubben... ik ga j.weel is ff vragen of hij het voor mij kan fabriceren en tegen welke prijs. Anders ken ik nog wel iemand die zeer handig is met het bewerken van metaal.

Ik zal er eerst is een duidelijke tekening van maken omdat het geen wat er nu op de tekening staat vrij beperkt is.

Een leuk project is het zeker en tot nu toe met logisch nadenken en de nodige bouw ervaring is het goed te doen. Ik ben nog niet tegen rare dingen aangelopen. Hier en daar klopt de tekening niet helemaal maar als je je hoofd erbij houd komt dat helemaal goed.

Gr. leander

Zo daar was ik weer.

De staart is beplankt en is aan de romp bevestigd.

imag0013an.jpg

Hier zie je de opening waar de staart inkomt, de staart pas bijna naadloos in de gleuven in de spanten van de romp. het geheel heb ik gelijmd met epoxy

Hier het resultaat.

imag0017bi.jpg

Nu is het tijd voor de achterramen, hoe dit word opgebouwd zal ik gaanderweg fotograveren en hier uiteraard verslag van doen.

Gr Leander

Goedemorgen allen,

Daar ben ik weer met een update.

@ Theo.. bedankt voor je compliment, dat geeft de burger moed!!:D

Ik ben met de achter ramen bezig geweest, hiervoor moet een frame worden gemaakt van een dikte van 9mm. dit heb ik gedaan door een aantal lagen balsahout te verlijmen in de ronding van de romp.

imag0022c.jpg

De laagjes hout heb ik tegen de romp geplakt met tape om de juiste ronding te krijgen. Nadat de lijm gedroogt is, is dit het resultaat.

imag0024en.jpg

Daarna de gaten in de zijkant van de romp gemaakt waar straks de frames in komen.

imag0025zz.jpg

Het raam uit het frame gesneden.

imag0028ho.jpg

En het geheel op zn plaats gezet.

imag0029oh.jpg

Dan is het nu tijd voor plamuren en schuren voor een mooie gladde afwerking, en dan door met de andere kant!!

Gr leander

PS. sorry voor de onzuivere foto's maar t is nogal donker op de zolder.. (mn bouwhok!!:D)

Laatst bewerkt:
Gisteravond weer het een en ander gedaan.

Ik heb beide raam frames af gemaakt, op zn plaats gelijmd en afgewerkt met het volgende resultaat.

Voor de afwerking

imag0034lu.jpg

imag0029r.jpg

En er na

imag0037rq.jpg

imag0038xy.jpg

Nu dit klusje geklaard is is de achterkant van de romp zogoed als klaar, op de nodige afwerking en schaal details na. Maar dat doe ik ald de voor en achterkant aan elkaar zitten.

Dus... Wordt het nu tijd voor de voorkant :D !!

Die er nu zo uitziet

imag0040n.jpg

Hier valt nog heel wat te doen :lol: (gelukkig)

Later meer.

Gr Leander

Je gaat weer als een speer :thumbsup:

Mooi om te zien hoe je vordert, ik blijft dit een prachtige kist vinden!

Groet,
Theo

En alweer een update!!:D

Ik ben verder gegaan met de voorkant van de romp.
De berken spanten met een dikte van 3, 6, en 9 mm heb ik met 1 uur epoxy gelijmt.

imag0044l.jpg

In de opening komt de tank e.d. Het vuurschot word daar voor geschroeft zodat je altijd gemakkelijk bij de tank e.d. kan!!:D

Daarna heb ik de zijkanten en de bovenste beplanking (dashboard) op zn plaats gelijmt.

imag0045t.jpg

imag0046z.jpg

En dan nu.... je raad het al!! plamuren en schuren!!;)
Maar dat doen we de volgende keer..

Hier nog even een foto met de voor en achterkant aan elkaar, voor een kleine impressie van de maat. Al met al word het een behoorlijke kist!!:banana:

imag0047q.jpg

Nog even een vraagje??

Heeft er iemand een leuke tip qua motoriseering?? De kist heeft een spanweidte van 2.4m en gaat ongeveer 15kg wegen.
Het is de bedoeling dat er een 24x10 / 12 prop op komt ivm schaal.
Ik zat zelf te denken aan de MVVS 58 PRO!? omdat deze relatief licht is en veel vermogen leverd.

Alle tips zijn welkom!:D

Gr. Leander

Laatst bewerkt:
Vandaag weer even tijd gevonden om iets te doen.
Ik heb de delen waar het landingsgestel aan bevestigd wordt gemaakt en op zn plaats gelijmd.

imag0048fb.jpg

imag0049d.jpg

Daarna heb ik de voor en achterkant van de romp aan elkaar gemaakt, met dit als resultaat.

imag0057r.jpg

imag0058a.jpg

imag0071j.jpg

Ik ben dik tevreden!!!:D

In mn vorige post vroeg ik een aantal opties qua motorisering, wellicht dat het een dle 111 of een zenoah ZG 62. De ZG62 lijkt me leuk omdat deze voorzien kan worden van een FEMA starter, maar is misschien een beetje krap qua power!? Iemand ervaring hiermee?

gr Leander

Hey Leander!

Man, wat een apparaat! Ik weet hoe groot jouw "werkbank" is, dus kan ik me er een goede voorstelling van maken... ;)

Je gaat trouwens rap! Voor de Kerst klaar? :mrgreen:

~Jolmer

hahah t scheelt niet veel denk ik!!;)
Binnenkort weer is even het een en ander bestellen bij lindinger, het hout is bijna op!?:rolleyes:

gr. Leander

:mrgreen: hahaha nee is niet echt gek he!?

Dan zie ik hem tenminste goed op een afstandje, en raak ik waarschijnlijk geen bomen meer:rolleyes:!!

Gr. Leander

Back