grumman lynx

@ Jetpropdlx

Door de neuspoot komt en flexibele as waaraan een wielblok komt, zo word het neuswiel aangestuurd.
Ik volg de bouw van de staggerwing ook aandachtig, wat een prachtige motor bouw je dr op!!! mooie kist!!

@ Berto

Op de tekeningen staat niet echt duidelijk hoe zwaar de servo,s moeten zijn. maar ik denk dat ze toch wel een trekkracht van zn 8 a 10 kg. Op de tekening staat alleen die van het hoogte roer 115 oz.-inch meer staat er niet.
Ik wil graag met 2 accu's gaan werken voor de zekerheid.

Gr. Leander

Hoi Berto,

Ik gebruik futaba 2,4ghz was ik vergeten.
Die emcotec is inderdaad een mooi systeem, ik denk dat dat hem word.
Bedankt voor de tip!!

Gr. Leander

@ Jolmer,

Ik heb Eigenlijk nooit zo goed naar de elektronica gekeken die je hebt ingebouwd. Ik zat eerst te denken aan een powerbox oid maar dat is misschien wat overdreven..

Gr. leander

Hallo Allen,

De 2de vleugel is ook (zo goed als) klaar. Ik heb het geheel even in elkaar gestoken!

imag0080x.jpg

imag0082sp.jpg

Ook de onderkant van de romp heb ik beplankt, zie hier het resultaat.

imag00772.jpg

Op de roeren na is hij nu ongeveer ruwbouw klaar:D!! Met een beetje geluk komt een dezer dagen mn bestelling van fiberglass specialties binnen, ik ben benieuwd!?

Gr. Leander

De bestelling uit de USA is binnen!!:D:D:banana:
Dat was snel!? Ik moest nog wel even 45 euro aftikken aan de deur maarja dat is niet anders. Mooi spul van een degelijke kwaliteit, ik ben zeer te spreken over Fiberglass Specialties!

Mn motorkap en het spul is er.

imag0084e.jpg

imag0086o.jpg

Het raam heb ik er ook even op gezet alleen is het bijna niet te zien op de foto. Gelijk nog even een vraagje? Waarmee lijmen jullie De canopie??

Gr. Leander

Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort glasmat en epoxy/G4 gaan bestellen, maar ik heb hierover een vraag.

Welke glasmat kan ik het beste nemen 25 of 50 grams?
En in combinatie met epoxy of G4? Of is er nog een ander?beter alternatief?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Leander

foto moment

De motorkap is bijna klaar voor de primer, het raam in uit geknipt. :D

imag0087ga.jpg

imag0088h.jpg

imag0091tx.jpg

imag0089ua.jpg

Het begint zowaar op een vliegtuig te lijken:banana:

En.. nogmaals de vraag over de glasmat epoxy/G4 wat zouden jullie gebruiken?? Zodra duidelijk is wat ik het beste kan gebruiken kan ik weer een bestellingetje plaatsen!!

Gr.Leander

25 grams keperweefsel met G4 of PS100.

Gebruik zelf de PS100 en bestel dat soort spullen bij polyservice.

Laatst bewerkt:
Bedankt Berto..

Het glas weefsel is besteld samen met balsafiller en wat andere dingetjes, gelijk ook maar een spinner besteld anders kwam ik niet op het juiste bedrag om het gratis te verzenden:rolleyes:

Voor de g4 zal ik eerst is bij de plaatselijke schilder kijken, anders toch bestellen.

De canopy is ook bijna klaar deze móet alleen nog wel schuivend gemaakt worden, fotos komen nog.

Goedemiddag,

Even een vraag over motorisering??

Het toestel gaat +/- 15 KG wegen en een schaal prop zou 24x?? zijn.
Is dit te doen met een Zg62 of hebben jullie andere/betere optie's. Een boxer zou mooier zijn maar kan bijv. een DLE 111 een 24x?? prop draaien. (lijkt me te klein)

Ik hoor het graag!!:D

Gr. leander

piper

Mijn piper cub vandaag maar is even na gelopen en gestart, die is weer vlieg klaar!!:banana:

imag0097x.jpg

imag0099s.jpg

imag0098p.jpg

zo... nu weer:ontopic:
Ik ben nu bezig met de wingfairing maar ben nog niet tevreden, als ik dat wel ben volgen de foto's;). Vanavond zal ik weer verder met de afwerking en dan binnenkort de romp in de glasmat.

gr. leander

tevreden

Nog ff aan het schuren geweest en nu ben ik tevreden.. dus.. foto's

imag0104.jpg

imag0105t.jpg

De ronding is op de foto niet echt duidelijk te zien. weer een betje dichter bij glassen:D

Gr. leander

De canopy is klaar en hij schuift.

open
canopy.jpg

en dicht.
canopy2.jpg

En nog even eentje met spinner.
spinner.jpg

De romp is nu klaar om ge-glast te worden als het een beetje mee zit is dat voor het weekend klaar. Hoe doen jullie dat?? eerst alleen een laagje G4 of gelijk Glasdoek erop??

Nog even over de motor, ik wil binnenkort een motor bestellen maar weet niet welke?
Ik twijfel tussen de zenoah zg62 en een dle 111. Ik vraag me af of de zg62 voldoende power heeft met 24x?? prop(deze heeft de voorkeur) de dle heeft dat zeker maar kan daar een 24x?? prop op?

Graag jullie advies!?

Gr. Leander

zo.... het meeste glas zit er op. Ik had nog geen ervaring met G4, dat werkt een stuk prettiger dan epoxy!!

glasz.jpg

glas2.jpg

De laatste stukjes nog even en dan in de primer.
Ik ga denk ik toch voor de DLE111 mits hier een 24x?? prop op kan, wie geeft me het antwoord??

Gr. Leander

Back