grumman lynx

@ Jetpropdlx

Die dle is idd te krachtig, alleen het is wel een leuke boxer voor niet te veel geld. En euh... prophangen met z'n kist is wel weer is iets anders!:mrgreen:

@ Edwin

Ik vind die 80cc ook een goede optie maar wel prijzig, zou een zg62 het wel goed trekken met een 24X?? prop (is de schaal maat).
En is de gewone zg62 sl goed te starten?? (ik ben een 38cc zenoah gewend)

Gr. leander

heb geen ervaring met een ZG62 SL maar wel met een gewone met easy start en powermaster vertraging als ook met de ZG45 met easy start en die starte allebij goed met de easy-start.
De ZG62 met vertraging zat op een mustang van ruim 17 kg
dus ik denk voor een sportvliegtuig (geen acro/race toestel) de ZG 62 voldoende is.
Moet wel toegeven dat boxermotor ook wel erg mooi is
(heeft DLE ook geen 60cc boxer)

edit
Ik zat aan deze te denken
[124198] 53cc-twin-boxer-van-hobby-king
Ik weet dat die topic starter er ondertussen een besteld heeft ergens in duitsland waar ze ook garantie geven

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Leander,

vlieg zelf nu met een Stearman (11kg) met een standard Zenoah 62 (24 bij 8 prop). Vliegt heel goed. Ik gebruik een starter om hem te starten.

Groetjes, Edwin

Bedankt voor de antwoorden en tips edwin en jetpropdlx:D

Volgens de ontwerper "David Andersen" zou er ook prima een DA100 op passen, alleen is dat qua power ook te veel (net zoals dle111) maarja liever te veel dan te weinig toch??

Ik heb ook nog is gekeken bij ZDZ, de 60RV lijkt me ook wel wat.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr. Leander

Ik zie net op de site van ZDZ dat de 80RV hetzelfde kost als de 60RV:confused:
Dus dan zou ik liever voor de 80 gaan, zijn dit goeie motoren??

Ik heb het dashbord afgewerkt en het raam op zn plaats geplakt, binnenkort komen hier een paar fotootjes van:D

Gr. Leander

motor

Hoi leander,

Je moet eens kijken naat een MT 70cc boxer motor kostprijs +- 500 dollar in de states te verkrijgen prop 22*8 tot 26*8 staat voorgeschreven denk dat dit een ideale motor zou zijn voor je kist

doei raf:yes:

motor

hoi leander,

die zdz motoren starten niet zo goed had een kennis die een 80cc had nieuw heeft hem terug verkocht omdat hij start problemen had, komt waarschijnlijk omdat zij met een inlaatschijf werken, kun je beter een MVVS kopen is een zeer goede verdeler in nederland Pé reivers denk ik en heb je mischien genoeg met de zeer krachtige 58cc deze doet 8hp.

veel geluk bij het zoeken
:p:p:p

Hoi Francis,

Bedankt voor de tip, ik heb even naar die MT70 gekeken maar ik weet t niet..:confused:

Hier nog even de foto's van het dashbord/cockpit

cockpit.jpg

cockpit2g.jpg

cockpit3h.jpg

Ik moet het raam wel even poetsen zie ik!?;)

Binnenkort verder met de vleugels, het bestelde hout voor de vleugeltips is eindelijk binnen:yes:. Kan daar ook glas op!!

Gr. Leander

PS. nog meer ervaringen met de ZDZ80rv??

Vandaag de primer er op gedaan.

primer2.jpg

primer.jpg

En dan nu... schuren schuren en... schuren:rolleyes:

clear.gif

Zo moet ie uiteindelijk worden!! qua kleurstelling dan.:yes:

gr. Leander

Laatst bewerkt:
Na een hoop geschuur zit het 2de (en waarschijnlijk laatste) laagje primer er op. Als dat droog is ga ik het schuren met korrel 400 (nat), ik denk dat het dan glad genoeg is om de kleur er op te spuiten.

Nu wou ik binnenkort een zdz 80rv bestellen rechtstreeks bij zdz, maar heb een paar reviews gelezen dat ze slecht zouden starten en niet echt lekker willen lopen??:confused:

Dan misschien tochmaar een zenoah of DLE!?

Gr. Leander

Ik ben bezig geweest met de vleugeltip. Deze zou uit een massief blok gemaakt moeten worden, maar dat heb ik niet gedaan.
De voorzijde waar de navi verlichting inkomt is massief en voor de rest heb ik 2 spantjes gemaakt van 3mm balsa. En beplankt met (boven) 3mm balsa en (onder) om de ronde vorm te krijgen met 1.5mm balsa.
Ik denk dat ik de tip nog op ga vullen met PUR schuim voor de stevigheid.

Hier het resultaat.

tipc.jpg

De verlichting cover zit er even op voor het idee:D.

Op naar de andere kant!!:yes:

Gr. Leander

PS. twijfel nog steeds over welke motor:confused:

ik heb gehoord dat er dan ook iemand zijn f 16 met "lef"s gaat proberen, dat zou mooi zijn 2 maiden flights op de bbq.

gr rene

Rustig, rustig;)!!

Als ie tegen die tijd klaar miet zijn zal ik toch eerst een sponsor moeten vinden!?

Eerst maar weer is die ouwe piper de lucht :yes:

Gr. Leander

Ik was gister en vandaag in Charleroi(B)
daar stond een AA1 buiten dus maar een paar plaatjes geschoten misschien heb je er iets aan

CIMG2042.jpg

CIMG20332medium.jpg

CIMG2041.jpg

CIMG20332medium.jpg

CIMG2035medium.jpg

CIMG2034medium.jpg

CIMG2032medium.jpg

CIMG2031medium.jpg

CIMG2030medium.jpg

CIMG2029medium.jpg

CIMG2028medium.jpg

CIMG2027medium.jpg