Gryphon PDB aansluiten en andere vragen.

Beste,

Ik heb deze week een Gryphon PDB clone online besteld. Waarschijnlijk kan ik hier volgende week mee aan de slag.

Dit PDB is standaard uitgerust met bulletconnectors maar ook vast solderen van de ESC's is mogelijk.

Voor het snel kunnen vervangen van ESC's zou ik graag de bulletconnectors gebruiken op het PDB. Online lees ik echter dat dit wordt afgeraden wegens de kans op lostrillen.

Wie heeft hier ervaring mee? Maw zijn er hier mensen die de bulletconnectors gebruiken en welke ervaring hebben zij hiermee?

2de vraag:

Het PDB zal worden geïnstalleerd op een Syndrones frame. Daar waar het huidige PDB is heb ik vermoedelijk niet voldoende plaatst (hoogte). Online zag ik mensen die onder hun drone het PDB monteren. Is dit wel veilig en verhoogd dit niet de kans op kortsluiting en beschadiging?

Ik kan het PDB ook op het 2de niveau van het frame monteren. Waarschijnlijk heb ik hier nieuwe spacers voor nodig. Iemand met dit PDB die me kan vertellen hoe "hoog" dit PDB is?

3de vraag

Ik zie op sommige bouwverslagen dat kabels beschermd worden ingepakt in "meshing". Het lijkt wel een soort geweven bescherming. Iemand een idee waar ik dit kan aankopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp beste forumleden.

Ik neem aan dat je de clone van RCTimer besteld hebt ?
Dus de octocopter uitvoering voor je SYN X8 ?
Deze PDB is alleen qua kleur wat anders dan het origineel.
Verder is er geen verschil in kwaliteit.

De bullet connectoren van dit PDB zijn erg goed.
Ik heb er nu meerdere gebouwd en geen enkele gaf enige twijfel.
Nog nooit is er eentje los getrild.

Ik monteer de PDB op de eerste center deck en gebruik kleine 5.82mm M3 spacers :

full

Hierdoor krijg je een hoogte van het complete PDB vanaf het eerste center deck van 20mm. Dit past perfect tussen de 30mm spacers welke door Syndrones geleverd worden :

full

full

De mesh en de shrink koop ik bij Techflex!, Flexibele sleeving - draad en kabel management
Erg fijne webshop met mooie producten.
Stuur me een pb als je meer wilt weten.

Gr, Mark.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mark,

Bedankt om dat allemaal even na te gaan! PDB komt van een Belgische webshop maar ik vermoed dat het RCTimer materiaal is.

Groeten,
Geert

Back