GS - Racing STORM evo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door S.T.O.R.M. EvO, 3 mrt 2006.

  1. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Helemaal andere wagens valt wel mee ;), de XUT en storm zijn voor 50% uitwisselbaar.
    Maar ik weet niet of het handig is om een extra topic te maken en of er genoeg animo voor is.
     
  2. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    De xut en de storm zijn zeker niet uitwisselbaar !!, wel de storm en de sut, de xut is gebaseerd op de storm cl-1 die weer heel wat verschild van de eerdere storm serie...
     
  3. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    hallo,

    gisteren gaan rijden in de duinen van Nieuwpoort (Belgie)

    goed weer
    weinig volk

    maar... had een probleem met men storm, wanneer ik bezig was te rijden geen probleem, alleen wanneer ik hem +/- 30sec. in ralentir liet staan zonder gas te geven en dan volle gas...hij stilviel.

    wanneer ik enkele keren kort gas gaf geen probleem, ik moest wel blijven rijden en niet eventjes stilstaan...en dan was er geen probleem
    ik dacht mss zand ergens ingekropen? of luchtfilter te vuil?
    ben direkt gestopt en alles vandaag eens opgekuist maar nog niet gestart...ik wou eerst eventjes hier info vragen aan jullie, zodat ik zeker niets verkeerds doe...

    alvast bedankt,
    Steven
     
  4. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    hallo,

    hebben jullie het ook al eens gehad dat die rear/front hub carrier's beginnen uit te slijten?

    het is precies of men velgmeenemers staan te dansen in de kogellagers :)

    ps : hebben ze daar een hop up part voor?

    alvast bedankt voor de reaktie

    Steven
     
  5. l4rsie

    l4rsie Guest

    Ik heb ook last van speling tussen de wielmeenemers en de stuur hub. Zouden daar speicale shimmekes voor bestaan op die maat?
     
  6. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Op de wielen zit gewoon wat speling, kun je proberen wat weg te werken met wat shims , maar van slijtende wielhubs nog nooit last van gehad... ze zijn er wel in alluminium van fioroni...

    Pas geleden nog een uitgebrande stuurservo gehad, vervangen door een DS1015 van ACE echt een hele goede servo !! sterk en snel 8)

    zal straks nog eens wat filmpjes posten van de storm :wink: iemand anders nog leuke foto's filmpjes ? ben wel eens benieuwd hoe het met jullie storms gaat...

    groetzels :)
     
  7. l4rsie

    l4rsie Guest

    Kheb ook die ace 1015 8) Dat verschil merk je dus echt! :D
     
  8. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Even een klein filmpje, van de storm. ( niet echt spectaculair was de nieuwe servo even aan het testen :wink: )

    [/media]

    Jochem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    ja gewoon wat spelling, maar die belasten de kogellagers dan toch enorm

    kheb vanvoor 0.754mm spelling tss wielhub en carrier
    van achter 0.328mm spelling tss ielhub en carrier

    dit was niet toen ik hem kocht...(heb er eigenlijk niet echt op gelet)

    zal dit weekend filmpje posten van aan zee

    groeten,
    Steven
     
  10. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Wat shimmekes ertussen duwen moet al heel wat helpen denk ik...
     
  11. joris818

    joris818

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Zonhoven (België)
    Ik weet wel dat dit misschien niet 100% het juiste topic is maar ik kan waarschijnlijk voor een prijsje (ik denk aan 150€) een GS Racing Avenger kopen.

    Ik weet wel nog niet of de motor nog compressie heeft en hoe het met de diffs zit e.d. maar is de avenger de moeite waard, of kan ik deze beter links laten liggen.

    Ik heb al een hpi mt2 dus het is niet zo dat ik niet kan rijden zonder die wagen :p
     
  12. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
  13. Chrispuma

    Chrispuma

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Houten
    He mannen


    Na Het rijden van een storm rtr, en CL-1 Pro team ben ik er ook wel uit dat GS HEt helemaal is.

    Ik lees alleen net ff iets over de avanger. LET Even op voor de aankoop van deze auto, In Nederland is deze auto niet te koop en de importeur van gs PDS Slotracing in Dordrecht levert ook de onderdelen niet. Een goede vervanger is een Shadow ST-1 de buggy versie van de 1/10 shadow SB-1.

    Voor dealer adressen kan je altijd de importeur bellen want er zitten er genoeg in nederland. Voor mij is dat die winkel in Bilthoven maar er zitten door het hele land GS Service centers


    greetz chriss
     
  14. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Kan iemand mij een linkje geven, want ik zie niet zoveel storms te koop staan, of het is alleen maar de rtr. Er zijn toch nog meer uitvoeringen?

    En ik wou deze vraag even hier zetten, over zuiger eruit halen. Foto (met onderstaande tekst). Staat hier
    http://www.bb-hardware.com/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=25
    Beetje bovenaan. Ksnap alleen nog niet precies waar de tywrap langs moet, oke in het uitlaatpoortje en dan??

    Bij het uit elkaar halen van de motor is er altijd de vraag hoe je die cylinder
    eruit haalt zonder het te beschadigen. Laat het vliegwiel zitten, demonteer
    de kop en verbrandingskamer en steek een ty-wrap door de uitlaatpoort. Draai
    dan aan het vliegwiel zodat de zuiger via de ty-wrap de cylinderbus omhoog duwt.
     
  15. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    De Storm CL-1 heb je in een kit uitvoering ( wedstrijd buggy )



    de zuiger drukt de tywraps tegen het cilinderbusje aan zodat je het cilinderbusje eruit gewipt wordt, zo verwijder je dus niet de zuiger... maar daar zijn vast nog genoeg andere topics over
     
  16. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
    Nee, ik bedoel ook de cilinder (die moet er ook als eerst uit). Maar wat kost nu ongeveer een strom evo? :oops:
     
  17. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Pff beetje zelf zoeken mag ook hoor,

    www.rcshoproal.nl

    zal iets rond de 450 euro zijn RTR
     
  18. Rienk Jan

    Rienk Jan

    Lid geworden:
    21 aug 2006
    Berichten:
    1.174
    Locatie:
    Rolde
  19. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Allebei zeer leuke en goede wagens waar je veel plezier aan kunt beleven, ga je voor de storm ga dan voor de storm CL-1 rtr (niet de pro versie die is duurder) is net weer wat nieuwer dan de storm evolution...
     
  20. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Moet het even melden , maar ik heb ook nog niet zo lang een GS Storm evo.... en ik moet zeggen , het is een machtig dingetje, je kunt er echt alles mee doen!
    Niks is te gek :-D
     

Deel Deze Pagina