GS - Racing STORM evo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door S.T.O.R.M. EvO, 3 mrt 2006.

  1. l4rsie

    l4rsie Guest

    En die kost ook nog eens meer dan 15 euro :?
    Ik heb er gewoon eentje van 8 euro (ook dubbele foam) van Q-world ofzo en die werkt perfect.
     
  2. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Is dat die luchtfilter wat ik er op heb zitten ? zie pagina hiervoor voor de foto.
    Heb geen zin om nu al een nieuwe motor te moeten kopen :-D
     
  3. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Foto is niet erg dudielijk, maar het lijkt er wel op.. vervang hem maar voor een betere
     
  4. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    [​IMG]
    Nog een fotootje van mijn sotrm in actie :)

    Heb op The-Border een motor gezien van STS, zijn dit goede motoren ? het gaat om de ''STS Racing Buggy Engine 3PT Standard Plug 2105'' linkje

    voor een leuk prijsje en moet gestart worden op een startkist :)
     
  5. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Wat ik begrepen heb zijn de sts motoren niet zo netjes afgewerkt.. Maar je ziet ze steeds meer.

    Toevallig had ik met alfaracer ook een discussie over een nieuwe motor voor de GS.

    Misschien kunnen we korting krijgen al we met zijn drieen een leuke motor bestellen ;-)
     
  6. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Doe maar een voorste; :p :lol:
     
  7. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Euh dat laat ik even aan de experts over jochem..
     
  8. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Heeft iemand dit al ?

    The newest Native Racing, Inc. Tomahawk Suspension kits for the GS Storm and the Kyosho K1, K2, & K3 and the Mugen MBX5 buggies. Price: $247.50 each
    This kit will allow you to convert your short armed 1/8 scale buggy into a long armed MONSTER. The kits are CNC on state of the art mills using only the finest aircraft grade aluminum.
    The kits have already proven themselves winning the 2nd Annual NitroFest and breaking track records all over the east. We went to the ProLine race and made the A-main in Unlimited Monster Truck, running with some of the fastest people in the country.


    http://nativeracinginc.com/images/insructions/storm.JPG

    The NRI Tomahawk Suspension kits contain the following parts and list the cost for replacement parts:

    2 - FRONT ARMS and 2 - REAR ARMS -- $35.00 each - OR - 2 for $65.00- OR - 4 for $100.00
    2 - REAR TURNBUCKLES -- $10.00 each
    2 - STEERING TURNBUCKLES -- $10.00 each
    2 - FRONT UPPER ARM TURNBUCKLES -- $10.00 each
    4 - CVDs -- $30.00 each - OR - 4 for $100.00
    4 - CVD ADAPTERS -- $5.00 each - OR - 4 for $12.00
    4 - HEX DRIVE PINS -- 4 for $5.00
    4 - HEX DRIVES -- 4 for $10.00

    NOTE: Replacement parts are ONLY available to those customers that have purchased the Tomahawk Suspension.
     
  9. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Heb je daar toevallig ook foto's van eef ?
     
  10. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Voor het geld dat je nodig hebt om naast deze set een truggy te bouwen van je storm kun je beter een nieuwe kopen denk ik. Je moet ook nog je tandwiel verhouding aanpassen, dus meestal een groter tandwiel op je middendiff, je hebt nog banden/velgen nodig, velgadapters, body, steunen, etc, etc....
     
  11. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik lees juist goede berichten over STS; veel power en snelheid voor een hele goede prijs. Op www.rcuniverse.com lopen er wel draadjes over en daar is bijna iedereen positief en verbaast over hoe snel de motoren zijn.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    In het begin hoorde ik idd veel klachten over de afwerking,(met name bij sealings/rubber, en afwerking op deze punten) maar het lijkt dat ze dit probleem nu onderhand opgelost hebben, gezien de reacties die ik nu lees...
     
  13. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    http://nativeracinginc.com/products.html

    Je hebt gelijk mathijs, maar kwam het tegen...
    En was wel benieuwd... of iemand dit al had.
     
  14. alfaracer

    alfaracer Guest

    Nieuwe motor in mijn Storm CL1-Pro gemonteerd, een BP Racing 335 buggy -motor, 3,5 CC.
    Incl BP koppeling (2 alu shoes, 1x carbon shoe) en BP Buggy inline uitlaat.

    [​IMG]

    mooi hè :wink:
    schijnt dat je hem maar liefst 3 liter moet inlopen... 8O
    Hoeveel CC zit er in een tankje? 150?
     
  15. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    125 cc :wink: dat gaat eventjes duren... :p
     
  16. Eef1972

    Eef1972

    Lid geworden:
    19 sep 2005
    Berichten:
    369
    Locatie:
    utrecht
    Euhm mijn nieuwe shocks zijn binnen en nu moet ik ze dus voor het eerst gaan vullen...

    Nu heb ik de volgende tip gevonden...die opzich zonder de pomp denk ook wel moet werken.
    Maar hoe voorkom ik een olie klieder boel ?

    Ik zelf vul de demper iets.. en haal dan de piston even heen en weer om te zorgen dat er olie onder komt..... dan vul ik hem verder, haal de piston nog wat heen en weer... vervolgens in die vacuwumpot daar gaat dus dan de lucht eruit.. na 'n tijdje haal 'k ze eruit en haal ik de piston op en neer, je zal dan nog weer lucht zien.. weer die vacuwumpot in.. en dat herhalen tot je geen lucht meer ziet...

    dan doe ik de piston half omhoog en doe ik het rubbere dopje erop, dat doe ik er helemaal op(je verliest dan al olie) vervolgens trek ik de piston weer naar beneden, dan wordt het dopje er verder op gezogen en zit het 'vast'.... vervolgens gaat de rest van de shock erop... als je dit goed uitvoert heb je een shock die niet snel naar buiten komt (het nog wel doen, maar niet heel snel) en een shock die luchtvrij is
     
  17. alfaracer

    alfaracer Guest

    op de site van Medial Pro staat heel wat info over set-uo en banden voor de Storm CL1. ook leuke filmpjes
     
  18. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Ik gebruik deze methode om mijn shocks te vullen, (kan alleen als je shocks hebt met gaatjes in het dopje om ze te laten ''bleeden'')

    [/media]

    Gr. Jochem
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    hey mensen, kan iemand mij vertellen waar ik het best de failsafe kan plaatsen op GS Storm Truck zonder dat er schade of iets dergelijks aan kan komen?? bvd
     
  20. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    hey mensen, kan iemand mij vertellen waar ik het best de failsafe kan plaatsen op GS Storm Truck zonder dat er schade of iets dergelijks aan kan komen?? bvd
     

Deel Deze Pagina