GS - Racing STORM evo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door S.T.O.R.M. EvO, 3 mrt 2006.

  1. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Hoi,

    Failsafe kun je gewoon in je ontvangerbox leggen
     
  2. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    Oke dat heb ik gedaan, maar nu nog iets... heb de failsafe ge-set maar nu reageert het gas niet. Is dit normaal of ligt dat aan mij. Heb t gewoon volgens instructies gedaan. groeten
     
  3. alfaracer

    alfaracer Guest

    is je accu in het ontvangerbakje wel opgeladen ?? anders springt dus de failsave in.
     
  4. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    Heb geen accu maar gewoon met 4 batterijen er in en die heb ik vorige week vervangen voor nieuwe en sinds die tijd 1 keer gereden. Maar als ik het stekkertje van de servo in de failsafe doe is het net als of hij bijna geen stroom pakt, want de wielen sturen dan traag en als ik het stuurwieletje op de zender een tikje geef gaat ie uit zich zelf naar links sturen tot dat ie niet meer verder kan en slaan de servo's uit. Ook brand het ledje op de failsafe langzaam. Draai ik het stekkertje van de servo in de failsafe anders om dan pakt ie goed stroom alleen het probleem met het uit zich zelf sturen blijft wel en dan reageert het gas niet. Toevallig ook bekent met dit probleem?? groeten:D
     
  5. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Vervang het houdertje eens voor een 5 cellen hump pack, een houdertje met gewone cellen is zo leeg ! (of probeer eens krachtige oplaadbare batterijen)

    Maar ik raad een hump pack aan, maar daar over staat een stuk terug in dit topic :wink:

    Gr. Jochem
     
  6. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    das best een goeie tip volgens mij, zal daar is naar gaan kijken en anders bestel ik dat bij Krikke in Groningen. Nu ga ik alleen nog even kijken hoe ik me zendbereik kan vergroten maar dat is vast niet zo heel lastig. groeten dennis
     
  7. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    hey trouwens, is het ook mogelijk om van een 27MHz naar een 40MHz te gaan door de kristallen te vervangen of is dan een nieuwe zend+ontvanger beter? mijn auto stoort namelijk over al. heb de failsafe er ook al uit gehaald want die geeft het zelfde aan. en dat hij uit zich zelf stuurt kan te maken hebben met metaal tegen metaal las ik net
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, je zult echt een compleet andere zender en ontvanger moeten hebben om over te gaan op 40mhz.
     
  9. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    wat kost een goeie zender dan ongeveer? heb er hier zender en ontvanger van "Gewise", klinkt voor mij onbekend maar zat er bij in. ik kan er ook nog steeds niet over uit dat ie overal waar ik sta ergens op stoort. zo kun je niet leuk of helemaal niet rijden.
     
  10. Benji

    Benji Guest

    Bij conrad heb je al zendersets voor een paar tientjes, van Acoms. Ik heb zelf de technisport 5, was geloof ik 70 euro en ben er dik tevreden over
     
  11. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    ja oke, ik zal daar is naar uit kijken want ik denk dat ik toch maar over stap op 40MHz. heb er nu ook andere batterijen en gedaan. had en gewoon standaard AA 1.5v in zitten maar heb vandaag oplaadbare Camelion 3200MaH van 1.2v gekocht. kijken of dat beter gaat want iedere keer batterijen halen gaat kapitalen kosten. zou je mij trouwens ook kunnen vertellen wat zo'n beetje het gemiddelde bereik in meters van zo'n auto is?? hij is mij namelijk al 2x (zonder faile safe) op de loop gegaan en heb al mooie schade gehad. groeten...
     
  12. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    zit weer met een probleem en heb ook niet echt veel meer dan problemen gehad maar heb nu het volgende... me auto wil niet meer starten. ik dacht eerst dat de gloeipook leeg was maar vanmiddag wou ik het weer proberen maar hij sist bij de gloeiplug. iemand enig idee wat dat kan zijn?? ik denk de pakking maar weet het ook niet zeker
     
  13. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Je koelkop goed (kruislings) aangedraaid ?, gloeiplug goed vast ? , ringetje onder de gloeiplug nog intact ? pakkingen nog goed (uitlaat, carburateur en onder de koelkop)...
     
  14. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    ga daar nu even naar kijken. de plug ging er ook zo in eens zwaar in en bij het aantrekken sist ie maar ik zal even kjiken naar dat gene wat jij zegt. ik laat het later vandaag wel even weten
     
  15. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    heb de koelkop er af gehaald en nu blijkt dus dat het draad van de gloeiplughouder niet meer goed is. de plug gaat er dus scheef in. heb zelf geen idee waar dat door komt of is gekomen maar zal is vragen of dat onder de garantie valt
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Met de edit knop (wijzig) kun je je bericht aanpassen en hoef je niet iedere keer als er nog niemand geantwoord heeft , een nieuw antwoord geven, maar je oude editten.
    Hiermee voorkom je dat jezelf 2x achterelkaar post.
     
  17. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    Waarschijnlijk heb je de gloeiplug er een keer scheef ingedraaid, dan beschadig je de draad, maar de gloeiplug houder is wel los te bestellen, # GS-9921358 (is voor de standaart GS .25 motor)

    Gr. Jochem
     
  18. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    dat zou kunnen, maar dan moet je dat toch voelen bij het vast draaien dat de polug er zwaar in gaat toch? bestel er ook gelijk maar een nieuwe plug bij dan...thnx voor de info:D
     
  19. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Je kan bij de minicars in Zaandam ook onderdelen bestellen.
    die heeft zelf ook allemaal gs racing cars
     
  20. toob

    toob

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Den Haag
    ik denk dat na bijna 4 jaar het niet zoveel zin meer heeft(zie laatste post).
     

Deel Deze Pagina