Beste,
XUT is een top auto, maar ook daar kunnen natuurlijk de meningen over verschillen. GS racing timmerd nog steeds had aan de weg en er komen nog steeds nieuwe modellen op de markt.
Onderdelen zijn heel gemakkelijk verkrijgbaar,
RC-World
Romulco Modelbouw (tip!!)
RC Pitstop
En alle andere winkels die PDS Slotracing als leverancier hebben. Meestal heb je alles binnen 1 week in huis.
Ik had een RTR die heb ik inmiddels bijna helemaal omgeboud tot PRO-TEAM version en poog nog altijd om net als Jochemicalie de meeste ADVANCED delen in huis te krijgen. Die laaste zijn nogal moeilijk verkrijgbaar in Nederland, waarom weet ik nu nog even niet, maar ik wacht op antwoord op die vraag van de importeur.
Zoals je gezien hebt, zijn er meerdere versies van de XUT
-RTR
-Pro
-Pro Team Kit
-Advanced
Onderdelen zijn vaak uitwisselbaar, maar niet altijd, de advanced maakt namelijk gebruik van een andere chassis plaat.
De XUT is overigens wel een van de duurdere auto's op dit moment. De prijs van de onderdelen valt reuze mee (vind ik dan).
Vind je bijvoorbeeld een onderdeeltje niet op een site van een modelbouwwinkel, even het nummer mailen en dan komt het goed. Bij PDS zijn ze net weer terug van vakantie, dus lang wachten zit er voorlopig niet meer in.
Wel zijn (of waren) er problemen met het leveren van ongespoten body's, maar ik ga er haast van uit dat deze inmiddels weer leverbaar zijn. Maar GS levert hele mooie body's bij de auto's zelf.
@Benjamin
Niet echt vergelijkbaar toch een XUT en een MBX5/6(??)T. Nieuwere technieken, in de 6 T maken hem wat beter, maar de xut doet echt niet onder aan de 5T. Daarbij is de mugen een stuk breder (de 5 T dan) dat werkt ook in zijn voordeel. Maar ik denk dat het meer een kwestie van gewenning is. De XUT vergt even wat meer afstel werk en dan rijd je makkelijk met de nieuwere top auto;s mee.
Ik hou met mijn XUT (sirio .21) een HN X2 (toro nero .21) en een mugen MBX 5T (rb ws 9) makkelijk bij, als je kijkt naar auto prestaties, seterker nog ik denk dat ik in de bochten meer grip heb dan de rest omdat de xut net even wat zwaarder is.