GS Racing XUT truggy, wie gebruikt hem nog ?

• Topicstarter Topicstarter quattro
  • Startdatum Startdatum
Q

quattro

Guest
Na (eindeloos) speurwerk naar een truggy ben ik van plan een gs racing xut RTR set te kopen, vanwege de vriendelijke prijs en goede reviews. Heb ook nog even gekeken naar de CEN matrix arena, lijkt me ook goed.

Hier op het forum werd tot voor kort ook gepost over de XUT, alleen geen recente berichten meer. Is het model op z'n einde of wordt er nog mee gereden, en belangrijker: zijn er dus nog onderdelen voor te koop ? Voordat ik een auto koop waar straks niets meer voor te krijgen is.

Wacht even op een reactie van orion1980, hij heeft volgens mij veel ervaring met XUT.
Voornaamste probleem is volgens mij de leverbaarheid van onderdelen. Voor de rest (wat ik ervan gezien heb), naar aanleiding van de reacties van een kennis van mij is een XUT gewoon een sterke, goede truggy.

Als je naar alternatieven zoekt, kijk ook eens naar:
- Robitronic Mantis
- Ho Bao Hyper ST
- Hong Nor X1 of X2
- Mugen MBX 5T of 6T
- XRay XT8
- Losi 8IGHT

Wil je informatie van echte truggy kenners, kijk dan even op www.truggy.nl

Wow, erg lang niet meer gepost hier.

Ik heb de XUT nu al iets meer dan twee jaar en ben er nog steeds uitermate tevreden over, het enige wat ik eigenlijk heb moeten vervangen was de standaard servo die na 3 liter doorgebrand was.

Over spareparts kan ik weinig nuttigs zeggen aangezien ik nog nooit echte schade heb gereden.

Er is ergenst op dit fourm een groot topic over de XUT zoek dat maar eens op. IK gebruik hem ook nog altijd en heb er enkele keren gebruikt in de truggycup, ik vindt het een goede auto. Spare parts zijn in nederland erg goed te krijgen.

Ik heb nog een Xut staan met bijna alle Team onderdelen, deze staat te stofhappen vanwege de aanschaf van een Mugen. De Xut is een prima truggy, oersterk en degelijk. Zelf wacht ik nu al 3 maanden op onderdelen, maar er zal wel ergens een foutje in de bestelling zitten, of de boot is gezonken......
In de truggycup zie je ze niet zoveel meer, mede omdat er al zoveel nieuwe modellen zijn. En eerlijk gezegt? De Mugen rijd lekkerder, maar wanneer je er alleen voor de fun mee wilt rijden is het een super auto ;)

Beste,

XUT is een top auto, maar ook daar kunnen natuurlijk de meningen over verschillen. GS racing timmerd nog steeds had aan de weg en er komen nog steeds nieuwe modellen op de markt.

Onderdelen zijn heel gemakkelijk verkrijgbaar,

RC-World
Romulco Modelbouw (tip!!)
RC Pitstop

En alle andere winkels die PDS Slotracing als leverancier hebben. Meestal heb je alles binnen 1 week in huis.

Ik had een RTR die heb ik inmiddels bijna helemaal omgeboud tot PRO-TEAM version en poog nog altijd om net als Jochemicalie de meeste ADVANCED delen in huis te krijgen. Die laaste zijn nogal moeilijk verkrijgbaar in Nederland, waarom weet ik nu nog even niet, maar ik wacht op antwoord op die vraag van de importeur.

Zoals je gezien hebt, zijn er meerdere versies van de XUT

-RTR
-Pro
-Pro Team Kit
-Advanced

Onderdelen zijn vaak uitwisselbaar, maar niet altijd, de advanced maakt namelijk gebruik van een andere chassis plaat.

De XUT is overigens wel een van de duurdere auto's op dit moment. De prijs van de onderdelen valt reuze mee (vind ik dan).

Vind je bijvoorbeeld een onderdeeltje niet op een site van een modelbouwwinkel, even het nummer mailen en dan komt het goed. Bij PDS zijn ze net weer terug van vakantie, dus lang wachten zit er voorlopig niet meer in.

Wel zijn (of waren) er problemen met het leveren van ongespoten body's, maar ik ga er haast van uit dat deze inmiddels weer leverbaar zijn. Maar GS levert hele mooie body's bij de auto's zelf.

@Benjamin

Niet echt vergelijkbaar toch een XUT en een MBX5/6(??)T. Nieuwere technieken, in de 6 T maken hem wat beter, maar de xut doet echt niet onder aan de 5T. Daarbij is de mugen een stuk breder (de 5 T dan) dat werkt ook in zijn voordeel. Maar ik denk dat het meer een kwestie van gewenning is. De XUT vergt even wat meer afstel werk en dan rijd je makkelijk met de nieuwere top auto;s mee.

Ik hou met mijn XUT (sirio .21) een HN X2 (toro nero .21) en een mugen MBX 5T (rb ws 9) makkelijk bij, als je kijkt naar auto prestaties, seterker nog ik denk dat ik in de bochten meer grip heb dan de rest omdat de xut net even wat zwaarder is.

Ik vind het een prima vergelijking, omdat beide auto's gewoon naast elkaar in de winkel staan voor bijna dezelfde prijs ;)
Dat je een X2 of 5T bijhoudt ligt aan de rijder, en niet de auto ;)

Ik vind het een prima vergelijking, omdat beide auto's gewoon naast elkaar in de winkel staan voor bijna dezelfde prijs ;)
Dat je een X2 of 5T bijhoudt ligt aan de rijder, en niet de auto ;)

Met bijhouden bedoel ik de perstaties van de auto, de wegligging in bochten en de reactie op jumps, klimmen, dalen enz. Alles wat niet afhankelijk is van de rijder en of de motor.

Maar je wacht al 3 maanden op onderdelen.... Wat heb je besteld dan dat het zo lang duurt joh.

Maar ik denk overigens wel dat je gelijk hebt, een MBX6T beter is lijkt me, ik heb net even de buggy die hier staat (MBX6) even goed bekeken, en dat is toch allemaal net even iets meer en vernieuwder. Maar goed de XUT is dan ook al weer een aantal jaartjes ouder.

Laatst bewerkt:
Met bijhouden bedoel ik de perstaties van de auto, de wegligging in bochten en de reactie op jumps, klimmen, dalen enz. Alles wat niet afhankelijk is van de rijder en of de motor.

Maar je wacht al 3 maanden op onderdelen.... Wat heb je besteld dan dat het zo lang duurt joh.

Pivot-balls, diffpakkingen en advanced batterijbakje. Dit was bij de leverancier niet op voorraad en moest met de boot uit het verre oosten komen. Ergens is er denk ik iets mis gegaan, maar heb gelukkig niet veel haast. De rest van de onderdelen waren er wel binnen een week.
De Xut is in bochtenwerk en jumps wel goed inderdaad, beter dan veel anderen, maar ik heb zelf meer feeling met de Mugen. Dat is bij iedereen anders natuurlijk.

Nadeel van de Mugen is dat er he-le-maal niks bij zit in de doos, vooral als je begint kom je aardig duurder uit dan een RtR. Mocht je sowieso een Xut halen, neem dan meteen de Pro ;) De motor die er RtR bij zit is overigens ook prima, makkelijk af te stellen en best wel snel!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor al deze reakties, de XUT is dus nog wel een actuele auto. Op dit moment gaat de RTR versie helemaal compleet weg voor rond de 240 (!) euro, dus dat is ie dan wel waard. Had ook nog even gedacht over de CEN matrix arena en de inferno st us sports 2 (ook voor dezelfde prijs verkrijgbaar).
Bij alle RTR sets kom je al snel aan een betere stuurservo denk ik. Dat is geen probleem, heb nog oude Robbe RS 700 servo's liggen van vroeger, zit alleen ander stekkertje aan.
Als ik 'm binnen en gereden heb, laat ik nog even weten hoe het gaat.

Diff pakingen heb ik ook problemen mee, had het laaste setje van romulco, en zit nu te wachten op mijn volgende setje, PDS had ze blijkbaar niet meer op voorraad.

Maar, de advanced radio box, ik neem aan dat je die in het buitenland gekocht hebt? Want als ik er hier om vraag dan krijg ik telkens, nee sorry is niet (meer) leverbaar te horen. Ik zit namelijk ook nog altijd te azen op de shock's uit de advanced serie. Het liefst de hele conversion kit, maar ook die schijnt nergens meer leverbaar te zijn?

@quattro

240 euro??? Dat is wel heel erg goedkoop.

499 voor de RTR en 579 voor de PRO bij rc-world

In duitsland vind je de RTR voor 419 euro.

Dus diffpakkingen zijn een probleem, dat zal dan wel hetzelfde geval met de radiobox zijn. Heb ze besteld, maar van de leverancier niet te horen gekregen of ze uberhaupt leverbaar zijn, dat zal dan ook wel niet zo zijn.

240 euro vind ik ook erg goedkoop! Altijd doen ;)

Hey weer een tijdje geleden,

Ik kan je in ieder geval vol blijdschap melden dat de AD versie onderdelen eindelijk in Nederland verkrijgbaar zijn,

GSC-CLA008 26,70
New Radio Box Set

GSC-CLA011FS 70,30
16mm Big Bore Front

GSC-CLA011RS 72,50
16mm Big Bore Rear

Dan zijn er nog de nieuwe C-hubs (achter) en de koelplaat (GSCCLW012) voor op de radio box, wat deze kosten heb ik nog niet gevraagd. Verder weinig ingrijpende nieuwe onderdelen in de XUT AD+ voor zo ver ik kon zien. De advanced (+) is vooral gemaakt om zo ligt mogelijk te zijn, de meeste onderdelen zijn dan ook lichtgewicht spul. Geld voor bijde versies, CL1 en XUT.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, zijn ready setjes.

Je kan ook alles los kopen en zelf in mekaar zetten, dan ben je volgens mij duurder uit. Bij deze setjes is gebruik gemaakt van een middel veer, je kan dan weer los kopen, setjes veren in 3 sterktes (zal wel niet zo heel duur zijn)

Ja, maar dat is ex BTW, shipping, invoerrechten ed.

In amerika zijn de xut onderdelen over het algemeen meer dan 50% van de euro prijs in Nederland, en dan moet er nog eens de wisselkoers van af. Helemaal nu ze bij main alle xut spullen in de aanbieding hebben.....

Laatst bewerkt:
In Amerika zijn ze inderdaad een stuk goedkoper.
Dat batterijbakje laat ik dan maar annuleren, wat een geld... Nu maar
hopen dat de pivot-balls en diffpakkingen eens binnenkomen, duurt zo onderhand wel héél erg lang.

Back