Gsm opladen s'nachts

Hallo,

Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, maar het gaat tenslotte toch over laden dus...

Men vraag betreft het volgende: Ik laat men gsm/pda op s'nachts terwijl ik slaap, deze steekt dus een hele nacht in, ook laat ik men accu al op wanneer deze nog halfvol is. Nu is men vraag gaan hierdoor de prestaties van de accu achteruit of maakt dit helemaal niet uit en mag ik laden hoelang en wanneer ik het wil? Want men accu houd het maar een dikke dag vol.

Het betreft hier een lithium accu als ook een li-po accu.

Alvast bedankt

Mijn telefoon lader slaat gewoon af als hij vol is :wink:
Dus voor mij maakt het niet uit

Maarjah...ik weet niet hoe dat zit met PDA's :roll:

lipo's kun je altijd bijladen, daar worden ze niet slechte van ;) Hij laad ook niet door als hij vol is dus kan nooit kwaad....

Overigens mobiele (of DECT) telefoons met NiMH accu's zijn ook zo beveiligd dat je ze "onbeperkt" op de lader kunt laten liggen (of aan de carkit laten hangen)..... na een jaartje of drie (en héél veel bellen) ga je wel wat terugloop in de capaciteit merken, maar dat geld ook voor Li-Ion/Lipo's ...

Ok, ik mag dus laden waar en wanneer ik wil.

Kan het dan ook geen kwaad als ik het laadproces onderbreek omdat ik bv weg moet en het (bij)laden dus nog niet klaar is?

Nee! ;-)
Lithium batterijen hebben geen last van geheugen-effect,
en hoeven noch volledig ontladen, noch volledig opgeladen te worden.

ik had gehoord bij een nieuwe mobiel van me zus, dat je de lion accu eerst moest leegmaken en daarna opladen om het beste uit de accu te halen. volgens wat ik hier lees is dit gewoon (....) :wink:

hey,

ik gebruik mijn GSM tot ik nog maar 1 blokje heb of hij begint te tuten,
dan gaat hij 2u in het stopcontact en hij is terug helemaal vol en kan ik er weer voor een 10 tal dagen tegen.

groetjes Geert

diamond334 zei:
hey,

ik gebruik mijn GSM tot ik nog maar 1 blokje heb of hij begint te tuten,
dan gaat hij 2u in het stopcontact en hij is terug helemaal vol en kan ik er weer voor een 10 tal dagen tegen.

groetjes Geert

10 Dagen?!?!?!
Heb je geen vrienden dan? :wink:

Goh, die van mij is altijd binnen 1/2 dag leeg (maar wordt vnl. voor het werk gebruikt)

@bask

als je veel in het buitenland zit voor het werk(matroos) en je heb enkele keren een rekening van +/- 250€ tot 300€ hebt gehad. :oops: :? :(
Dan denk je wel effe na voor je beld of opneemt als je gebeld word. :D

Groetjes Geert

Back