gt15hz vonkt heel zwak of niet

Draai de motor eens rond in de draairichting met de bougie er in gedraaid en de bougiedop op zijn plek, en spanning op de ontsteking.
Luister heel scherp, of je een tikkend geluid hoort uit de bougiedop, de bougiekabel of de ontstekingsunit zelf.

Zo ja, dan heb je ergens vonkoverslag.

Normaliter mag je buiten wat mechanisch geluid, NIKS horen, en zeker geen zachte scherpe droge "tik"

Duw je bougiedop daarna maar eens vol met siliconenvet, want vermoedelijk heb je ergens vonkoverslag in de dop. Helpt dat niet, dan heb je vermoedelijk een keer de ontsteking bekrachtigd zonder bougie er in, en dan is de isolatie in de unit zelf doorgeslagen, dan is het vermoedelijk uit met de pret tenzij je heel handig bent met repareren.

Maar treur niet, een RCeXL unitje kost drie en half tientje bij HK en die zijn min of meer gelijkwaardig, mischien dat je her en der een stekkertje of plugje moet aanpassen, maar ik denk het niet eens, eigenlijk....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Heb je ook zo'n motor Sytze?

Gaaf! Hoe loopt hij bij jou?

Bert

Yep, we gaan voor Nitro en benzine! Bezig met een G4.1 daar komt ie in! Binnenkort weet ik of ie het doet whaha......bovenstaande vergissing zal ik niet maken! Komende week komen nog enkele bestellingen binnen! Kortom goed bezig hierooo en electro in de klikooooo whaha...gaat niets boven brandstof motoren en daar mag ook een benzine bij voor de zondagochtend whaha

Ik wil ook de kant van de kleine benzinemotoren uit, maar dan de GO-Engines/Rotorstar.
Er is nog niet veel over te vinden, maar wat ik er over kan vinden is zonder uitzondering positief....

Groet, Bert

Kan nog wel even duren, want het ziet er naar uit dat ik tot de zomer maar bitter weinig aan vliegen toe ga komen...

We praten in elk geval dan wel over de .50 klasse, maar dan benzine gestookt...

Groet, Bert

Is het probleem van topicstarter nu al opgelost? En zo ja, wat bleek uiteindelijk het probleem te zijn?

Mogelijk interessant voor andere eigenaren...

Groet, Bert

Back