GU-344 misterie (gaui 500x)

Hoi Hoi

Enige tijd geleden heb ik hier gepost betreffende problemen met de calibratie. Dat heb ik inmiddels verholpen maar er is nu een ander onverklaarbaar geval bij gekomen

De aansluitingen van de motors 1 en 4 op de gu-344 werken prima, maar die van 2 en 3 werken nu tegenovergesteld.

Hiermee bedoel ik dat met de zender de motoren 1 en 4 normaal reageren. helemaal naar onder stil en helemaal naar boven vol gas bij throttle

Voor de motoren 2 en 3 werkt dit net anderson. stick bovenaan stil en wanneer ik die in de onderste positie zet is het vol gas.

Kan tot nu toe ook nergens op de forums, hier als in het buitenland een soort gelijk probleem vinden.

Mocht er hier iemand enig idee hebben wat er aan de hand is hoor ik dat graag. Nog even ter info ik heb de Futaba T6Exp als zender.

Alvast bedankt

Misschien eenerg lompe opmerking, maar je kanalen reversen voor die 2 motoren?

Of kan dit niet op de quads?

gu-344 nog steeds niet goed. misschien toch een naza?

Het propbleem bevind zich in de GU-344

wanneer ik de ESC's van motors 1 en 4 verwissel met 2 en 3. ik verplaatst dus 1 en 4 nu naar aansluitingen 2 en 3 dan hebben ze hetzelfde probleem.

Rare is wel dat ze wel normaal reageren op sturingscomando's van de zender. Alleen de throttle zelf blijft steeds achterwege.

Uiteindelijke gevolg is denk ik dat de gu-344 naar de importeur gestuurd moet worden of eventueel zelfs naar de fabriekant en dat gaat wel even duren bij elkaar.

Vandaar dat ik er nu sterk over denk om over te stappen op een DJi Naza
Alleen kom ik daar niet echt duidelijke berichten over tegen hier en op buitenlandse forums.

Voor zover mij bekend kan de naza gebruik maken van de gaui apparateur maar heb het idee dat dat niet zomaar gaat??? Kan iemand mij hier even goed adviseren wat er allemaal voor nodig is om de naza goed aangesloten en werkend te krijgen op de gaui esc's en motors?

Heb al wel ergens gelezen dat de naza de motoren tegen de klok in telt.

Graag een klein beetje advies voordat ik ga investeren in de naza

Alvast bedankt.

Zal ik jou eens een heel klein beetje advies geven........................
Als je de centen hebt...........stap dan over naar een DJI Naza CPU!!!!!
Ik ken een stuk of 4 vliegmaten van me die begonnen met een Gaui CPU.( vlieg er zelf nog mee) maar allemaal binnen afzienbare tijd over zijn gestapt naar een DJI CPU.
En het bevalt ze ALLEMAAL super goed en VELEN malen beter dan de CPU van Gaui.
IK heb het mogen proberen en ervaren met hun Quadcopters.
Zowel met normaal rondvliegen als FPV gevlogen met een Gaui 500 Quadcopter met DJI CPU.
Echt...........als je dat eenmaal hebt, dan wil je nooit meer een Gaui CPU op je Quad.
Mijn enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt naar een DJI CPU is het financiele plaatje.
Vr Gr Erwin

Back