Gu-344

Ik heb een probleempje en vroeg me af of iemand raad weet:

bij gebruik van de volgende setup:

Futaba 7C zender
Corona R8FA reciever
RCTimer BC-3536/11 motoren
40A ESC RCTimer
GU-344 flightboard

wanneer ik probeer een ESC te programeren gaat dat prima. Ik sluit de ESC aan aan een motor en de BEC van de ESC aan de reciever. Hiermee kan ik het hele programmeer menu doorlopen en goed zetten.

echter:
Als ik vervolgens 1 ESC met 1 motor aan de Gaui GU-344 hang en deze doorlus aan de reciever wil de motor niet opstarten. Het beep-signaal van de ESC geeft een beep elke 2 seconde. Volgens de manual is dit: "Throttle signal is irregular"

Iemand enig idee wat dit inhoud en hoe te verhelpen?

Nogmaals de ESC werkt zonder tussenkomst van de GU-344 prima op de corona receiver tijdens het programmeren.
Ik heb op aanraden van de manual op de zender de Throttle op REVERSE gezet en deze werkt ook in de goede richting als ik de ESC programmeer.

Kan het komen omdat ik maar 1 motor aan de GU-344 heb hangen of is er een andere oorzaak??

alvast bedankt!

Marc

meestal moet je je regelaars nog op het bordje tegelijk calibreren, weet zo niet hoe dat op dit bordje zit. ook moet je hem soms"armen". zoek daar even geod naar in de handleiding/google.

Ik weet niets van deze regelaar, maar wat je kunt proberen is:

Throttle min en max eindpunten (epa) in de zender hoger zetten, hierna de esc's nogmaals calibreren.

Regelaars aansluiten.. op de GU

Zender aan, vol gas... power op je multicopter.. wachten tot de regelaars gaan piepen (max throttle signaal) dan throttle dicht.. wachten op bevestiging van je regelaars.
Nu zijn je ESC's via de GU gecalibreerd aan je zender..

Regelaars aansluiten.. op de GU

Zender aan, vol gas... power op je multicopter.. wachten tot de regelaars gaan piepen (max throttle signaal) dan throttle dicht.. wachten op bevestiging van je regelaars.
Nu zijn je ESC's via de GU gecalibreerd aan je zender..

Ik ga dit morgen meteen proberen. Werkt dit ook als ik maar 1 motor/ESC aangesloten heb? Is het dan raadzaam deze op CH3/Throttle aan te sluiten. Dit alles omdat ik een test opstelling heb en nog niks op een frame heb zitten.
Gr. m

Ben zelf leek op MultiCopter gebied.
Maar...........zou het kunnen zijn dat jouw regelaars gewoonweg niet van die kwaliteit zijn dat het in deze situatie niet lukt??
Ik weet dat het verschil in regelaars en met name in de kwaliteit ervan behoorlijk verschilt.
Een eBay regelaar van 10 euro zal vast heel anders zijn dan een duurdere regelaar van een gerenomeerd merk zoals Hyperion of HiModel.
Ik noem maar even wat op hoor, maar wellicht is het een idee om jouw CPU eens van andere doch kwalitatief betere regelaars te voorzien en te proberen.
Hoop dat jij het probleem teckelt.
Vr Gr Erwin

Ben zelf leek op MultiCopter gebied.
Maar...........zou het kunnen zijn dat jouw regelaars gewoonweg niet van die kwaliteit zijn dat het in deze situatie niet lukt??
Ik weet dat het verschil in regelaars en met name in de kwaliteit ervan behoorlijk verschilt.
Een eBay regelaar van 10 euro zal vast heel anders zijn dan een duurdere regelaar van een gerenomeerd merk zoals Hyperion of HiModel.
Ik noem maar even wat op hoor, maar wellicht is het een idee om jouw CPU eens van andere doch kwalitatief betere regelaars te voorzien en te proberen.
Hoop dat jij het probleem teckelt.
Vr Gr Erwin

Op zich kan dat natuurlijk maar dan is het wel raar dat de regelaars zonder tussenkomst van de Gaui GU-344 het wel prima doen. Daarbij waren ze niet bepaald goedkoop... Ik ga het proberen met een KK bordje, dat heb ik nog liggen. Moet alleen even losse servo kabeltjes scoren. Bedankt voor het mee-denken.

Gr. M

Hoop dat je het probleempje snel oplost.
We horen graag hoe het straks verlopen is.
Vr Gr Erwin

Ik laat het uiteraard weten. Het lijkt er op dat het probleem in de GU-344 zit want als ik een motor met esc direct aan de ontvanger hang werkt dat prima, zowel het programmeren als de Throttlestick. Ik moet even achter een servo kabeltje aan om het KK bordje te proberen. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik op de Gaui GU-344 alle 4 de motoren moet aansluiten al vraag ik me af of dat uitmaakt.
Ik verwacht binnenkort ook een KK 5.5 Blackboard dus die probeer ik dan ook nog. Het plan is om uiteindelijk een board te gaan gebruiken met wat meer mogelijkheden maar wilde eerst wat testjes met deze "goedkopere" versies doen.

Ik laat het uiteraard weten. Het lijkt er op dat het probleem in de GU-344 zit want als ik een motor met esc direct aan de ontvanger hang werkt dat prima, zowel het programmeren als de Throttlestick. Ik moet even achter een servo kabeltje aan om het KK bordje te proberen. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik op de Gaui GU-344 alle 4 de motoren moet aansluiten al vraag ik me af of dat uitmaakt.
Ik verwacht binnenkort ook een KK 5.5 Blackboard dus die probeer ik dan ook nog. Het plan is om uiteindelijk een board te gaan gebruiken met wat meer mogelijkheden maar wilde eerst wat testjes met deze "goedkopere" versies doen.

In principe is het programmeren van de GU-344 niet echt spannend, het zou gewoon moeten werken..
Gebruik je BTW ook het mode/gyro kanaal?
Ben even kwijt of je hem in een 1 van de 2 modussen moet zetten, acro of die andere wil je de esc's kunnen programmeren.

Ik lees dat je ook een KK boardje verwacht, nou schuif dan meteen die GU-344 aan de kant. want een KK boardje met v4.7 erop vliegt AAANZIENLIJK beter dan een GU-344 controller. :cool:

P.s. wel even de Gyro sensoren vast kitten aan de pcb.. (bij een klappert willen de kapjes er nog wel eens afvliegen)

Ik had het Gaui boardje liggen dus wilde het vast proberen. Uiteindelijk ga ik het niet gebruiken. Ik heb nu een KK Multicopter Redboard liggen welke ik morgen aan wil sluiten. Volgende week verwacht ik het KKmulticontroller v.5.5 Blackboard. Geen idee welke sw hierop staat. Als ik alles suf getest heb en een aantal verwachtte crashes achter de rug heb wil ik de boel oppimpen met een waar meer profi board zoals een DJI NAZA of Hoverfly Pro. Aangezien die nogal geld kosten wil ik eerst wat meer kennis van multirotors (liefst Hexa) opdoen. De "vast-kit-tip" ga ik bewaren en zeker toepassen!

De vast kit tip is voor KK borden de beste en moet je direct uitvoeren als je hem binnen hebt! Ikzelf heb 2 componenten "kit" (sh#@ kan niet meer op de naam komen) gebruikt en dat heeft zeker de gyro's gered bij een paar onzachte landingen.

Back