GU-365 op Walkera 22E?

Ik krijg binnenkort een GU-365 binnen. Voordat ik die op een grote, dure heli met Knipprath 5-bladskop monteer, wil ik em eerst een beetje uitproberen. Nou heb ik een Walkera 22E met het bekende pitch-stick probleem die ik vrij eenvoudig zou kunnen ombouwen naar FBL. De blad-aansluiting wat naar buiten brengen, GFK bladen erop en klaar.

Is dit zinvol of vragen om nog meer problemen?:confused:

Ik geloof niet dat er, buiten 3d en technische enthousiastelingen, echt een noodzaak bestaat om een heli naar fbl om te bouwen..
met flybar vliegen ze ook goed

Volgens mij doen de meeste het vanwege de technische uitdaging, en maar een paar vanwege de echte noodzaak voor meer power..

Dus is een fbl ombouw zinvol?
Ligt aan jouw idee van zinvol..
Economisch verantwoord is het in ieder geval niet, maar dat is heel de hobby niet:mrgreen:

Nou, de "noodzaak" (als die ooit echt bestaat...) is dat ik de GU als stabiliser op een 5-bladsheli wil bouwen. Dus noem het een experimentje met motivatie. Overigens vliegen heli's zonder flybar een stuk langer, en zo zijn er natuurlijk nog een aantal redenen maar vooral omdat ik het LEUK vind!
Ik geloof niet dat er, buiten 3d en technische enthousiastelingen, echt een noodzaak bestaat om een heli naar fbl om te bouwen..
met flybar vliegen ze ook goed

Volgens mij doen de meeste het vanwege de technische uitdaging, en maar een paar vanwege de echte noodzaak voor meer power..

Dus is een fbl ombouw zinvol?
Ligt aan jouw idee van zinvol..
Economisch verantwoord is het in ieder geval niet, maar dat is heel de hobby niet:mrgreen:

Zo`n 5 blads Kniprath kop is natuurlijk geweldig, maar die aansturen met de GU 365 is een slecht idee, welliswaar kun je de Walkera ermee voorzien.

Het gyrootje dempt de kop een beetje en daarmee is alles gezegd, het vliegt gewoon waardeloos.

Ik heb nog geen enkele rotorkop met meer dan 2 bladen gezien, die ook een flybar heeft;-)

Een flybarless unit zou zulke rotorkoppen een stuk bestuurbaarder maken.

Ik zat te wachten op de GU en de nwe alu kop voor de 22E, dus ik dacht waarom niet even proberen met wat je hebt.

Dus kopje omgebouwd naar flybarless, natuurlijk niet gelijk de bladhevels verlengd waardoor hij een beetje giftig zal reageren. Uit de hand optoeren geeft bladspoor bij cyclic, da's wel gek. Opgetoerd in de woonkamer (gevaarlijk, ik weet het maar ik stond ver weg achter de bank en verder niks in de buurt). Gebeurt er eerst een hele tijd niks en dan "happen" de Epoxy bladen ineens waardoor hij snel stijgt. Van de schrik de collective weer snel terug en bij de schielijke landing net de trapleuning geraakt... :( Daarbij de kogels van de bladhouders afgebroken, zwak punt van deze dingen. Hij bleef wel stabiel vlak in dat heel even.

Einde experiment, de rotorbladen zijn niet geschikt voor FBL dus...

Wel weer wat geleerd.:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Back