gws corsair is afgewerkt met foto's,last minute tips?

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
gws corsair is afgewerkt met foto's,last minute tips?
afb12189.jpg

de piloot is origineel een motor rijder..
afb12190.jpg

afb12191.jpg

bedoeling is met lipo's 11.1v te vliegen,mijn laatste vliegtuig is een beaver die ik redelijk beheers.
de wielen zijn niet origineel.

zijn er hier nog mensen met dezelfde vliegtuig,en wat zijn de ervaringen.
nog niet gevlogen,hebben jullie tips?
moet hem nog balanceren.
gr,jan

zolang die heel blijft,is gemaakt om te vliegen;niet om op de kast te staan..

ik heb dezelfde corsair, vliegt erg goed en voor zijn formaat erg stabiel.

ik heb wel een iets pittigere aandrijving erin, maar op de stock uitvoering vliegt ie ook prima.

11.1 V is teveel voor de standaard motor... Mooie kist verder :wink:

Wilders zei:
11.1 V is teveel voor de standaard motor... Mooie kist verder :wink:

niet echt,de beaver heeft ook deze motor ,en ik maakte al zeer veel vluchten zonder problemen.
het is wel zo dat je diciplline moet hebben en nooit vol gas moet geven.
dit lukt me wel :)

nu probeer ik al 1u de center of gravity af te stellen.

ik begrijp dat je een 6 tal centimeter van d vleugel je vinger moet houden,het lukt me gewoon niet .
de ene maal valt hij naar voor,de andere keer naar achter.???
je bgint dus met het vliegtuig horizontaal te houden e dan te zien naar welke kant die valt.? :evil:

ondersteboven houden om te balaceren helpt misschien.

Ben jij tevreden over de kwaliteit van de kit? Ik heb een formosa en vond de passing en afwerking eigenlijk ondermaats.

kurt zei:
ondersteboven houden om te balaceren helpt misschien.

Ben jij tevreden over de kwaliteit van de kit? Ik heb een formosa en vond de passing en afwerking eigenlijk ondermaats.

had er ook aan gedacht,zal eens proberen :roll:
ik moet zeggen dat ik de kit idd niet fantastisch vind van kwaliteit;maar wat verwacht je aan de andere kant voor 42 €.

Ik balaceerde mijn Corsair toch ondersteboven uit en dat werkte prima (was wel geen GWS maar 1m30 met verbrandingsmotor)

Waar heb jij je kit eigenlijk gekocht? Ik had moeilijkheden om m'n GWS formosa in België te vinden. Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden maar wel aan de dure kant.

Ik koop die bij jp modelshop in Westkapelle.(knokke)
heeft altijd veel modellen op stock.
en ook goede prijzen.
Denk wel niet dat hij verzend .

Air/Craft verkoopt inderdaad sinds enige maanden een handvol vliegtuigkits, dit echter wel tegen het hogere verzendtarief; echter geen GWS modellen....

eindelijk,door de speciale constructie van de vleugel is het idd beter om het geheel op zijn kop te houden,gaat veel beter.
ik moest wel zeer veel verzwaren aan de neus om deze goed te krijgen.
weten jullie hoeveel de corsair vliegklaar weegt,oa met batt=alles erop dus.
dan kan ik eens vergelijken.

kurt zei:
Waar heb jij je kit eigenlijk gekocht? Ik had moeilijkheden om m'n GWS formosa in België te vinden. Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden maar wel aan de dure kant.

raffie zei:
Voor België kleindelen te verkrijgen op volgende sites

www.home-flyer.com (verzendt ook per post)

www.rc-modelshop.be (ik weet niet dat deze man verzendingen doet, mailen kan absoluut geen kwaad, hij heeft wel erg veel kleinspul in voorraad, heb ik al ondervonden.)

http://www.gws-online.com/home.php Ietsje verder van de deur, maar postdiensten doen de rest, lijkt me erg goedkoop, zeker nu de Euro zo sterk staat tegenover de Dollar. (Dit is de Amerikaanse basis van GWS vermoed ik.)

Back