GWS Dragonfly

Hallo. :D

Ik wil in de nabije toekomst een micro elektro heli aanschaffen.
Liefst zo simpel mogelijk, dus een FP heli om het hoveren onder de knie te krijgen.
Bij de Walkera dragonfly's wordt een zender geleverd, en dat vind ik eigenlijk een beetje jammer.
Bij deze internetshop: www.flygws.be verkopen ze de GWS Dragonfly's zonder zender.
Zijn dit de zelfde heli's als de Walkera's????
En zijn dit FP heli's???

Groet:Adrie :D :D

Ik heb zelf ook een GWS dragonfly hier... geweldig beginnerstoestel vind ik zelf. Ik heb ook de walkera in men bezit gehad maar vind persoonlijk die van gws een stuk kwalitatiever. Is trouwens ook FP.

Walkera dragonfly en GWS dragonfly zijn ABSOLUUT NIET hetzelfde...

Ik ben in bezit van beide...
zijn beide FP en lijken mss wel op elkaar maar:

-All-in-one gyro-regelaar-board stukken beter bij GWS (werkt met aparte ontvanger)
-GWS is veel eenvoudiger te hoveren daar de ingebouwde gyro nauwkeuriger is (en beter te regelen).
(ik heb GWS met direct aangedreven staartrotor dus geen tandwiel achteraan)
-GWS heeft geen last van storingen (walkera wel)
-GWS is compatible met meest gebruikte RC
(walkera heeft eigen "exotische" RC-protocol en vandaar bijgeleverde zender want is niet te gebruiken met eigen zender)

-anderzijds vind ik de walkera iets steviger op zijn poten staan...
Maar ik vind de meerpijs van GWS wel terecht!

Ik kan mij hier bij aansluiten. Ik heb leren vliegen met een GWS en heb lang niet zoveel stukken en kosten gehad als wat ik hier vaak lees over mensen die met de walkera dingen vliegen. Over dat all-in-one bordje van GWS (PHA-01) lees je vaak negative zaken inzake de gyro die last last heeft van temp. drift zodat je de staart dus constant lichtjes moet bijsturen. GWS heeft al een tijdje een geupdate bordje uit (PHA-300). Ik weet niet hoe dit presteert.

He ik wil eigenlijk zo een beetje beginen met modelheli's naast het autorijen.

Ik wou niet te veel besteden omdat het de eerste helikopter is. Ik dacht aan de:

walkera DF4 :!:

Nu met gratis Simulator kabel

Fixed pitch micro heli

All you need is 8 AA batterys for the transmitter

Functions:
Pitch-axis
Roll-axis
Collective pitch
Motor speed

Specification:
Main rotor diameter: Approx. 510mm
Tail rotor diameter: Approx. 146mm
Overall length: Approx. 470mm
Overall height: Approx. 165mm
All-up weight: Approx. 350g(batteries included)
Driven system: Main motor: 370 carbon brush,
Tail motor: N30#
Battery: Ni-MH8.4V 650mAh

Kit Contents:
Charger OUT12V300mA
Battery Ni-MH8.4V 650mAh
Model Features:
1) 90o swashplate with simplified structure.
2) Main motor: 370 carbon brush; Tail motor :N30#.
3) 4-channel transmitter and LED with multistage electricity show on the panel.
4) 3-in-1 acceptor
5) 9 g servo.
6) Gyro inside.

119,00 euro

is dit een beetje goede beginners helikopter?
Ik wil ook een simulatorkabel erbij zodat ik nog een tijd met FMS kan oefenen.

Zoals in de vele, vele 'is-dit-wat' draadjes op het forum al staat; Ja, dit is wat... Kwalitatief minder dan Piccolo en Hummingbird, maar het vliegt.
Probeer de zoekfunctie eens, het zal je verbazen wat je vind met DF4 als zoekterm...

Groetjes,

Ton.

tjaf zei:
Ik kan mij hier bij aansluiten. Ik heb leren vliegen met een GWS en heb lang niet zoveel stukken en kosten gehad als wat ik hier vaak lees over mensen die met de walkera dingen vliegen. Over dat all-in-one bordje van GWS (PHA-01) lees je vaak negative zaken inzake de gyro die last last heeft van temp. drift zodat je de staart dus constant lichtjes moet bijsturen. GWS heeft al een tijdje een geupdate bordje uit (PHA-300). Ik weet niet hoe dit presteert.

Ik had op mijn gws dragonfly een PHA-300 bordje en heb hier nooit last van gehad moet ik zeggen dus deze versie zal denk ik dus verbeterd zijn, nu heb ik er wel een HH gyro op staan.

Ik vlieg em ook met PHA-300... geen probs met drift (op walkera dragonfly04 heb ik dit wel)

@grasshopper:
Ik zou onmiddelijk voor de GWS gaan ...
Je zult zien dat je toch wel vrij snel zal willen overstappen op iets beters...
Zoals ik deed... 2 weken na het kopen van een walkera vloog ik met een vriend zijn GWS en... een dag later had ik er zelf ook zo eentje...

Back