GWS messershmidt is in DA House

Leuke aanwinst, nu maar hopen dat niemand moeilijk over die swastika`s doet. :wink:
Ik vind het wel jammer van die wieltjes, ik zou ze eronder uit laten. Dan heb je een toch wat realistischer vliegbeeld. Verder top hoor!

@ ron,

Dit is mijn eerste Me 109, eerst even kijken hoe ie vliegt.

@ Marnix,

thx voor de goede deal, ik ben blij met mijn aankoop van jou :)

vr groeten

kurt 8)

inderdaad,

er staat trouwens geen enkele wet geschreven die het verbiedt om kentekens zoals dit te verbieden.
en idd, het is een schaalmodel met alle details zoals origineel :)

en ook al zouden ze me het verbieden, dan zelfs nog zou ik er mijn laars aan vegen 8)

greetz

kurt

Ik heb er ook echt geen probleem mee, maar ik ken een clublid die hier niet echt blij mee zou zijn.
Ik gun ieder dan ook het recht op een eigen mening en ik blijf het een leuk model vinden.

Mijn volgend nieuw model wordt de gws corsair :) , volgens gebruikers in reviews, vliegt ie recht uiit de doos, lekker stabiel en heerlijk.
ik zou echter voor de eerste keer willen proberen het model te verstevigen met een glasmat.
Heeft er hier iemand van jullie ervaring mee op gebied van schuim-modellen?
is het moeilijk, kost het veel en loont het de moeite om het te doen?
ik weet zelfs niet of het makkelijk is.
Nadien wil ik hem schilderen in de originele kleuren om zo een natuurgetrouw schaalmodel te reproduceren.

Graag advies, dit is echt nieuw voor mij.
Tevens ben ik van plan een fietsbelmotor op de corsair te plaatsen met een 20 amps controller, ik dacht eraan hem aanvankelijk op 2 cellen lipo's te vliegen,

vr groeten

Kurt
8)

Bayerische Flugzeugwerke Messerschmitt 109, ziet er uit als het 'E'-model, idd, deze staat ook nog op mijn verlanglijstje !
Proficiat, een heel schoon model, prachtig geschilderd ook, maar wat doet die afgrijselijke spinner op z'n neusje ? :roll: Is deze origineel in de GWS-kit of is deze van een ander model ? Past niet echt hé ? Die op de GWS-site ziet er toch iets origineler uit.
En als je niet op een betonbaan start of een geschoren stuk golfterrein, denk ik dat je best z'n onderstel verwijderd, landen in gras is geen probleem meer dan ! Wij hebben de GWS - Spitfire en het moet gezegd : ziet er in de lucht véééél beter uit zonder die GWS- wieltjes ! En schade aan de onderzijde hebben we nog nooit gehad.
Wat betreft een glasmat voor je Corsair, styro is misschien een beetje deukgevoelig maar ik zou het niet doen, het zorgt enkel voor meer gewicht, en als je toch een perfecte afwerking wil kies je beter voor een model van FSK of Alfa-Model, deze hebben een perfect bedrukte depron versie van dit model. Er wordt trouwens heel wat geschreven op alle forums ivm de voor en nadelen van het al dan niet 'glassen' van Gws-kits. Volgens mij enkel nuttig als je een mooiere afwerking wil!
En als je toch crasht met een GWS styro model : indien niet met glasmat verstevigd breken die nogal makkelijk, maar wel een 'schone' breuk die gewoon te lijmen valt met witte pva houtlijm (wij hebben 2 crashes gehad, 1 door storing en 1 door teveel wind-> na reparatie niks meer van te zien 8) We hebben hem gesprayed met Tamiya acryl verf, tuurlijk blijven die 'styro' oneffenheden zichtbaar, maar vanop enkele meters zie je dat toch niet, 't is trouwens maar een semi-scale hé, wil je meer detail, koop dan een Flying Styro Kits Me109, maar dan veel fragieler, 't dubbele van de prijs en een bijna niet te repareren decoratie
Wat betreft motorisering : onze GWS-Spit vliegt met de fietsbel op 3lipo cellen 740mAh http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169, samen met 18Amp esc en trekt statisch 10.5A met de GWS 8060HD (de gewone slowfly-prop's beginnen te brommen bij te hoge toeren) à 8400rpm, real scale speed 8)
Maar voor een Corsair zou ik toch een iets sterkere motor kiezen : hij is minder gestroomlijnd op de neus (ja, een Pratt&Whitney R2800 18cilinder stermotor ipv de RollsRoyce Merlin V12 :wink: ) en nog iets groter en zwaarder ook
En voor de sound zou ik kiezen voor een inrunner met GWS-vertraging (ja, het geluid tss een echte stermotor en een watergekoelde V-motor is echt helemaal niet te vergelijken) :wink:

en nog een klein detail : Willy zou waarschijnlijk op prijs gesteld hebben dat we z'n naam juist spellen : nl Messerschmitt ipv Messershmidt

Grtz en suc6 met de warbird...and keep'm high :)

bird

@ crashing

He de man, alles goed, bedankt voor je swift reply :)

Hte landingsgestel is standaard, voorlopig verander ik er niks aan, ik moet er eerst een vlucht kunnen mee maken (klein detail)

Wat betreft de glasmat: de reden warom ik het wil is juist de versteviging die dit teweeg kan brengen, jij zei het ook al, bij crash, breken ze meteen, bij een glasmat denk ik toch wel dat het toestel iets meer kan verdragen.

Wat de Corsair betreft, niet te vergeten dat dit toestel amper een spanwijdte heeft van +/- 90 cm en denk ik er aan een fietsbel te installeren.
compleet zou ie op een gewicht tussen de 500 a 600 gr uitkomen.
ik ben nu niet van plan deze vlieger te gaan overpoweren (zoals ik meestal wel doe maar hem gewoon op schaalsnelheid te laten vliegen.
ik zie dus wel.
Graag nog meer raad inzake glasmatjes plaatsen op toestellen.

Met dank

kurt

Zoek maar eens in de afdeling Vliegende schaalmodellen, draadje van Ton v Munsteren over zijn spitfire.

Verder heeft Gerard_NL die messerschmidt wel eens voorzien van en glaslaagje zover ik weet.

Groet,
Jaap

@ Traveler & jaap,

Hartelijk dank voor het geven van de info die ik zocht, op rcgroups staat alles netjes uitgelegd :bye:
nu rest mij enkel nog de vraag hoeveel het zal kosten om en de glasmatjes aan te kopen en de producten.
ik zal vandaag even bellen naar Home-Flyer om te checken of hij dit in huis heeft.
ik ben helemaal niet van plan om speciaal op het gewicht te letten, eerst alles afwerken en schilderen en pas nadien koop ik er een geschikte motor voor.
ik ben tevens ook benieuwd hoe ik mijn corsair zou kunnen instellen qua motorisatie om tijdens het duiken het typische gehuil (ronken) te laten produceren.
ik ben van plan de corsair rustig te bouwen en de hoogst mogelijke graad van detail na te streven, eens ik ermee start zal ik hier op het forum zelf een bouwverslag beginnen, zo kunnen andere mensen ook wat info meepikken over dit onderwerp.
tevens ga ik hem ook zodanig schilderen dat hij lijkt net als the real thing, dit zal echter enkele weken in beslag nemen, gezien mijn schaarse vrije tijd.
Meer volgt later :lol:

vr groeten

kurt 8)

betse traveler,

Naast de glasmat heb ik uiteraard ook Polycrylic nodig, de vloeistof om de glasmat in te drenken.
Enig idee waar ik dit kan halen, of heb ik niet goed gezocht bij RC technics.

Vr groeten

kurt

Rechtstreeks gaan kloppen bij een verkoper van producten van Vos Chemie. Veel goedkoper als een modelbouwwinkel.

Ik zit vlakbij de bron. Ze hebben hier een afdeling in Herentals. Waar je naar mijn info als particulier ook gesteld geraakt.

Greetz

Back