Bayerische Flugzeugwerke Messerschmitt 109, ziet er uit als het 'E'-model, idd, deze staat ook nog op mijn verlanglijstje !
Proficiat, een heel schoon model, prachtig geschilderd ook, maar wat doet die afgrijselijke spinner op z'n neusje ? :roll: Is deze origineel in de GWS-kit of is deze van een ander model ? Past niet echt hé ? Die op de GWS-site ziet er toch iets origineler uit.
En als je niet op een betonbaan start of een geschoren stuk golfterrein, denk ik dat je best z'n onderstel verwijderd, landen in gras is geen probleem meer dan ! Wij hebben de GWS - Spitfire en het moet gezegd : ziet er in de lucht véééél beter uit zonder die GWS- wieltjes ! En schade aan de onderzijde hebben we nog nooit gehad.
Wat betreft een glasmat voor je Corsair, styro is misschien een beetje deukgevoelig maar ik zou het niet doen, het zorgt enkel voor meer gewicht, en als je toch een perfecte afwerking wil kies je beter voor een model van FSK of Alfa-Model, deze hebben een perfect bedrukte depron versie van dit model. Er wordt trouwens heel wat geschreven op alle forums ivm de voor en nadelen van het al dan niet 'glassen' van Gws-kits. Volgens mij enkel nuttig als je een mooiere afwerking wil!
En als je toch crasht met een GWS styro model : indien niet met glasmat verstevigd breken die nogal makkelijk, maar wel een 'schone' breuk die gewoon te lijmen valt met witte pva houtlijm (wij hebben 2 crashes gehad, 1 door storing en 1 door teveel wind-> na reparatie niks meer van te zien 8) We hebben hem gesprayed met Tamiya acryl verf, tuurlijk blijven die 'styro' oneffenheden zichtbaar, maar vanop enkele meters zie je dat toch niet, 't is trouwens maar een semi-scale hé, wil je meer detail, koop dan een Flying Styro Kits Me109, maar dan veel fragieler, 't dubbele van de prijs en een bijna niet te repareren decoratie
Wat betreft motorisering : onze GWS-Spit vliegt met de fietsbel op 3lipo cellen 740mAh
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169, samen met 18Amp esc en trekt statisch 10.5A met de GWS 8060HD (de gewone slowfly-prop's beginnen te brommen bij te hoge toeren) à 8400rpm, real scale speed 8)
Maar voor een Corsair zou ik toch een iets sterkere motor kiezen : hij is minder gestroomlijnd op de neus (ja, een Pratt&Whitney R2800 18cilinder stermotor ipv de RollsRoyce Merlin V12 :wink: ) en nog iets groter en zwaarder ook
En voor de sound zou ik kiezen voor een inrunner met GWS-vertraging (ja, het geluid tss een echte stermotor en een watergekoelde V-motor is echt helemaal niet te vergelijken) :wink:
en nog een klein detail : Willy zou waarschijnlijk op prijs gesteld hebben dat we z'n naam juist spellen : nl Messer
schmi
tt ipv Messer
shmi
dt
Grtz en suc6 met de warbird...and keep'm high
bird