GWS mini dragonfly

• Topicstarter Topicstarter dkair
  • Startdatum Startdatum
D

dkair

Guest
Na het lezen van veel forum subjects weet ik het als nieuwkomer totaal niet meer. Hoe meer ik lees hoe meer ik verward raak.
Ik ben nog nooit met een heli in de lucht geweest dus TOTAL NEWBIE.
2) Ik lees vaak over een Dragonfly GWS en een TREX.
3) Ik wil mijn budget absoluut zeer laag houden, en wanneer ik het helivliegen pas goed onder de knie heb kan er gedacht worden aan betere investeringen. Eerst dus beginnersmateriaal.
4) Ik wil absoluut ook niet de speelgoeddingen kopen.

dus.... wat heb ik dan al ik orde van meest naar minst interessante micro heli's gezet?
a) Mini Dragonfly (met direkte mini tailmotor)
b) Trex (model niet gekend)
c) Piccolo (de kleine versie)

Goed...
nu aan jullie om er eens echte duidelijkheid in te scheppen.
Liefst als jullie posten met jullie eigen top 3 lijst.

Met dank.

a) Goekoop
b) Als je nix hebt, 500-700 euro afhanelijk van de setup
c) Niet zo goedkoop maar goed verkrijgbaar

Mijn top 3 micro's:

a) Piccolo
b) Hummingbird
c) GWS Dragonfly

Maar alle 3 bitches om te leren vliegen. Als totale noob ben je inmijn optiek het beste af met een goeie sim, en in een later staduim een grotere heli zoals een 30-klasse brandstoffer. Wil je echt met micro's vliegen dan is het slim te kijken welke het best verkrijgbaar is in jouw omgeving, je gaat waarschijnlijk nogal veel onderdelen (En lijm ;)) gebruiken.

Succes,

Ton.

Dkair, waar woon je?
Je zou voor de micro helies zelfs eens kunnen komen kijken bij de 2 wekelijkse Q-indoor heli avonden in Delft.

1)piccolo
2)hummingbird
3)beide

Met een kleine investering is leren vliegen ERG moeilijk. Je kan beter gemiddeld/goed spul aanschaffen, dan is leren vliegen veel leuker en veel sneller.

Als je goedkoop en toch goed wilt:
Piccolo of hummingbird, liefst Piccolo dan. Koop een gemiddelde zender, en gemiddelde electronica.

Voor een complete piccolo zonder zender/lader ben je ongeveer 250 euro kwijt.

Zelf ben ik begonnen met een Piccolo versie 1. Heb bewust gekozen voor een kleine FP heli omdat ik dan in de huiskamer zou kunnen oefenen. Let wel, buiten valt er door de wind eigenlijk niet mee te vliegen, tenzij het windstil is! Ik heb een complete set gekocht bij Quartel (€300,-). Bewust bij een winkel bij mij in de buurt voor raad en daad. (en onderdelen!!)

Houd er wel rekening mee, dat LiPo accu's + lader voor een langere vliegtijd eigenlijk wel noodzakelijk is! Anders leer je het nooit, met van die korte hopjes met de standaard batterij.

De FP zijn idd KRENGEN om mee te leren vliegen maar het heeft mij wel een hele hoop geleerd over hoe een heli werkt en hoe je dingen kunt repareren. Kortom, een hoop inzichten in de fantastische wereld van modelbouw.

En idd, oefenen met de sim kan je een hoop ellende besparen. Zorg wel dat je een zender hebt die je kan aansluiten op je PC! Ik wou dat ik toen ik begon zo'n zender had, zou me een hoop schade gescheeld hebben.

Geen enkele heli is makkelijk, maar met fixed pitch heli's bespaar je toch aanzienlijk op je schade (alhoewel er bepaalde mensen hier vast kunnen getuigen dat alles kapot kan :)). Ik zou gaan voor een Piccolo v2 compleetset; zo rond de 300 euro ben je dan inderdaad kwijt. Zorg voor een zaak in de buurt die reserve-onderdelen heeft, want de mensen die je hoort over de schade; da's niet overdreven :). Als de zender in het totaalpakket niet direct op de simulator kan dan heeft E-Sky nog wel een mooie "zender" die enkel voor de PC bedoeld is; voor een euro of 35 heb je dan geen top-simulator (waar overigens al snel 200 euro voor gevraagd wordt), maar leer je wel de basisvaardigheden. Verder, als mede kaal-beginner; er zullen ongetwijfeld een aantal dingen tegen gaan vallen, maar als het eenmaal lukt dan vergeet je dat allemaal :D.

Back