Gws P-51d

Heb me net een GWS P-51D aangeschaft. Ik zou graag alle electronica aanschaffen via HobbyCity.
Heeft er iemand ervaringen met dit model en electronica van vernoemde shop? Ik zou hem brushless willen vliegen maar er zeker geen snelheidsmonster van willen maken, dus niet enorm overpoweren. Heb het net al uitgespit maar iedereen doet blijkbaar wat anders ... :)

Voor de motor dacht ik aan een TowerPro2409-18, met een TURNIGY Plush 18amp ESC. Voor de servo's de welbekende HXT-900. De 3s batterij blijft me een raadsel qua gewicht ...

Plaats even wat linkjes van de spullen die je wilt gebruiken, dat is voor ons wat makkelijker. Ik heb zelf de ME109 gehad en die vloog erg goed met een 1900 kv buitenlopertje van Hobbycity op een 1800 mah 2S pakket met een 8x4 of 8x4,3 prop. Dit motortje:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 16A 1900Kv Brushless Outrunner $18.53

Niet superrap, maar door de lichte 2S setup was de kist wel erg mooi te vliegen.
Op zich zou ook in jouw geval een 2S-setup helemaal niet verkeerd zijn omdat:
- die Mustang niet de allerbeste warbird van GWS is qua vliegen - hij heeft z'n nukken (leuk!), dus een beetje licht houden is verstandig
- GWS kistjes toch een beetje ontworpen zijn voor een vertraagde speed x00 op nicad's. Een lange, dunne lipo is dan het handigst als je niet te veel wilt gaan hakken in de romp. Een 2S is natuurlijk dunner dan een 3S

Nadat ik met de ME109 een inverted loop met een straal van 10 m deed op 9 m hoogte heb ik deze setup overgezet in m'n Alfa Model P51D, waar ie nog steeds perfect in werkt

Hoeveel weegt zo'n GWS P51D ? Ik heb eentje zelf gebouwd (depron, schat iets van 300 gram)
zit nu deze motor in:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 1650Kv Brushless Outrunner $14.95

Maar daarmee is ie toch wat underpowered (8x4 prop).

Ik heb nu een AXi 2208/26 GOLD LINE Brushless Motor besteld bij HC. Hopelijk gaat ie dan iets vlotter

Met dat motortje underpowered? op 3S? Ik zit net z'n 1900kv broertje aan te raden op 2S omdat die het bij mij zo goed doet! is jouw lipo dan wel goed, of wil je gaan prophangen met die Mustang? Dit zijn goed gestroomlijnde kistjes die echt GEVLOGEN moeten worden, dus (mits goed gebouwd) moeten die prima uit de voeten kunnen met zo'n aandrijving. In jouw geval is maar liefst 15% van het gewicht van de kist voor de motor!

Back