GWS regelaar een vraagje ivm spanning.

ik heb hier een regelaartje liggen voor in mijn easystar. er staat op van 5 tot 8 cellen. ik vlieg nu op 2 cellen lipo maar vroeg me af als ik daar nu 3 cellen opsteek gaat die regelaar dat aankunnen dat is 2 volt boven de spanning dat ze opgeven. ik heb er een verklikker opsteken voor als hij op de minimale spanning komt dus daar moet jeje geen zorgen om maken.

er staat een speed 400 op met standaard 5*4 propje

alvast bedankt!

De maximale spanning van 8 Ni-Cd cellen bedraagt ongeveer 12 Volt. de nominale spanning 9,6 Volt.

Voor een drie cellen Li-Po zijn deze spanningen resp. 12,6 en 10,8 Volt. De verschillen zijn dus niet zo groot.

Maar er is een ander probleem, eigenlijk zelfs twee. Door het aantal LiPo cellen van 2 naar 3 te verhogen gaat het stroomverbruik van de motor geweldig stijgen! Je moet je afvragen of de regelaar die veel grotere stroom kan verwerken.

Ook de Speed 400 gaat dit niet fijn vinden en dit zal gaan leiden tot een (hele) korte levensduur. Wil je met drie Li-Po's gaan vliegen dan is het verstandig de motor te vervangen door b.v. een borstelloos exemplaar. Het spreekt vanzelf dat je dan ook de regelaar moet vervangen.

merci! dan houden we het op 2 cellen.

ik wi ler geen geld insteken heb alle rommel eens van het rek gehaald en dat moest vliegen ;) en moet zeggen op 2 cellen vloog het echt goed! dus dacht we maken er eens 3 cellen van maar dat zullen we dat uitstellen :-)

alvast bedankt!

... Door het aantal LiPo cellen van 2 naar 3 te verhogen gaat het stroomverbruik van de motor geweldig stijgen!...
Motorstroom wil stijgen met kwadraat van spanning, je stroom wil in dit geval toenemen met 1,5^2 = factor 2,25, meer dan een verdubbeling, 125% extra stroom.

Back