GWS slowstick - "EPS 300C" of "EPS 400C"

Hoi allemaal,

Ik ben samen met nog iemand aan het beslissen welk vliegtuig we allebij nemen. De slowstick lijkt ons wel een leuk vliegtuig om een beetje mee te gaan klooien (cameratje, ribbondrop moduletje enzo).

Maar nu kregen wij dus 2 opties voorgeschoteld. De EPS 300C of de EPS 400C. De laatste is denk ik iets sterker in wind enzo, meer een outdoor model. Maar de 300c is mischien weer wat efficienter met zn accu ofzo, en vliegt mischien wel net zo goed buiten.

Kan iemand me mischien vertellen wat nou eigenlijk beter is voor buiten vliegen?

Eventueel n paar tips voor de slowstick, mag ook. :D

Grtz,
Sven

Een slowstick.. met een sp400? Met een beetje wind?

Dit zijn 2 opties die het "handjes klappen" van de vleugeltips bevorderen..

Moah, ik heb ze regelmatig strakke loops zien trekken. als ze echt zo zwak zijn, hadden ze dan al in 3 stukken gelegen denk ik.

Et meeste wordt denk ik opgevangen omdat ze met elastiekjes vast zitten aan de ehm... tsja romp kun je et niet noemen... stok?

Maarja, veel kun je niet slopen met die goedkoop als bagger vliegtuigjes, toch? Tis gewoon voor de fun om n beetje te smeerkezen met experimentjes enzo.

Maargoed, probeer je te zeggen dat de 300c beter is omdattie zich dan niet zomaar kapot trekt?

Ik heb et trouwens wel over de slowstick he, met de aluminium staf enzo, niet de pico met hout. Mischien dat die alu versie wat steviger is?

Ik ben die andere gene waar Freakazoid het over heeft. Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat dei 400c maximaal 374gram thrust heeft en de 300c 351gram

de motor van de 300 weegt 46 en de 400 80,2 gram

De stroom van de 300 motor ( er zijn 2 versies ) is no load 1.6A of 0,75 ( voor de 300H motor ) en de 400 motor trekt 1.3A.

Rpm van de normale 300 = 34000 en de H versie 22950. De 400 heeft een rpm van 19200. Stall trekken de 300 en 400 bijna hetzelfde aantal ampere's 27/32A.

Maar nu nog weten wat beter vliegt.

Ik heb een slowstick met een sp400 motor erop. gaat wel goed. maar wind blijft lastig. Loopings gaan ook wel, maar handje klappen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Ik denk dat alle lightweight electrics niet van wind houden. Niet echt n specifieke eigenschap van de stick. Maar ik heb gelezen dat ie bij 18km\u. wind al niet eens meer vooruit komt alsie recht op de wind in vliegt. Dan hangt ie maar n beetje stil in de lucht.

Maar zou dit dan beter zijn met die geared 300C ? En is er mischien iets uit te spoken met de propellor?

Ik wil graag voorkomen dattie perongeluk naar de golf van mexico waait. ;)

Na verschillende forums te hebben bezocht hoor ik toch veel mensen die betere resultaten hebben met de 300C. Kan iemand dit bevestigen die ze beide heeft geprobeerd?

400 geared bestaat dus ook nog? Hmm, dan moeten we nog eens goed onderzoek doen naar dat ding. :P Want 400 geared lijkt me toch weer net n tikkie sterker.

een 400 geared op een slowstick is een beetje overkill...

Gewoon lekker de 300c doen, power zat, geloof me, ook voor buiten.
Propellor zal ik morgen even kijken.

Monkey zei:
een 400 geared op een slowstick is een beetje overkill...

Gewoon lekker de 300c doen, power zat, geloof me, ook voor buiten.
Propellor zal ik morgen even kijken.

Heb je al voor die prop gekeken?

400 geared op een slowstick gaat errug lekker, ook als je er nog wat aan wil hangen is het fijn om een beetje meer power te hebben. Als je er wat aan wil hangen zou ik wel de vleugels verstevigen, anders kan het zijn dat ze dubbelklappen zoals reeds vermeld, loopings gaat goed maar extra belasting kan tot grondboren leiden( ik spreek uit ervaring :oops: :lol: )
Voor de juiste proppelor zou je even op de gws site moeten kijken, het is een beetje afhankelijk wat voor gearing op het motortje zit, ik geloof dat standaard meestal de D gearing verkocht wordt met een gws 1180 prop, maar andere props gaan ook, ligt ook aan wat je wil, snelheid of kracht om je lading te trekken.
Een site waar je veeeeel tips voor de slowstick vadaan kunt halen is :

www.rcgroups.com

en dan onder aerial photography in de forums, tis wel engelstalig, maar een hoop mensen daar die de ss gebruiken als drager voor camera's.
ook in dat forum staat ergens hoe je een propsaver kunt maken, errug handig, om niet elke keer een nieuwe prop te hoeve kope, zeker als je minder ervaren bent :D

Back