GXR-28 motor in een Kyosho tr-15 truck?

• Topicstarter Topicstarter dop
  • Startdatum Startdatum
D

dop

Guest
hallo

ik ben net nieuw dus weet nog niet zo veel van nitro auto's :oops:

ik wou even weten of ik op mijn toekomstige kyosho inferno tr-15 (truck) een GXR-28 motor kan zetten zonder veel aanpassingen te hoeven maken.

*mod: probeer de volgende keer een duidelijke topic titel aante maken, zodat iedereen meteen ziet waar het over gaat! Ik heb het deze keer voorgedaan :wink:

dop zei:
hallo

ik ben net nieuw dus weet nog niet zo veel van nitro auto's :oops:

ik wou even weten of ik op mijn toekomstige kyosho inferno tr-15 (truck) een GXR-28 motor kan zetten zonder veel aanpassingen te hoeven maken.

hoi,

een .28 motor heeft denk ik wel zo'n beetje 3keer zoveel pk als jouw .15 motor, dus denk ik miss dat je auto zelf dat niet aan kan.
en volgens mij is dat motortje zo groot dat dat niet gaat passen.

lennart

Een .28 is gebaseerd op een .21 blok welke groter is dan de .15 op je toekomstige auto. Onder het motto dat alles pas te maken is is het niet aan te raden.

Als je sneller wilt kan je beter uitkijken naar een .15 wedstrijdmotor of bv. een HPI of OSMAX 3cc blok.

Waarom direct op een nieuwe auto al zo'n motor willen zetten ?
Geef dan wat meer uit om in 1x een goede auto met een grote motor te kopen zoals een Ofna truggy of een GS buggy

het leek me wel leuk om te doen over een jaar ofzo want ik moet eerst nog effe oeven met rijden. kan er ook een conrad x-race 2,8cc motor op?

Denk het wel, zelf heb ik die X-Race 2.76cc van Conrad; het is een fijn motortje hoor gaat tot 30.000 toeren en heeft 1.5pk.
Ik denk dat ik er met mijn auto (Conrad Predator 4wd) zo'n 55 - 60 mee kan.
Vooral ook makkelijk af te stellen motortje heb hem gister helemaal ge-finetuned :wink: maar een goede koop zal ik zeggen al
hoewel veel mensen wel negatief zijn over X-race (force) motortjes.

CYA

Back