GY 400

heb ook een T rex XL ccpm op de kop kunnen tikken en ben dr volop mee bezig om in te stellen enz enz , nou zit op de GY 400 een rood lampje , die blijft constant branden , is dat niet t zelfde als een 401 ??? lamp aan is HH en lamp uit is normal mode ???

Eddie,

ff doublecheck: Heb je het over een Colco GY400 gyro of over een robbe G400 ?

colcogy400gyro01.jpg

of

g400.jpg

Groet, vincent

Uhhhhhhhh de bovenste daar lijkt ie erg veel op !!! alleen staat er geen colco op maar wat chinese tekens !!!
GY400 smm ceramic gyro staat erop .

OK,

Ik ga er tot op heden vanuit dat dit een volledige GY401 kloon was (voor een leuke prijs).... dat zou betekenen dat het lampje aan wel degelijk Heading Hold zou betekenen.... Je kunt het wel even controleren door de staart een duw te geven te zien hoe te servo reageert.... of via een schakelaar een paar keer over te schakelen naar normal mode (lampje uit)... kun je 'm gelijk even calibreren (3x overschakelen binnen een seconde)

Ik ben overigens wel benieuwd naar je ervaringen...

Groet, vincent

Hmmmm , de schakelaar werkt , was ff vergeten om in de GY mode te zetten in de zender :oops:
het lampje blijft gewoon branden wat ik ook doe , de HH doet t wel maar de servo loopt een heel stuk weg , morgen maar s proberen wat t doet , eerst de electronica maar een goed plekkie geven .

Ik heb er al redelijk wat over gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de GY400 NIKS en dan ook echt NIKS te maken heeft met een GY401 e.d. Het is gewoon een el cheapo prul piezo gyro zonder HH.

Je kan ermee proberen te vliegen, maar je moet er niet al teveel van verwachten.

Cheers,

Rich 8)

Dat idee had ik dus ook al , de HH slaat denk ik helemaal nergens op , zelfs in rust verloopt die !!! maar ach , wat wil je voor 40 euro ??? Ik zie t wel en ga t proberen .

Ik denk dat die gyro veel mensen misleid, hij lijkt sprekend op de GY401 qua uiterlijk.

Hmmmmm , toch doet de HH het aardig , alleen de staart blijft maar "hunten" s kijken of ik dat op kan lossen ??
De gyro lijkt wel op de 401 maar komt absoluut niet in de buurt kwa eigenschappen natuurlijk , maar hij zat erop dus ik probeer t !!

Raptor Rulezzz zei:
Ik heb er al redelijk wat over gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de GY400 NIKS en dan ook echt NIKS te maken heeft met een GY401 e.d. Het is gewoon een el cheapo prul piezo gyro zonder HH.

Heb net even een search op RR gedaan.... wordt je niet vrolijk van. In tegenstelling tot wat oudere berichten die ik op RCgroups had gelezen is men op RR minder positief....

"This is a scam guys, it pretends to be a gy401 to get sold, the manual is the 401 manual with a search / replace done for gy401 and changed to gy400, the case is copied in shape and has ripped off the 401 markings, the gain is labeled as "limit", the LED doesn't change between modes (makes sense as the gyro only has one mode) - The gyro performs nothing like or has the features of a gy401 hence you might as well get a manual for a dishwasher or a toaster with it."

Gyro is dus wel degelijk zoals Richard al aanhaalde een non HH. Ledje is enkel uiterlijk vertoon.....

Groet, vincent

Dan moet ik je echt teleurstellen , t is wel degelijk een HH gyro , en t werkt ook nog "niet dus" wat een kloteding is dat zeg , ik ga de 401 van me 90 even lenen en een snel servo`tje halen , als je nou een leuke prijs voor me maakt voor die 601 die je te koop hebt zal ik er s over denken of ik m wil hebben van je !!! ik ben op zoek naar een manier om anders een 9254 op t staartje te zetten van me rex , er zit zo n zware accu in dat ie erg neuswichtig is als ik m op de plaats zet waar die hoort !! dus een grote servo op de staart zou best kunnen denk ik .

De 401 zit erop , samen met een hitec hs 65 bb , 0,11 seconden steltijd , is een heel stuk beter , maar toch bij abrupt pitch geven blijft de staart er niet mooi achterhangen (in HH) zou je dat met de delay weg kunnen stellen ?? t is geen digitale servo maar wel snel zat !!

Hoi hoi,

Ik weet niet of je die servo appart hiervoor hebt gekocht, of dat je die al had liggen? Simprop heeft een nieuw servo'tje met heel leuke specs. De SES 150 BB zou moeten stellen in 0,06 seconden op 5,0 Volt (bec spanning). Het servo'tje weegt 10 gram, en trekt 1,0 kilo op die 5 volt. Ik heb met die servo geen ervaring, echter met de SES 170 BB en SES 190 BB wel, en ook goede ervaringen (redelijk robuust).

Groetjes van A.

Eddie, in principe zou de staart erachter moeten blijven hangen. Delay heb je alleen nodig om het terugbouncen na een piroet te elimineren.

Heb je het kogeltje op het servoheveltje zo ver mogelijk naarbinnen gezet? (hoe verder naar binnen hoe beter!!) en de uitslag op de gyro op max of bijna op max staan??
Zoniet, verander dit en je staart blijft er achter hangen.

Je zou ook je gain kunnen verhogen, maar dat zul je allicht al geprobeerd hebben.....

Cheers,

Rich 8)

Hoi , ik heb van alles geprobeert , alleen t heveltje veranderen nog niet , hij vloog super , tot ik een storing kreeg en tijdens de hover vanaf ooghoogte ineens VOL negatief de grond in ging , ik zet een foto`tje in een ander draadje .

Balen eddie!! Weet je al wat het veroorzaakt heeft of niet?

Ik vlieg zelf met een 146ip ontvanger van futaba (PCM) en heb nog geen glitch gehad, zou die er wel zijn gaat hij in failsafe... Iniedergeval wel BALEN!

Veel succes met opbouwen, gelukkig zijn onderdelen supergoedkoop!

Cheers,

Rich 8)

Back