Gy240 + S9650

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe microheli en wil graag de bovenstaand combo gebruiken.

Kan dit aangezien de S9650 een digitale servo is? In die zin, de 401 heeft een optie om DS in/uit te schakelen en deze mis ik bij de 240.... of ben ik de 9650 niet volledig aan het benutten voor het geval de 240 geen digitale servo's zou ondersteunen?

Groeten,

Philippe

Ik geloof dat ik hier m'n antwoord heb gevonden....

dutchhelipilot zei:
De 240 kan je niet op 270 Hz zetten en de servo wordt dus met de normale 50 hz aangestuurd. Hierdoor is de servo minder snel dan op de 401.

De enige snelheid winst is te halen door langer servo hevels maar dan moet je wel oppassen voor vastlopen tegen de kanten aan.

Ook zal de 9254 niet veel winst geven want ook deze wordt pas echt snel op 270 Hz.

Ik denk dat je moet zoeken naar de oudere snele analoge servo's deze zijn ook zonder die 270 Hz snel

gr Remco

Toch graag de mening/ervaringen van anderen..

Ik zou zeker geen langere servo hevel gebruik, in tegendeel. Dan ben je de resolutie van de servo kwijt en is ie veel minder precies.
Trouwens de 401 is niet veel duurder dan de 240...

Je kunt op de 240 evengoed een digitale servo zetten.
Ik gebruik beiden en bij de 401 staat DS uit zoals wordt aanbevolen.

Waarom zet je de ds uit op de 401 als er een digitale servo opzit? Dat doe je meestal alleen maar als de 401 niet compatible is met de digitale servo....
Maar anders haal je geen voordeel uit de digitale servo. Of begrijp ik het gewoon verkeerd?

rheli zegt niet dat hij digitale servo's gebruikt, maaar ook niet dat hij wel digitale servo's gebruikt.
als je een digi servo hebt is het volgens mij altijd slim de gyro, zo mogelijk, op DS te zetten.

Gy240 + s9650 werkt, en gy401 + s9650 is een van de beste staartcombinaties die er zijn, dus ga voor de 401 voor maar een beetje meer geld :wink:
En als je er dieper op ingaat, de (peperdure) s9650 is een digitale servo, speciaal gemaakt voor de hogere framerate die je op een 401 aan kan zetten en op een 240 dus niet. De digitale HDS 577 doet het trouwens ook erg goed voor een fractie van de prijs.

KriZ zei:
Slijtage zou ook hoger moeten wezen in de DS stand, maar of je dat in de prakijk merkt?
ja als je er niet de geschikte servos aanhangt dan wel, dan fikken de potmeters uit ;)

Ook met een wel geschikte servo is de slijtage schijnbaar hoger.

Quote uit ander topic:

please set the DS-switch in the ON-position.
The position ON is better for a good funktion.
The position OFF is better for servo-life.

best regards Werner König
robbe-Service

Back