Gy401 blijft maar knipperen

Setup is zender mx 12 ontvanger smc 16

gyro aansluiting op kanaal 4 (3 draadjes)
gain aansluiting op kanaal 5 (1 draadje)

mijn switch is geprogrammeerd op aile D/R
de travel adjust staat op +30 bij 0 aile d/r en -30 bij 1 aile d/r

ok ik steek men batterij in
gyro initaliseerd en bljift knipperen. ok switch veranderd van 0 naar 1 batterij weer inpluggen. blijft knipperen
gain kanaal gereversed. batterij in .... gyro blijft knipperen.
weer switchen van 0 naar 1 batterij in. blijft knipperen.

het raarste is dat hij eerst goed stond maar ik had mijn tal er eens afgehaald en nu krijg ik het totaal niet meer goed.
finless video al 1000 maal bekeken. het forum afgespeurd maar niets te vinden. strange.....

Handleiding lezen??

In de handleiding staat dat hij langzaam knippert als er geen rudder input is....

En als je led uit staat, dan zit hij niet in Heading Hold...

probleem opgelost!!
de connector kon ik nog een klein mm in de ontvanger duwen van de gy401. pfff. heb ik me suf lopen achter zoeken.
nu nog een ander probleempje. al mijn elektronica zit achteraan en high power vooraan.
nu is mijn cg toch wel een beetje off. leunt nogal veel naar achter. mijn batterij kan ik niet veel meer verder naar voor schuiven dus iemand suggesties?
gewicht aan hangen of gewoon weg trimmen?

Ligt je accu op de schuine houder of op de horizontale? De schuine houder is beter om het gewicht naar voren te verplaatsen. Door zelfs de schuine batterijhouder te verlengen komt de lipo maximaal voorin de canopy terecht.
Voor de laatste grammetjes kan het horizontale gedeelte van het landingsgestel ook een klein beetje naar voren worden geschoven.

Weg trimmen levert iets meer weerstand op omdat alle draaipunten in de rotorkop dan bij elke rotatie moeten meewerken. Een trim is ook nadelig als de heli inverted gaat, omdat dan de verkeerde kant op wordt gecorrigeerd.

Back