GY401+servo: Waar het goedkoopst?

Hallo,

Zoals de topic zegt, zoek ik een GY401 met een (9250?) servo-combi, en het liefts in het buitenland door de exorbitante prijsverschillen.... Iemand een linkie? Ik zag er eergisteren eentje op het forum, maar kan deze niet meer vinden...

Ton.

Holy Sh#t, das goeiekoop! En dat was ook de link ;) Thanx
Heeft er iemand ervaring met bestellen bij deze meneer?

Ik wacht nog ff de reacties af, morgen bestellen... net crash gehad toen m'n tol er mee kapte...

Ton.

ik heb net een bestelling weggedaan naar deze heer, niks dan goede ervaringen mee.
let wel op dat je voor de beste prestaties de set besteld die futaba aanraad, de gy401 met de 9253 servo. perfecte combi, ik heb er 2 en ben er zeer tevreden mee.
als je het dichter bij huis wilt hebben is rc market ook een optie (belgie) maar die is weer wat duurder.
www.rcmarket.org

Ze zijn via de email ook erg vriendelijk en via paypal betalen, wel zo handig. 180 + 13 dollar verzendkosten is 163 euro :D :D :D

Laat die Buch daar de economie in de US maar verder naar de klote helpen wordt dat vliegen nog betaalbaar ook :D :D

gr Remco

Hrmz, hattum gisteren al gemaild, maar nog nix terug gehad... Ben idd wel stug van plan daar te bestellen. Nou nog maar hopen dat de douane mijn pakkie met rust laat, anders 163 + 30%....

Ton.

Okee, gyro net besteld en bevestigd gekregen van heli-kraft. Nou maar hopen dattie er snel is...

Met grote dank voor de tips!!! Bij de grote Q kostte dit setje GY401+9253 348 Euro en bij de conculega dus 165... das minder dan de helft ;)

Groetjes,

Ton.

Dinsdag besteld en nu Zaterdag al binnen een net pakketje met EMS. En € 163 :D en niet 30% regerings toeslag :D

Niets dan lof dus, mijn eerste bestelling via internet was er altijd niet zo happig op maar ga natuurlijk ook geen dief zijn van mijn eigen beurs.

Gr Remco

mijn eerste pakketje is ook onderweg, heb er wat spare parts voor de raptor besteld, prijzen staan niet in verhouding tot het nivo hier in nederland.
Email reply kan een dag tussen zitten heb ik gemerkt (echter ook 5 minuten), denk dat het te maken heeft met een eventueel tijdsverschil.

En ja, paypal is werelds voor dit soort bestellingen

Update: Brief in de brievenbus dattie er is ;) dus dat word morgen halen en dan maar wachten op een beetje windstil / droog weer!

Ton.

Nou hier ook een Update. Ik heb gisteravond niet op het forum gezeten :oops: :oops: . Maar het was voor een goed doel, ik heb mijn nieuwe gyro(tje) in de caliber gebouwd. En alles werk (op de werkbank dan). Ook een voordeel van die Futaba. Je hebt geen verleng kabels nodig omdat ze over de lengte van de kabels goed hebben nagedacht :D :D :. En nu inderdaad wachten op mooi weer zodat ik hem (opnieuw) kan invliegen 8) 8) .

Oja het ding is op de werkbank eng gevoelig het kleinste tikje zie je in de servo terug :D :D .

gr Remco

remco is dit je eerste 401/9253 combi ?
dan kun je blij verrast zijn, de heading hold is ERG goed en hij gaat alleen daaruit als JIJ dat wil. ook bij achteruitvliegen etc, allen als jij de stick beweegt veranderd de richting.

goed opletten dat je op de gyro de DS functie op "on" zet als je de digitala 9253 gebruikt.

Het is inderdaad mijn eerste combi ik had een 3d gyro in de caliber maar die werkte niet goed achteraf omdat hij tegen de kap aankwam. Je hebt niet zoveel ruimte in die kap. (BTW 3d gyro staat bij te koop te koop)

Wat me al direct opviel is de gevoeligheid van het ding de heli heel langzaam draaien en de servo reageert al. Terug naar de positie en de servo staat weer neutraal :D :D

Ik verwacht er inderdaad een hele boel van.

Wanneer is het nu droog :? :cry: :cry: :?

gr Remco

BTW is niet volgens de regels en een beetje off topic maar dat vind ik nou net zo leuk aan dit forum. :wink:

Niet alleen jullie combo is mooi geprijsd. Maar ook als ik een mooi setje bij elkaar zoek:
3*9252 + gy 401 met 9251 + een R149 ontvanger (met andere woorden futabas finest)

krijg ik via heli-kraft:
USD 508,-
er uit.

Via de Robbe site (advies prijs)
hou je vast,
€: 1131,-
!!!!

MEER dan twee keer zo veel!

Van het verschil kan je zo een v50 kopen (met OS)

Elwin

Zojuist de GY401 + 9253 gemonteerd. Voor de goeie orde: dus voor 163 euro in huis,vrijdagavond besteld,dinsdag hier, en als ik op tijd thuis was geweest had ik er de deur ook niet voor uit gehoeven... das dus incl. transport etc.

Ikke weer gelukkig heli-klungelaar ;)

Ton.

PS Iemand nog een mechanische tol-gyro kopen ;)

Sorry als ik ergens verkeerd uitkom.. mn eerste reply op dit forum...

Nu wil ik binnenkort ook maar eens in het buitenland 1 of 2 401 setjes bestellen, wat zijn eventueel de extra kosten voor douane en weet ik wat??
Of is dat alleen bij bestelling bij bepaalde shops??
Of pikken ze er gewoon sommige orders bij de douane tussenuit?

Alvast bedankt!

Groeten Fabian

tel er gewoon 23% bij dan kan het alleen nog meevallen, de 23% is wat je maximaal moet betalen, let wel, dat is 23% inc de shipping kosten.

Ook hier in belgië niets dan lof over heli-kraft, de bestelling gaat vlot, paypal is soepel en de leveringstermijn is aanvaardbaar (1 week).

Alleen die verdomde belastingen ... op de 2 bestellingen die via EMS taxipost hier zijn binnengekomen heb ik belastingen en aanbiedingskosten moeten betalen :cry:

Strakjes nog een pakketje gaan halen dat via Rc Mushroom (hong kong) is binnengekomen ... ik denk dat ik hier niets zal op moeten betalen.

zelfs met alle kosten blijft het interessante bezigheid ...

Y

helaas heeft helikraft zijn prijzen dik omhoog gedaan en een of ander vaag kortingsysteem ingevoerd nu.

Back