gy401

crash1000

Vriend van modelbouwforum.nl
hoi,

Ik heb een vraag over gyros;

Ik heb een fp heli met 3in board

een king met esky heading hold

en ook een trex met gy401

Wat ik wel merk is dat bij alle 3 gyros pirotjes of draaien naar rechts moeilijk gaat. Het lijkt erop dat gyro mijn staart vast houd en in een keer los laat, dus gaat niet glijkmatig.

wat ik ook zie is dat wanneer je opeens vol pitch geeft gaat het wel goed (zeker bij gy401+s9257) maar als je pitch opeen verlaagd gaat je staart toch 10 graden naar links draaien.

Hebben jullie dit ook? is dit effect iets dat weg gaat bij nog betere gyros?

Laatst bewerkt:
Tegen de draairichting van je hoofdrotor indraaien gaat waarschijnlijk altijd wat moeilijker/trager als met de draairichting mee...
Met het zwaaien van de staart bij een GY401 tijdens pitchwisselingen moet je het volgens mij zoeken in je gevoeligheids afstelling, mits je in idle-up vliegt.
Als je in normal mode vliegt en de knuppel naar beneden trekt, dan trek je ook je gas dicht, waarmee je ook de omwenteling van je hoofd en staartrotor verlaagd...
Ik weet niet in hoevere een Gyro dit kan compenseren, ook niet van duurdere/betere versies...
Ik heb ook een GY401 en die doet het prima in alle omstandigheden.

Eric

Laatst bewerkt:
ik vlieg altijd 80% rechte lijn als gas curve.

Gevoligheid is wel goed anders zou bij een pitch verhoging ook mijn staart weg draaien.

ik zat te denken om servo uitslag in mijn zender voor rechts verlagen. Dus bij minder stick movment moet gyro het los laten in verglijking met links.

Laatst bewerkt:
je kan doen wat je wilt en de duurste of beste giro op een king zetten
maar de staart kan het gewoon niet aan die is niet effectief genoeg
en als je met een eigen zender vliegt kan je wel een vlakke trottle curve instellen daar word het wel beter van want met de orginele zender is het gas liniar gemixt met de pitch
en kan hij dus niet meer sturen als jij het gas dicht doet omdat de toeren van je staart ook afnemen

Back