Gyro 401 afstellen met een FF9 / 9CHP

• Topicstarter Topicstarter Fabian
  • Startdatum Startdatum
F

Fabian

Guest
Hoe kan ik het beste de normale mode instellen van de 401 gyro?

Heading lock (AVSC) werkt als een speer: in deze modus zo vast als een huis!

Maar als ik terugschakel naar de normale modus dan moet ik weer als een gek met de ruddercontrol aan de slag. De staart gaat bij het hooveren met 1 tikje trim flink naar links en een tikje terug flink naar rechts... trim step is 4 (klein dacht ik).

Nu weet ik dat het beter moet kunnen, maar ik ben ff het spoor bijster waar ik de gain kan instellen voor de normale modus. Manual zal het echt wel weergeven, maar ik zie door de variabelen even het licht niet meer....

Ik heb het idee dat ik de standaard waarde van 20% in de gyro sens moet verhogen. Tot 50% zou tie in normal modus moeten staan dacht ik.
Of heeft het verhogen van die 20% geen invloed op het dempen van de afwijking totdat de waarde boven de 50% komt?

Of zou ik met de end points / ATV's van de rudder aan de slag moeten om de gevoeligheid te verbeteren?

Tevens moet ik de revo instellingen voor normal nog instellen, maar dat heb ik nog achterwege gelaten ivm de heading hold/lock. Zover ik nog weet van de G200 gyro heeft REVO niet zo'n invloed op het vasthouden van de staart. Zeker niet bij een 'gelijkblijvend' toerental

Iedereen alvast bedankt voor antwoorden die bijdragen aan het licht op deze knullige vraag :-)

Ten eerste bij de 401 moet je nooit een Revo instellen werkt alleen maar averechts.
Ten tweede, het gyrosens menu uitschakelen en je kanaal 5 waar de gevoeligheid van je gyro mee wordt geregeld op een draaiknop zetten, dan is de ene kant op draaien haedingHold en de andere kant op Normal.
Zo eenvoudig is het en kan je zelfs tijdens het vliegen je gevoeligheid bijstellen.

Dus niet gebruik maken van een 3 standen switch met 3 voorgeprogrammeerde waarden? Deze methode had ik uit de handleiding gehaald....

Klinkt idd als een aantrekkelijke optie, zeker omdat je nu controle hebt over de gevoeligheid tijdens het vliegen!

Revo had ik gelukkig uitgeschakeld... Ik moet nog wel even wennen aan het idee dat ik niet fysiek een switch omzet van normal naar hh. Puur voor mijn idee/gevoel kan het niet precies op 50% omschakelen van normal naar hh. Maar goed... water kan ook ijs worden....

Heb ik meteen al een aanvulling op een ander draadje van me ;-).

Ben er toch uit gekomen!!
(veel te ongeduldig...)

Stappen:
De end point van de rudder op 80% gezet
Servo sens normal op 45%
Rudder trim step op minimaal

Ook in deze mode nu een aardig vaste staart!!

Wellicht dat ik nog een keer met de gevoeligheid op een knop ga expirimenteren.

Iedereen bedankt voor de hulp!!!

Back