Gyro 401 kapot of niet??

• Topicstarter Topicstarter Wilmar
  • Startdatum Startdatum
W

Wilmar

Guest
Ik had een Zoom400 die het goed deed.

Gisteravond sprong die spontaan van Heading Hold af. :evil:
De eerste keer dacht ik, vreemd, het ledje blinkt dat moet toch constant branden als hij op de grond staat en ik stuur niets. Dus de lipo er even af en weer op, het ledje blinkt niet meer. Zoom vliegt weer prima. Bij het volgende vlucht vliegt mijn vriend er even mee, hetzelfde probleem weer lipo er even af en hij doet het weer. Totdat hij hem de 2e keer niet meer kan corrigeren. :cry:

Ik wilde de Zoom verkopen en de electronica overzetten op mijn nieuwe Trex, echter ik ben het vertrouwen in mijn Gyro een beetje kwijt.

Heeft iemand idee wat dit kan zijn, de stekkertjes etc zitten er goed in.

De gebruikte zender is een FF9.

In mijn Raptor50 zit ook een Gy401, gelukkig nog nooit deze problemen gehad.

Door stoorpulsen schijnt de 401 zichzelf te kunnen resetten, hij start dan dus tijdens het vliegen opnieuw op, dat lukt niet goed doordat de heli beweegt en gaat hij blinken. Ik denk niet dat hij kapot is maar dat je te maken hebt met storinkjes.

Jij schrijft
Dus de lipo er even af en weer op, het ledje blinkt niet meer. Zoom vliegt weer prima.
Hmmm en dat is dus vreemd. Brand ie nu constant of is ie uit?

Je schrijft eerst
vreemd, het ledje blinkt dat moet toch constant branden
en dat is dus goed.

Als de 401 wordt aangezet dient de zender switch / schuif in HH modus te staan. Bevestiging hiervan is het continu branden van de led. De 401 dient altijd in HH modus opgestart te worden om zichzelf correct te initialiseren.

Maar jij schrijft dat nadat de lipo eraf en er weer op is gezet de led UIT is. Kijk en dat is dus NIET goed.

Zender instelling nog eens nakijken?

Greetz,

Marc

hi wilmar
Bij mij brand de led constant als ik hem in HH opstart(goed) maar als ik de hoofd rotor ga opstarten blinkt de Led zodaar ik over een bepaald toerental komt (goed of niet goed???)
maar ik merk er verders niets van hij blijft goed werken
zie je een woensdag in delft wel
jan

Wilmar,

Doet hij het ook op de tafel, maw als je hem in je handen houd en draait gaat hij dan ook van HH af.

Je zou teveel storing / inzakken van spanning kunnen hebben.

Als je in de vlucht trimt gaat hij ook knipperen! als waarschuwing.

Of hij is gewoon stuk

Ik heb ook aan het spanningsprobleem zitten denken, want m'n Lipo's worden net als m'n regelaar goed heet. Echter bij het opladen gaat er niet meer in dan 900mA. De regelaar heb ik op 9.0volt en soft-cut staan.

Heeft het zin om de gyro te laten nakijken??

Met de mogelijkheid dat ik het voor de handliggende vertel.

Geen trim gebruiken als je de GY401 in HH modus gebruikt(dus ook geen subtrim).

Dit even naar aanleiding van de trim opmerking hierboven.

Greetz,

Marc

Back