Gyro 611

Hoi

Ik heb een vraag over hoeveel graden de tailblades moeten hebben als de gyro in nutraal stand staat. Is dat 5°of 8° of meer?
Ik had laatst als ik hard achteruit vlieg in een bocht, dat de heli vanzelf doordraait, hij houd hem niet recht.
Ik heb de gyro 611 pas op een raptor 50 SE zitten is nieuw.
En wat zijn eigenlijk de instellingen van de gyro?

Mijn instellingen van de Gyro 611 zijn:
Gain 38%
GDir Nor
G:1A 100%
ACGA 120%
DI1A 0%
DIDA 0%
TRK +0%Mode CMT
Fmod F3C
AVS 100%
LMT 135%

Zender:
End point Rudder 80%
Gyro AVCS 38%

Mvg

Will

5 a 8 graden is best netjes, en je instellingen zien er ook goed uit. Is het mechanisch allemaal in orde? Loopt het linkje soepel, welke staartbladen gebruik je?

Wil,

Ik heb 37% gain (Op de display, niet op de zender) en zet de slider PRECIES in het midden.
Bij de 611 hoef je geen 8% voorinstelling te gebruiken.

Ik heb alles default:
- 37% gain
- Slider in het midden
- Endpoints net over de 100% en gelijk in beide richtingen
- F3C mode (standaard)

RETE strak.

Alles loop soepel, en mechanisch is alles in orde.
Mijn tall blades zijn MAH bladen.

Wat moet het nu zijn, de slider in het midden of 5°.
Zit er verschil in hoe jullie het beschrijven?

Ik denk dat ik het morgen eens ga proberen die instellingen van jullie.

Jullie horen van mij.

Mvg

Will

Met goede HH gyrocombo's schijnt het dus niet nodig te zijn om 8% voor-instelling te gebruiken.

Angelos is de alias van de maker van de Spartan.
Hier is zijn post uit helifreak:

Not all helicopters hover at 8deg pitch thus there is no point in trying to get it perfectly accurate. Anywhere near 8deg is a good starting point and if in doubt set it a little less rather than more.

Also, in AVCS (heading hold) mode, it does not matter what the neutral tail pitch is. In Normal mode you need to get the tail pitch right in order to compensate the main rotor torque. In the ds760 I have done a little trick that simplifies things. I mix a very small amount of heading hold into the normal mode. This give the ds760 the capability to correct for small errors in getting the tail pitch right.
-Angelos

Oftewel: 0% instellen als je alleen HH gebruikt.

Laatst bewerkt:
will , met in het midden bedoelt walter dat de slider van de staartrotor evenveel mm naar links alswel naar rechts kan . daardoor krijg je dus dat je endpoints aan beide zijden nagenoeg gelijk zijn . dat je dan in normal mode absoluut niet een neutrale stand hebt kan zijn , ikzelf heb deze combo ook sinds kort en kwam ook zo uit , maar ik vlieg altyd in hh mode en het maakt mij dus niets uit .
je hebt een topcombo en er is geen reden dat dit niet strak is .
mss een instelling in je zender over het hoofd gezien ?
mvg ferry

will , met in het midden bedoelt walter dat de slider van de staartrotor evenveel mm naar links alswel naar rechts kan . daardoor krijg je dus dat je endpoints aan beide zijden nagenoeg gelijk zijn . dat je dan in normal mode absoluut niet een neutrale stand hebt kan zijn , ikzelf heb deze combo ook sinds kort en kwam ook zo uit , maar ik vlieg altyd in hh mode en het maakt mij dus niets uit .
je hebt een topcombo en er is geen reden dat dit niet strak is .
mss een instelling in je zender over het hoofd gezien ?
mvg ferry

Ik heb de slider in het midden gezet op 0°.
Probeer dat morgen middag uit.
En ik vlieg altijd in AVCS (heading hold) mode.
Mijn toerental staat ingesteld op 1900 toeren op de GV 1.

Mvg

Will

Laatst bewerkt:
Hoi

Zaterdag met de heli gevlogen.
Tail bladen ingesteld op 0°, en de heli vloog perfect van begin af aan.
Ik heb er hard mee achteruit gevlogen en de heli bleef precies op koers, ook in de bochten.

Heren alvast bedankt voor de informatie, ik zie jullie wel bij een of andere meeting dit jaar.

Mvg

Will

ik heb ook geen strakke staart inverted !!!
ik snap er niets van , alles is superstrak , in elke vliegpositie , ook in alle toerentallen , van 1300 rpm tot volle bak , 1950 rpm .
als ik op een meter hoover , vervolgens de heli achterover rechtop trek , vervolgens volle bak negatieve pitch geef [zodat hij inverted ervandoor knalt ] dan gaat de staart er na 2 seconden gewoon vantussen ?!
ik snap niet hoe dat nou kan , de motor kan mogelijkerwijs wel iets inkakken , maar niet echt hoorbaar , bovendien kan ik met deze heli zo gek doen als ik wil , hij zakt maar heel iets in , maar de staart is altyd strak gebleven , in elke positie [behalve nu dus inverted met veel pitch ]
iemand hier een idee ?
zou het kunnen dat de voorgeschreven 95 mm k&s softe blaadjes aan hun max zitten ?
mvg ferry

Heb je niet meer negatief pitch dan je denkt?

De gain kan misschien nog een beetje hoger?

Had laatst hetzelfde met de spartan en nadat ik de slider in het midden deed zetten was het weg.

nou , mss wel iets om te checken ja , de negative pitch , maar ik heb hem ingesteld op +11 en -11 bij mijn weten , hij heeft er iig nooit moeite mee .
hoe bedoel je bij in het midden zetten bart , gewoon mechanich ? had je grote verschillen in je endpoints ?
mvg ferry
ps , jy hebt toch een mp-xl-e ? hoe vind jy dan die standaard tailblades ?

OK, ik neem aan dat je Carbon tailblades hebt.
Je hebt toch ook een 90 size? Ik hebruik daarop 105mm
Maar als 95mm is aangeraden zal dit het wel niet zijn.

De standaard zaken?
- Gain op 37%
- Slider in het midden?
- Endpoints boven de 100% en ongeveer gelijk beiden kanten op?
- Soepele aansturing, loopt niet aan?
- Carbon tailblades?

Maar waar ik aan dacht:
- Mounting foam pad ingescheurd?

Vlieg je 2,4Ghz?
Mijn 611 had wat last om zijn 0-punt te vinden.
De gyro initialiseerd zich eerder dan dat de receiver een bind had.
Gevolg-> nulpunt niet geheel correct.

Oplossing:
- Zorg dat je op een schakelaar kunt flippen tussen Normal en HH
- Initialiseer in HH (AVCS)
- Switch even naar Normal mode om in zijn middelpunt te komen.
- Flip de schakelaar 3x heen en weer (eindig in HH)
- De 611 leert hiermee zijn nieuwe nulpunt.

Zo start ik tegenwoordig iedere keer mijn heli.

Laatst bewerkt:
hoi met hub
jullie praten over gain op 37% hoe wel ik mijn gain bij mijn 611 op 68% heb staan
en hij doet het prima
maar ik heb er niet zoveel verstand van heb hem pas

hoi met hub
jullie praten over gain op 37% hoe wel ik mijn gain bij mijn 611 op 68% heb staan
en hij doet het prima
maar ik heb er niet zoveel verstand van heb hem pas

Hoi Hub,
De 611 doet het ook met een hogere gain.
Ook dan gaat hij niet hunten (snel heen en weer).
Maar hij stopt dan ZOO hard dat je tandjes gaat spugen als je heb stopt bij een snelle pirouette.
Stel 37% op de display van de gyro. De Gain op je zender kan afwijken.
Bij mij is de zender gain ook rond de 50% om op de 611 display 37%A te krijgen.

Hier is de uitleg van Jason Krause: The GY601 3D setup

Back