Gyro geeft staartrotor ongecontroleerde pulsjes

ik vlieg met een carboon en als deze in de lucht hangd krijg ik geregeld een puls op de staartrotor zodat de heli met zijn staart begint te draaien
het zijn maar kleine pulsjes zodat die zich telkens maar een paar graden om de as draaid maar dat lijkt me niet normaal

kan dit een te gevoelige gyro afstelling zijn?? of hoe kan ik dit probleem verhelpen

patrick

Ja dat is inderdaad een te gevoelige afstelling..
Misschien kan je het verhelpen om je "gain" iets minder te zetten.
Gr Linh

cabezo zei:
ik vlieg met een carboon en als deze in de lucht hangd krijg ik geregeld een puls op de staartrotor ...
Definieer 'geregeld' ;) Telkens een enkele puls? Met welke tussenpozen? Alleen tikken op de staart zichtbaar? Wat gebeurt er als je staartservo op ander kanaal zet? Waar zit de puls dan?
Idem als je de staartservo van plaats laat verwisselt met een andere servo.

de staartrotor trekt met momenten om de twee seconden even naar links.
dit wil zeggen dat men staartrotor harder gaat draaien.
het is heel even zodat de heli slects 5 graden om de as draait.
helaas kan de heli niet voldoende recupereren als hij een hele reeks pulsen heeft te verwerken.
verder kan ik ook vertellen dat hij met momenten helemaal geen pulsen krijgt en 60 seconden later opnieuw.
het wisselen van de servo heb ik nog niet kunnen testen omdat er te veel wind staat en ik in de tuin vlieg.
als het morgen zachetr is zal ik het eens proberen en misschien eerst al de gyro bijregelen.

thanks,

patrick

@cabezo

Ik heb volgens mij precies hetzelfde, alleen begint het bij mij pas vanaf een bepaald toerental, alleen heb ik het lang niet zo veel.

Greetz,
Sander

ik heb nu de gain lager gedraaid en dan begint de heli ongecontroleerd rond de as te draaien.
dan maar op max.

wat doe ik op het proportioneel vlak?
of kan ik met de zender nog verder gaan?

patrick

heb dit ook gehad,de gyro van de carboon werkt perfect maar is moeilijk af te stellen.
een micro draaitje aan het vijsje is soms al teveel,je moet gewoon zeeeeer langzaam telkens een klein beetje verdraaien en dan testen.
veel succes.

Back