gyro king 2

hallo helifans
vanmiddag mijn king 2 uit hongkong binnengekregen!!ziet er erg gaaf uit helaas zijn er een paar dingen die ik niet snap.mischien is dit wel een heel domme vraag maar als ik de accu aansluit gaat het RODE lampje van de gyro flikkeren en na een 5 a 10 seconden brand hij constant ROOD.maar moet hij dan niet GROEN worden zoals bij de lama 4?Want alles werkt daarna!!ik heb wel de rotorbladen er afgehaald om alles te proberen want er was even paniek in huis toen ik de linker bovenste schakelaar per ongeluk aanraakte de king ging er als een raket vandoor en kliefde bijna mijn boot in aanbouw doormidden!!er staat hierover namelijk NIETS in de gebruiksaanwijzing,en wat betekent dat schakelaartje op de gyro met REV. en NOR. hij staat nu op REV. Kan je zonder problemen de bovenstel linker schakelaar van de zender eraf halen want ik ben de eerste jaren toch bezig met een beetje hoveren en rondjes vliegen ben te oud voor 3d. o ja de douane kosten waren 15 euro voor de king2 plus wat onderdelen dus dat viel mee!!alvast bedankt voor jullie hulp walter

die schakelaar is voor idle up dan gaat je helivolgas lopen zodat je ondersteboven kan vliegen
de giro moet rood branden dan is hij gereed dit duurt bij dit type +/- 20 seconden of langer
raak de heli in die tijd niet aan
die schakelaar voor normaal en reverse is om de giro links of rechts om te laten werken
bij de king moet hij meestal op reverse staan

hoi eddieb
bedankt voor je reactie ivm de gyro lampjes!!die van mij bleef rood branden en ik dacht dat hij defect was dus,mijn gyro is gelukkig goed
het probleem met het draaien van de staart was,dat de staartservo niet goed was afgesteld!!
ben steeds aan het oefenen in de kamer maar dat is geen goed idee met zon grote heli,kost me wel veel bladen!!ben blij dat er ook iemand is die niet meer zo piepjong is en ook met helis bezig is,ik dacht dat ik de enige was heb je ook een king 2?ben veel informatie aan het zoeken over de king2 op het internet, en ben ook veel wijzer geworden,kost me wel een hoop euros ivg met boten bouwen wat ik normaal doe!! groeten walter

Ik heb ook een king 2 en nog een paar andere heli's (zie foto)ik heb bij 4rc in doetinchem de laatste maanden
wel 40 van die dingen afgesteld en ingevlogen in de hal bij remco
ik ben daar een paar dagen in de week omdat ik met pensioen ben gestuurd (bedrijfssluiting)
en wat te doen wilde hebben en zo kan ik me uitleven met mijn hobbie
als je met een een heli gaat oefenen zorg dan voor een kruis onder de heli en probeer de staart naar je toe tehouden
dan weet je altijd hoe je moet sturen en probeer de heli op +/- 20 á 30 cm bven de grond tehouden
dat liften moet je ff doorheen als dat lukt gaat het vanzelf steeds beter
als er iets mis gaat gas dicht en dan gaat het meestal goed en is de schade beperkt
Gr. Eddie

vloot.jpg

Dag luitjes van het forum
Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum om meer te leren over electro heli's
Ik heb z'n 4 weken geleden mijn Honey bee king VII gekregen, en heb vanaf dat moment alleen mar problemen met dat ding.
Eerst probleem - tijdens het laten inlopen van de motor kwamen er wat lichte vonkjes uit mijn motor en direct daarna brande mijn speedcontroller door. dit is door de leverancier vervangen door een nieuwe. top dus.
Tweede probleem - Deze motor heb ik afgelopen zaterdag gekregen en direct ingebouwd. Deze werkte in eerste instantie goed maar na een paar keer het gas terug te hebben genomen deed de motor niets na het geven van wat gas, toen ik een zetje gaf aan de main blades draaide de motor weer. dit heb ik drie maal achter elkaar gehad. Ik durf de motor niet meer te laten draaien om doorbranden van mijn motor of speedcontroller te voorkomen.
Derde probleem - toen ik met die laatste keer bezig was zag ik dat mijn Gyro knipperde zo van aan / uit / aan / uit en zo voort, en mijn tail servo doet het ook ineens niet meer.
Tweede en derde probleem door gegeven aan leverancier, Ik wacht nog op antwoord

Nu is mijn vraag heeft iemand dit probleem ook al eens gehad, of weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
En wat is nu het probleem met mijn Gyro?

Als je giro knippert dan krijgt hij geen goed signaal van je ontvanger of je trim staat te veel naar links of rechts
en dan doet de servo het ook niet want hij krijgt geen signaal van de giro
de standaard motoren van E-sky zijn waardeloos de een gaat na 2keer stuk de ander blijft maanden goed werken
bouw maar een bl 3100 setje in kostje €39,- maar dan gaat het een stuk beter

hoi eddieb,

Mijn trim voor de tail servo staat zo goed als in het midden, en mijn andere servo's werken ook normaal,
Ik vindt het zo vreemd dat hij het van te voren wel normaal deed.
Dus heb je nog meer tips wat dit probleem betreft ?
En dat setje wat jij bedoeld is dat een komplete set ? of alleen maar de gyro en tail servo ?

Kan ik niet een andere servo voor de tail servo aan mijn gyro koppelen, om te kijken of het aan de servo ligt of ergens anders aan ?

M.Vr.Gr. CRNL EIS

CRNL EIS zei:
hoi eddieb,

Mijn trim voor de tail servo staat zo goed als in het midden, en mijn andere servo's werken ook normaal,
Ik vindt het zo vreemd dat hij het van te voren wel normaal deed.
Dus heb je nog meer tips wat dit probleem betreft ?
En dat setje wat jij bedoeld is dat een komplete set ? of alleen maar de gyro en tail servo ?

Kan ik niet een andere servo voor de tail servo aan mijn gyro koppelen, om te kijken of het aan de servo ligt of ergens anders aan ?

M.Vr.Gr. CRNL EIS
ik bedoel de hoofd motor
dat de servo niets doet komt omdat de giro als hij knippert geen signaal doorgeeft aan de servo
maar er moet iets niet inorde zijn met de verbinding naar de giro
want als hij knippert krijgt hij geen pulsen van de ontvanger
dit gebeurd bv ook als je zender niet hebt aanstaan
of als je ontvanger niet goed werkt
en als je de heli beweegt vooe dat hij normaalbrand

Sorry dat ik je bericht niet goed gelezen heb.
Ik zal eens kijken of ik z'n bl 3100 motor kan krijgen daar waar ik mijn heli gekocht heb.
Moet denk ik wat bijbetalen maar dat heb ik er graag voor over.

Wat mijn Gyro betreft kan ik mijn Gyro op een of andere mannier testen om te kijken of het probleem in mijn Gyro, Ontvanger of servor zit ?

test even op een ander kanaal let wel op dat je de stekker goed in de ontvanger steekt
ander heb je ook geen puls
en zet de servo eens rechtstreeks op de ontvanger
of een andere servo op de giro

Zoiets had ik ook al gedacht, maar ik wist niet zeker of dit wel kon.
Dus je kunt de Gyro gewoon omzeilen!
Maar als ik dit gedaan heb, en alles zou werken, is het dan ook mogelijk om te vliegen ?
Ik weet wel dat mijn tail correctie dan niet meer werkt maar is dat een probleem met vliegen ?

Gr. Marcel

dit moet je alleen doen om te testen
vliegen kan wel maar is verdomd moeilijk bij alles wat je doet
slaat je staart om

Ok heb heb probleem opgelost
Schijnbaar lag het probleem toch in mijn trim ????
Hij stond bijna in het midden, en zodoende dacht ik dus ook dat hier niet het probleem zat, maar schijn bedriegd
Ik heb de trim twee tandjes terug gezet en whala de Gyro werkt weer.
Ik had ook nog al jouw advies opgevolgd maar hier geen resultaat mee.
Gelukkig is het opgelost..... :lol:
Nu nog alleen z'n BL 3100 motor met speedcontroller monteren, en dan weer aan de slag met vliegen..

Hartelijk bedankt voor je gouden tips..

M.Vr.Gr. Marcel

Hallo,

Ik heb ook een honey bee king 2 gekocht en ook problemen met mijn motortje :evil:
Moet ik maar een nieuwe eropzetten. Maar waar kan je hetbeste eentje weghalen? liefs een nederlands site
mijn dank is groot

De groeten Menno

Menno Buist zei:
Hallo,

Ik heb ook een honey bee king 2 gekocht en ook problemen met mijn motortje :evil:
Moet ik maar een nieuwe eropzetten. Maar waar kan je hetbeste eentje weghalen? liefs een nederlands site
mijn dank is groot

De groeten Menno
Klik hier

Bedankt voor de reactie.
Heb al vanalles besteld, ook een nieuwe accu 1800 ma maar ik moet er nog stekkers aan zetten, moet je er ook dikkere stekkers aanzetten dan het standaard spul?

alvast bedankt

Groeten Menno

Back